וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריס טו קיל

לירוי שופן

7.11.2007 / 13:25

בגדי הגברים החדשים שלו נפלאים, והוא לא מפרסם במגזינים הנחשבים. ליחשו גם אתם בחשיבות את שמו של דריס ואן נוטן

ככה זה. לכישרון יש נטייה להישאר במשפחה או לפחות להתפתח בסביבה תומכת. לדרייס ואן נוטן יש משפחה נטועה בעסקי הבגדים, שלא לומר אב שהוא מעצב בגדי גברים, ועם הכנה כזו וכישרון הוא יצא לכבוש את עולם אופנת העילית.

תצוגה האופנה לנשים שואן נוטן עלה החדש היתה מעולה וזו לגברים היתה אחת המדוברות ביותר בתחום, בשנים האחרונות ובצדק. מדובר היה בתצוגה שהיא מופת של יצירתיות שדקרה את הנקודה בלי להיות מוגזמת ונובו רישית.

מכיר מי שמכיר

ואן נוטן מוכר כבר מספר שנים בחוגים המצומצמים יחסית של מביני האופנה העולמיים, לעומת זאת בארץ שמו נותר כמעט אנונימי. בעולם שהוא פוסט טום פורד והדי סלימן (לפחות בסיבוב הראשון שלהם, פורד לא מפיל מהכיסא בקולקציית הגברים האחרונה שלו), נוצר חלל המצפה לדבר הגדול הבא.

ואן נוטן מהבחינה הזו הוא הימור די מוצלח. כאמור, לאחרונה הוא מתחיל לחזק את מעמדו בעולם למרות שהוא באופן עיקבי אינו מפרסם את בית האופנה שלו, וזו סיבה מצויינת לעשות שיעורי בית ולהתחיל לגלגל את שמו על הלשון, הרי בקרוב תקבלו בכל סניף של "זארה" קצת ממנו.

מרביץ טרנינג עם חליפה

אז כדי להתחיל באמת מההתחלה, נספר שוואן נוטן נולד בשנת 1958 בבלגיה וסיים את לימודיו באקדמיה לאופנה בשנת 1980. הוא מהווה יחד עם עוד חמישה בלגים אחרים (הכוללים גם את אן דמולמיסטר מעוררת ההערצה) את " "Antwerp Six, קבוצה אקסקלוסיבית של מעצבים מוכשרים שמקום מושבם, הוא העיר אנטוורפן. ואן נוטן הציג בשנת 1986 את קולקציית בגדי הגברים הראשונה שלו וצרף מיד אחר כך קולקציית נשים. היום הוא מציג באופן קבוע את שתי הקולקציות, קיץ וחורף.

העבודה שלו מאופיינת בקווים חדים יחסית, עם גזרות מתוחכמות ושימוש נרחב בהדפסים ושכבות. החורף הקרוב שלו מאופיין אצל הגברים והן אצל הנשים בצבעים כהים ונוכחות מסיבית של שחור, אך מידי פעם מבליחים צבעים חזקים של כחול חשמלי וצהוב.

ההשראה לקולקציה מגיעה משנות השמונים (עשור שנמשך כבר כמעט שלושים שנה) אך דווקא מכיוון יחסית מפתיע: המוזיקה השחורה של העשור מדובר.

לחורף 2008 קיבלו הגברים מכנסים בגזרה גבוהה ורחבה, עם "פנסים", שמשולבים עם חולצות מכופתרות צרות וסניקרס בצבעים מבריקים. נצפו גם ז'קט אמריקאי מרהיב בשחור וצהוב, וכיאה לשנות השמונים גם סוויטשירטס עם מנג'טים (אותה מילה אהובה על ידי האמהות שלנו) ומפתח צוואר רחב.

לא נפקד מקומם של מכנסי טריינינג עם פסים צבעוניים בצד ואפילו ווסטים פתוחים ונפוחים שזכו לטיפול דקדקני של משבצות תפורות מקסים. לצד הפריטים הספורטיבים יותר, שהגדירו את אופייה של הקולקציה, הייתה גם חזרה עם נגיעות צבע ללבוש המחוייט, סריגים ארוכים מאוד ונפולים, וכמובן נעליים ללא גרביים מתחת למכנסי חליפה.

חצאית ברך עם כחול מבריק

הנשים זכו למראה קצת יותר חמור סבר. השימוש הנרחב בחצאיות ברך, שמתאים באורח פלא דווקא לשדופות שבחבורה, עלול היה להראות "דודתי" אך כשמשלבים אותן עם ג'קט קצר וצמוד בצבע כחול מבריק, הדבר האחרון שיחשבו הוא שאתן עומדות לשמור על האחיינים שלכן.

גם כאן יש חזרה אל ימי החליפות הגבריות של מדונה, שמבליטות את המותניים אך משאירות את הרגליים במכנסיים רחבים מאוד.

ואן נוטן יצר גם מראה של קשירות וכיווצים, בעיקר על שמלות בדפוסים כמעט אוריינטליים, שיצרו לוק א-סימטרי ולכן גם קצת רדיקאלי ולא מוקפד בכוונה.


התמונות מראות שיש שם באמת הכל - כישרון, תשוקה לבגדים ואפילו מסתורין שמושג מהעובדה שהוא כביכול אינו מוכר, ולא רואים שום פרסומת של בית האופנה שלו בשום מגזין.
הרי הקיק האמיתי של אנשים שמתיימרים להבין אופנה טמון דווקא בדברים שהם מגלים לבד. ובמקרה הזה, הוא מספק תחכום שאי אפשר להתנגד לו, אז פשוט תנו לו להשתלט עליכם בשקט.

ואן נוטן מציג בכ-400 חנויות ברחבי העולם הממוקומת במקוומת הנחשבים: טוקיו, ניו יורק, ברלין, פריז וגם בירות האופנה של המזרח התיכון שאינן תל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully