וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה: צפויים פרחים באביב

מיכל צדיקי, פריס

17.10.2007 / 7:30

החורף עוד לא התחיל אבל מעצבי העל כבר יודעים איך הוא יסתיים, במפץ של בגדי אביב צבעוניים ופרחוניים במיוחד. סיכום שבוע האופנה של פריס

פרחים תלת מימדיים, מודפסים או נחבאים בין קפלי בדים, בצבעוניות קיץ וניחוח שדה, עמדו במרכז שבוע האופנה של פריס, שנחתם בשבוע שעבר. התצוגות של בלנסיאגה, קנזו, אלי סאאב, לנווין ובעיקר ולנטינו, היו אקורד הסיום של שבועות האופנה שהתקיימו בחודש האחרון בניו יורק, לונדון ומילאנו. כולם פינו את המסלול לעיסוק בטרנד הפרחוני הלוהט, שהחל בקיץ האחרון ויגיע לשיא בקיץ 2008. התחזית מתאפיינת בצבעוניות חזקה במיוחד שלא פוסחת על אף צבע: מוורוד פוקסיה ועד סגול לילך ומירוק עז ועד צהוב לימון, באווירה של קרטיב רמזור.

המעצב חוסה קסטרו הספרדי, הביא לכדי מימוש את פנטזיית הפרחים הכמוסה ביותר שלו, בקולקציה שהתאפיינה בעבודה מאוד קונסטרוקטיבית ובירידה פרטים. בין השאר אפשר היה לראות ז'קטים "מעוותים", מכנסים רחבים במיוחד, שמלות רב-שכבתיות וכובעים חינניים. הקולקציה שהיתה מרשימה בצורה יוצאת דופן כללה עושר נדיר של פרטים, מניפולציה של בדים ועיוות מכוון של מבנה הגוף. קסטרו הציג את הוויז'ן שלו, שכולו היה צבוע בוורוד: סנטימנטליות, רגישות ונשיות – ההגדרה של קסטרו לדמות האישה.

לעומתו, בית האופנה הצרפתי "קוסטום נשיונל" Costume National שהתהדר במיק ג'אגר כאורח הכבוד בקהל, הרחיק עד להודו כדי לקבל השראה לקולקציית הקיץ שלו. ההשראה העיקרית, כפי שמגדיר אותה המעצב אניו קפסה היא "מטיילת מגניבה ושיקית, שחוזרת הביתה אחרי מסע ארוך בהודו.

אחרי שהושפעה עמוקות מצבעים וצורות, היא מבקשת מהמעצבת שלה שמלות עירוניות ושמלות ערב, שמהוות פיוז'ן של הודו עם אופנה עילית, של גואה עם מילאנו, פריס וניו יורק". קפסה שחגג 21 שנות יצירה, הצליח לנתב את ההשראה ההודית לעיצוב פריטי לבוש ללקוחה האורבנית, להבדיל מעיצוב פריטי לבוש לטיול. בין השאר נראו על המסלול טוניקות קלילות המורכבות משכבות של אורגנזה, שמלות צבעוניות א-סימטריות, שמלות בסגנון סארי הודי מסורתי ומעילי טרנץ' בגזרה משוחררת עם שכבה משולשת של אורגנזה.

ולנטינו, ולנטינו

אחד השיאים המרגשים של ארועי השבוע, היה ללא ספק תצוגתו האחרונה של ולנטינו, שפורש לאחר 45 שנות יצירה. כיאה למלך הסטייל הבלתי מעורער של עולם האופנה, הועלו על המסלול לא פחות מ-87 דגמים מרשימים שהותירו את הקהל פעור פה. זאת היתה ללא ספק שירת הברבור של ולנטינו, והברבור מעולם לא נראה אלגנטי יותר: שמלות מלמלה, שמלות שיפון, שמלות א-סימטריות עם סרטים בכתף, שמלות מנוקדות, חליפות חצאית סטייל ג'קי-או עם סרטים במותניים ושמלות טוגה, שהיוו סוג של מחווה של ולנטינו למולדתו האיטלקית.

ההשפעה הרומית ניכרה גם בתצוגה של ז'אן צ'רלס דה-קסטלבז'אק כאשר הדוגמניות הראשונות טופפו על המסלול כשלראשן זרים מוזהבים במראה גלדיאטורי. בהמשך נראו דגמי מחווה לאולימפיאדה הקרובה, כאשר קסטלבז'אק עושה שימוש בלוגו המפורסם של ארבע הטבעות על גבי החולצות. הקולקציה, שהיתה צבעונית ושמחה במיוחד, כללה בין השאר שמלות פייטים נוצצות ובגדי ספורט שעברו שדרוג לבגדי ערב.

על סף פיצוץ

התצוגה שחתמה עבורי את שבוע האופנה היתה כמובן זו של אלבז, שגרירנו הישראלי, ללנווין. שהתקיימה ביום האחרון, באוהל סגור בגני הטולרי, שהתמלא בהמוני מוזמנים וסתם עוברי אורח מזדמנים, שניסו לגנוב הצצה חטופה בסלבס.

כבר בכניסה לאולם אפשר היה אפשר להרגיש את ההתרגשות שאחזה בקהל, מין תחושה ברורה כזאת שמשהו טוב הולך לקרות. האולם קושט בשרשראות תאורה, ולאורך המסלול ניצבו זיקוקים שפעלו בסוף התצוגה. התאורה יצרה אוירה נוסטלגית לפארק שעשועים של פעם, כשבאולם הסתובבו הסדרנים עם קופסאות עץ ובתוכן ארטיקים וגלידות שעזרו להקל על החום.

התצוגה נפתחה עם שמלות טוגה נפלאות, שמלות משי רפויות ומעילי טרנץ' תואמים בשחור, אפור ובז'. לאורך ל התצוגה נראו הרבה שמלות א-סימטריות, שללא ספק מהווה את אחד הטרנדים הלוהטים לקיץ הבא. אחד השיאים של הערב היה שמלות "מצנח" ממשי, מנופחות בחלקן האחורי ובעלות קפלים בשוליהן, מה שהביא את הקהל לעמוד על הרגליים ולמחוא כפיים בהתרגשות.

בנקודה הזאת נפתח מפגן מרהיב ביופיו של צבעוניות: ורוד פוקסיה, צהוב, טורקיז, סגול, שחור, לבן, ירוק וכתום. ההשפעות הרב-תרבותיות שניכרו בתצוגות אחרות באו לידי ביטוי גם בתצוגה של לנווין, עם קריצה ליבשת האפריקאית הרחוקה עם שמלות נוצות וחרוזים ותכשיטים מאסיביים במיוחד.

אם אלבז לא הצליח לשבות את הקהל שלו בקסמו עד עכשיו, הוא בהחלט הצליח לעשות זאת כאשר הדוגמנית האחרונה עלתה על המסלול כשהיא לבושה בחליפה מחויטת ופפיון גדול – החתימה של אלבז. מיותר לציין שכשאלבז הגיח ממקום מחבואו כדי לקצור מחיאות כפיים ולהודות לקהל בביישנותו האופיינית והממיסה, אנחנו היינו על סף פיצוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully