וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד הסוף בסלמה

שני פישר

21.10.2007 / 13:00

בעונה שעברה הוא היה גלאמי ונשבע רק בשמלות וחצאיות, העונה הוא חותך לאורבני. שעה קלה עם טום סלמה היוסף החדש

אין דרך לנסח את זה בעדינות, מעצב האופנה טום סלמה עבר חתיכת מהפך בין עונת הקיץ שעברה לעונת הסתיו-חורף הנוכחית. תקראו לזה "רענון", "התבגרות" או "השתלשלות של נסיבות", אך הפערים הבולטים בין סגנונו בעונה הקודמת לבין סגנונו בעונה הנוכחית צועקים לגמרי "מיתוג מחדש!".

סלמה, בן ה27 שחנותו כבר לא ניקראת טומה או TUMA אלא פשוט טום סלמה, התחיל את דרכו בעולם האופנה כסטייליסט בטלוויזיה, המשיך כסטייליסט אישי של סלבס (בין לקוחותיו המסורות אפשר למצוא עד היום את עדן הראל, מיכל ינאי, איה כורם ולירז צ'רכי), כשלפני שנה וחצי החליט לתעל את כשרונו לעיצוב שמלות ערב מהודרות ומושקעות במיוחד, וזאת ללא שרכש השכלה רשמית בעיצוב אופנה.

גלאם אורבני

מההתחלה בלטו עיצוביו, כמו הפרסונה שלו, ככאלה שמעצימים את הנשיות במראה הגלאם הנוצץ של פעם.
כפי שהתחוור לי משיחתינו האחרונה, שהתקיימה לפני כחצי שנה, סלמה אוהב לשאוב את השראותיו ממסעות שעורך ברחבי העולם, ולתרגם את החוויות, המראות והצבעים לכדי קולקציות.
בקולקציית אביב-קיץ 2007, האי סרי-לנקה היה לו להשראה ואילו הפעם, אופנת הרחוב של המדינה הקרה והשונה בתכלית, דנמרק, היא ההשראה לקולקציית "גלאם אורבני" הנוכחית.

בשיחה ההיא סלמה הביע את מורת רוחו מהחורף הקר, שחוסם לו את הצ'אקרות בין הקייצים המופלאים שכ"כ אוהב. ניכר שהעונה הוא הצליח סלמה להתגבר על דיכאון החורף, ולא בצורה שציפינו לה בכלל.

לאוהבי באטמן

מדובר בקולקציה המשלבת השפעות יפניות, אירופאיות ואפילו גם בט-וומניות עתידניות לפרקים, ומכילה פריטים הרבה יותר יומיומיים ופחות יקרים, שמאפשרים לפן שונה בתכלית באישיותו של סלמה לפרוץ החוצה. קשת הצבעים של הקולקציה מונוכרומטית ומרוסנת והגזרות גיאומטריות, מחושבות ומחמיאות ביותר.

העליוניות עשויות לרוב מסריגים קלילים שנשפכים על הגוף בצללית צרה וארוכה, חלקן בגזרות צמודות וחלקן רפויות יותר, אך בכולן בולט המבנה הבסיסי המוקפד. יש בבגדים שלו אלמנטים של קשירות, גולף ריבידה, כיווצים עיגוליים בסיומת השרוולים, או שרוולי עטלף שנצמדים באיזור האמה. ויש גם גזרת בוייפרנד במכנסיים, ומכנסי רכיבה יפות וגם מכנסי סקיני שניכר שיטיבו גם עם נשים מלאות מפאת גזרתם המוצלחת.

לפני חצי שנה אמר לי סלמה, ללא היסוס או בושה, שנשים צריכות ללבוש רק חצאיות ושמלות, ואילו הפעם הקולקציה מציגה בעיקר מכנסיים. הפתרונות: כנראה שסלמה הוא פשוט טיפוס אימפולסיבי, היפר-אקטיבי, כזה שההשראות שלו מזוקקות כמו התאהבויות של נער בן 16, ולכן הוא לא מפחד להשתנות ולהפתיע.

אמנם לחלקנו בהחלט לא קל להתמודד עם השינויים והטלטלות שמחדיר בלקוחותיו המעצב המוכשר, אך אסור לשכוח שמדובר במעצב צעיר שפועל פחות משנה וחצי בתחום ועדיין נמצא בעיצומו של מסע תהיות ותעיות.

לקראת אביב-קיץ 2008 נמליץ לסלמה על יפן, אתיופיה או אחת ממדינות ערב הבטוחות כהשראה לקולקציה הבאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טווח מחירים:

מכנסיים 600-680 ש’
חצאיות 800 ש’
חולצות 390-500 ש’
סריגים 400-600 ש’
שמלות 600-900 ש’
ג'קטים 800-1,100 ש

טום סלמה, דיזנגוף 222, תל-אביב טלפון: 03-5243437

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully