וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוג המוזר

שני פישר

28.10.2007 / 8:02

מילא שויקטור בלאיש חתך מקריירה אצל רוברטו קוואלי לטובת ישראל. אבל לחבור למעצבת שמחבבת בגדי עבודה מהקיבוץ?

כמטאור רב הוד ששובל של עור יוקרתי נשרך אחריו, נחת פה בחזרה מעצב האופנה ויקטור בלאיש, אחרי קריירה נוצצות ומרשימה באירופה. בלאיש, בוגר שנקר, עבד בשנים אחרונות כמעצב בבית האופנה של רוברטו קוואלי וכמעצב הראשי של ג'יאנפרנקו פרה. לפני כמה חודשים הוא התמקם ביפו והודיע שהוא מחפש כיוון חדש. הוא התמחה בשנים האחרונות בעיצוב בגדים ראוותניים לנשים עשירות ואפשר היה לצפות שהוא יחתוך לכיוון שונה ויתרענן.

אבל כשהסתבר שהמעצב יפה העיניים, בלי ענייני אגו, עומד לשתף פעולה עם מעצבת מקומית ועוד עם רוני בר, שסגנונה מצומצם, מופנם, מחוספס ואנדרוגיני פלאס חיבה לצבעים דהויים – זה כבר נשמע מופרך באמת.

אבל לא, הכל אמיתי. האירופאי לשעבר והאקס קיבוצניקית יושבים בקפה ביאליק, במרכז הפיח של תל אביב ומדברים זה על זו לרגל הקולקציה המשותפת החדשה Happines וזיקים של הבנה הדדית וחיבה ניצתים בעינהם כתפרחת מדורות בחוף הים בל"ג בעומר.

מסקנה - לכו לים

מהתקשורת ביניהם, בעיקר הלא מילולית, ניתן לחשוד שמדובר בחברי ילדות. היא קוראת לו "מגשים חלומות" והוא קורא לה "בואי". הם מאתרים, בהסכמה מלאה, דוגמנים פוטנציאלים ברחובות. קצת צפוף להם אבל אופטימי, הם לא מתחייבים להמשיך לעבוד יחד לנצח, אבל כבר חולמים על הקולקציה הבאה. אין ספק, מדובר ברומן המקצועי הדביק ביותר בתעשיית האופנה.

- רוני, לא היו לך חששות לפני שפתחת את החנות והסטודיו שלך בפני ויקטור?

"ממש לא, הרבה יותר קשה לי לחשוב על האפשרות שזה לא היה קורה. פעם ראשונה בחיים שלי שהבנתי כמה קל לוותר".

התמזל מזלם של בר ובלאיש ויד הגורל הפגישה ביניהם לפני כחצי שנה בחוף "בננה ביץ'". יד הגורל, מילולית, היתה ידה של מכרה משותפת, שסחבה את בר לכיוון בלאיש, ערכה ביניהם היכרות (בר טוענת שזאת הראשונה ואילו בלאיש סמוך ובטוח שהכירו כבר לפני מספר שנים), שהובילה מיד לשיחה ענפה סביב בגדים. הם התחילו לדסקס בגדים, ולא הפסיקו גם חודשים אחר כך, עד היום.

מי גברית ומי נשי

שניהם חוו באותה התקופה, כל אחד בנפרד, תחושת שעמום מסויימת. בר הרגישה שאינה מאותגרת מספיק ואילו בלאיש בכלל עבד (ועודנו עובד) על פרוייקט של יצירת בובות בד מקסימות. בהתחלה הם תיכננו שבלאיש יעצב מספר דגמים שיוצעו למכירה בחנות של בר, אבל במסע קניית הבדים הראשון, כבר היה ברור שאין מקום להתכחשויות, וזה הזמן להתחיל בבניית קולקציה משותפת.

על אף שהם מגדירים את עצמם כשני סולואיסטים, על הקולקציה הם עבדו בשיתוף מלא, מהרעיונות עד הביצועים, כשבלאיש דאג להתאים את עצמו לקו העיצובי של בר. שניהם מתחברים לרעיון של שילוב בין בדי קוטור לטכניקות יומיומיות ולהפך, שילוב בין בדים פשוטים לטכניקות תפירה של קוטור.

הניגודיות הזאת, שמצטרפת גם לניגודיות של בר ובלאיש כמעצבים שונים- רוני בר מעצבת במוטיבים גבריים, בלאיש מעצב במוטיבים נשיים, יוצרת פסיפס מעניין של פריטים, שנאמנים מאד לקו של רוני בר אבל הם גם בעלי דגשים קצת שונים.

הגזרות הצינוריות והצרות כמעט שלא נוכחות בחלל החנות ומנגד, בולטים בגדים משוחררים במוטיבים טסטוסטרוניים קלאסיים מהסוג שבר אוהבת במיוחד, כמו מכנסי סיגר גבריות או חולצות כפתורים לבנות.

קוראים לזה אושר

בין הפיתוחים המעניינים אפשר למצוא מכנסיים ישרות בגזרה גבוהה שמייצרות אשליה מצויינת של מותן גבוהה במיוחד בזכות ריבוי כפתורים, שמתחילים מאיזור המפשעה שמתחיל נמוך מהמקובל.

פריט ראוי נוסף הוא מעיל גדול ורחב מגיע בשחור ובאוף וויט, עם סגירה מיוחדת שיוצרת מראה מפוסל. וישנם גם טופים עבים ונעימים למגע, עם וללא שרוולים, כשהאלמנט המעוגל בהם ניכר גם בגזרה וגם בתיפורים.

אך הבולטים מכל הם ההדפסים המעטרים שלל טופים וגופיות, הנושאים את הכיתוב HAPPINESS – שמה של הקולקציה. החנות של רוני בר מעולם לא נראתה אופטימית יותר.

טווח מחירים:
מכנסיים: 550-790 ש'
חצאיות: 750-70 ש'
חולצות: 290-850 ש'
שמלות: 790-1360 ש'
מעיל ז'קט: 1190 ש'

רוני בר ויקטור בלאיש, ביאליק 2 ת"א, 03-6294662

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully