וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחמיא לי לנוירוזה

שני פישר

31.10.2007 / 7:58

מאמרו החייתי של פרויד "מעבר לעיקרון העונג" כמוטו לבגדי הסתיו של פראו בלאו. בתקווה שהחולצה תבליט לכם את האיד

אם סדרת המופת של ערוץ הוט "יום בחיים" הייתה בוחרת לגאול את צופייה מהגיגיו השטוחים כשלולית של אנחל בונני ולהתמקד דווקא במעצבי האופנה הלנה בלאונשטיין ופיליפ בלאו, אולי חצי השעה היקרה שנחמסה מהצופים בעורמה, היתה משתלמת.

בלאונשטיין ובלאו ל"פראו בלאו" ("גברת שיכורה" בסלנג גרמני) הם יעני משיגנע אינטלקטואליים, ובמילה "יעני" אין כוונת זדון להכפיש את מהימנותם. מאוד ייתכן שהשניים אכן חולי נפש גאונים, וישנו גם התרחיש שלפיו, בין כותלי ביתם המסוגר, מקיימים השניים אורח חיים בורגני לעילא, שכולל טקס קריאת עיתוני שישי על המרפסת ואפיית קיש תרד בכל מוצאי שבת.

בשנת 2002 סיימה הלנה בלאונשטיין את לימודי עיצוב אופנה בשנקר וכבר מיהרה לפתוח את מותג "פראו בלאו" בשיתוף עם בית האופנה "'קום איל פו". לאחר שהתנתקה מ"קום איל פו", החלה לנהל מאבק משפטי מול בית האופנה שסופו, באוגוסט האחרון, זיכה אותה בפיצוי כספי זעום ביחס לתביעתה. נראה שגם כשמדובר בפרסונה חופשיה ומשולחת רסן, אי אפשר לחלוטין להתנתק מהצד האפור בחיים.

פיליפ בלאו, בעלה וטווס ססגוני בפני עצמו, לוקח חלק מהותי בעיצוב המותג, והפעם, קטלוג סתיו-חורף 2007/8 של השניים מציג: כשהגיברת השיכורה פוגשת את זיגמונד פרויד. מאמרו המהולל של פרויד "מעבר לעיקרון העונג" הוא שנתן לזוג את ההשראה ליצירת אינטגרציה בין דגמים של המותג לבין מושגי יסוד של פרויד. מאמר מכונן בתחום הפסיכולוגיה שזיגמונד כותב בו על האיד- החלק החייתי באדם שדוחף אותו לרצות להגיע לעונג מקסימלי ולכאב מינימלי (בשבילכם תקצרנו מויקיפדיה. אנחנו קראנו את המאמר המלא!).

ANGSTBEREITSCHAFT

הניסיון לצוות מושגים פסיכולוגיים לבגדים, לעיתים מאוד יומיומיים, מריח מיומרנות יותר מאשר תחכום. ההומו-ספיאנס הבודדים שיודעים מהו משמעות המושג ANGSTBEREITSCHAFT (ואלה מוזמנים ליצור קשר עם מערכת וואלה! שצמאה לשמוע אותם מבטאים את זה במבטא הנכון שלוש פעמים ברציפות), ודאי יתקשו למצוא את הקשר בינו לבין וסט פיפטה (מוצלח מאוד, יש לציין).

הקולקציה יפה לפרקים וכוללת לא מעט הברקות אופטיות. בלאונשטיין ממשיכה לרוץ עם משחקי התלת והדו מימד שלה ולהדפיס ציורים וצילומים של פריטים על בגדים, מה שהופך אותם לרב-שכבתיים לכאורה.

הדפס של שרשרת פנינים נארוכה במיוחד, שתופס את חלקה הקדמי של השמלה, מייצר אשליה אופטית גאונית שיש בה הומור וקריאת תיגר על התפיסה הקלאסית השמרנית. שמלה מצטיינת נוספת היא שמלת סטרפלס שחורה המשולבת בפסי תחרה לבנים ומציגה קפלי אוריגמי מדוייקים מהסוג שדונה קארן אוהבת העונה במיוחד.
למול הפרטים הייחודיים, אפשר למצוא גם כמו חולצת טריקו משתפלת עם שרוולים ארוכים במיוחד, או מכנסיים משובצים בגזרה ישרה ובאורך ¾ שנראים סטנדרטים ושפויים ביותר. היה מצופה מפראו בלאו להתמסר יותר לפן הפנטסטי בקולקציה, ולא לייצר מבחר שנע בין הקז'ואל הבסיסי ביותר ועד לשמלות ערב בניחוח אוונגרד.

העונה אמנם נראה שהשניים התבגרו מעט והבינו שפנטזיה לא צריכה לבוא דווקא ממקום אינפנטילי או "שיכור" ושנשים, בסה"כ, מחפשות בתת המודע בגדים יפים ללבוש, ואני אוסיף ואומר שהסופר אגו שלנו בטח לא אוהב שדוחפים לו את פרויד לחבילה.

מחירים:

חולצות: 229-849 ש'
מכנסיים: 529-849 ש'
שמלות: 649-1100 ש'
ז'קטים: 549-1200 ש'
גרביים מודפסים: 199 ש'

פראו בלאו, רח' החשמל 8 ת"א. 03.5601735
ניתן להשיג גם ברשת חנויות רזילי ובחנויות מעצבים נבחרות ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully