וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקתקת

לרה רוטר

22.10.2007 / 12:26

לפני שנה היא התחילה לעצב תיקים וגילתה שהיא מוכרת כ-60 חתיכות בשבוע ושהעסק שואב גם את בעלה ודורש סטודיו. More אזרחית חדשה בגן החשמל

מור בר-מנחם בת ה-27, יושבת בסטודיו החדש שלה אותו פתחה לפני חודשיים וחצי, במתחם גן החשמל בתל אביב, בחולצת טי-שירט לבנה, מכנסי רכיבה שחורים ומגפי עור שמגיעים עד לברך. היא גבוהה, חיוורת, בעלת מראה בריטי אצילי. על המדפים מסביבה, התיקים שהיא מעצבת. הם פיסוליים ובעלי קווים נקיים. הצבעים השכיחים הם אפור, חום ושחור, אבל את האחידות הרגועה מנמרים מדי פעם גם תיק אדום או כזה בגוון פנינה או בגוון קאמל. הגימורים מצוינים והלוק הכללי משדר אורבניות ואיכות.

היא אמא לתינוקת בת שנה והתחילה לעצב תיקים ממש כשהבת נולדה. כמו שקורה הרבה פעמים כשהאתנחתא הזאת מהיומיום מפנה זמן לתובנות והחלטות חדשות. כבר על ההתחלה היא מצאה את עצמה מוכרת כ-60 תיקים בחודש דרך רשת חנויות "רזילי" בלבד. “לא היה לי זמן לסדר את העסק" היא מספרת "מהרגע שהתחלתי ליצור תיקים וארנקים, ההזמנות לא הפסיקו לזרום ומצאתי את עצמי מייצרת בכמויות שלא חלמתי עליהן". בעלה, ניר, נאלץ להירתם למשימה ויחד הם הקימו וביססו את המותג MORE.

הלימודים והסבל

“העבודה אצלי מתחילה מהחומר. אני לוקחת את העור או את הבד, שמה לי ברקע מוזיקה שאני לא רגילה להאזין לה ומתחילה להיסחף", היא מספרת, "אני מקפלת את העור ומפסלת בו עד שאני נדלקת על צורה ומוציאה אותה החוצה. ככלל, כדי ליצור, אני צריכה להתבודד. בבית, איפה שעבדתי עד עכשיו, זה לא היה אפשרי. לא היתה ברירה אלא לצאת ולפתוח סטודיו".

היא למדה עיצוב תלבושות לתאטרון בבית הספר של רקפת לוי ומעידה ש:"אצל רקפת, לא לומדים תיאוריה. מהיום הראשון נדרשים לעבוד על פרוייקטים שאשכרה עולים לבימות תיאטרון. זה מטורף. כל מי שמגיע אליה, גם אם הוא לא יודע לתפור או לגזור, מיד נדרש להתחיל לעבוד. השנה הראשונה היתה לי מאוד קשה, אני נוטה לנתח ולאמת כל דבר והקצב שם יצר לי הרבה רעש בראש. כל פרויקט בשנה הראשונה היה מלווה בהמון ביקורת עצמית וקורטוב של חוסר ביטחון. בשנה השנייה כבר הצלחתי ליהנות, הגעתי אליה יותר שלמה. זו גם השנה, שבמהלכה הבנתי שאני רוצה לעבוד עם עור".

על תיקים ופחמימות

הדבר הראשון שהתחשק למור העדינה לעצב היה שק תפוחי אדמה מעור. היא מצאה אשת מקצוע שעזרה לה לעבוד עם החומר, במשך כמה חודשים ישבו השתיים ועבדו ביחד וכך נוצרו שלושת הדגמים הראשונים - שני תיקים וארנק.

מור מקפידה על חומרי גלם שלא רואים אצל כולם. יש אצלה תיקים מעורות שעברו תפירה ידנית בדוגמת מעוינים, תיקים מעורות שעברו חריכה בחום בעבודת יד, תיק יפה מבד קנבס מעובד, ותיקים מבדים עם דוגמאות גדולות הנעשות על ידי מכונות אריגה נדירות. באפריל האחרון היא טסה לתערוכה בינלאומית גדולה לחומרי גלם לתיקים ונעליים, בשם LINEAPELLE. המפגשים שם הניבו למשל תיק מרשים מעור שמעובד בחומצה. תהליך שמקנה לו מראה של אבן.

העורות שאצלה מוצעים בקטלוג והלקוחות יכולים לבחור מבינהם את חומר הגלם שניראה להם. המחירים כמובן בהתאם. "עדיין קשה לי לקלוט שבחנות שלי תלוי תיק שמתומחר ב-3,000 ש'. אבל המחיר לא ניתן סתם, זה עור מאוד יקר וזה שהעזתי לקנות אותו ולעצב אותו, דרש ממני הרבה אומץ”.

למה התמקמת בגן החשמל?

"כי הוא מתאים לאישיות שלי ולתיקים שלי. יש כאן משהו ראשוני במתחם הזה, מאוד פשוט אבל עם המון יצירה. כל המתחם רווי באוסף מאוד דומה של אנשים, אמנים שעושים דברים מהנשמה ולא מוכנים להתמסחר כדי להרוויח עוד כסף. אני חושבת שאם יעשו לכולם בדיקת D.N.A, אז בטח ימצאו משהו משותף לכל המעצבים כאן".

מחירים:
תיקים: 550-3000 ש'
ארנקים: 450-600 ש'
חגורות: 190-300 ש'

MORE ACCESSORIES, רח' הרכבת 12, מתחם גן החשמל, ת"א ובחנויות ברחבי הארץ. לבירור החנות הקרובה, ניתן להתקשר לטל' 054-6677619

  • עוד באותו נושא:
  • more

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully