וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדמי מור לאשטון קוצ'ר

מיכל צדיקי

18.11.2007 / 12:49

חליפת החצאית מתחרה העונה בחליפת המכנסיים ומעצימה את הפנטזיה הגברית על בוסית מהממת שתירדה בך ואז תזלול אותך

מתנהלת העונה תחרות קשה בין חליפת המכנסיים הנשית לחליפת החצאית. בעוד שחליפת המכנסיים יוצרת מראה גברי ואנדרוגיני, חליפת החצאית מצליחה לשדר שני מסרים במקביל: מצד אחד מראה רשמי וסמכותי ומנגד סילואטה נשית וסקסית שמעצימה את הפנטזיה הגברית על בוסית מהממת תירדה בכך ואז תבצע בך מעשים (שיואו איזה רעיון מדהים לתסריט. שווה ללהק פה את דמי מור).

שורשיה של חליפת החצאית נעוצים בשנות ה-40 של המאה הקודמת. מהפכת ה- “New Look” של כריסטיאן דיור בשנת 1947 עם סיומה של מלחמת העולם השנייה, הביאה לעולם בשורה אופנתית חדשה, שלא לומר רדיקלית. "סיימנו את תקופת המלחמה עם נשים שנראות כמו חיילים", הצהיר דיור, שלא הסתפק בעיצוב מחודש של בגדי הנשים, אלא התיימר לעצב מחדש את גוף האשה. דיור דימה את גוף האשה לפרח, ובהתאם לכך עיצב לה כתפיים רכות, חזה שופע, מותניים צרות וחצאית בצורת עלי כותרת.

החצאית מתארכת

חליפת החצאית הצליחה לגשר על הפער שבין העולם הגברי הישן שלפני המלחמה, לזה החדש שיצר דיור לאחר המלחמה. החליפה אמנם היתה מחויטת כמקובל באותה תקופה, אך ההתייחסות ותשומת הלב שדיור הקדיש למבנה הגוף הנשי יצרו חליפה שלא הזכירה במאום את מערכת הלבוש הגברית, אלא ייצגה מראה נשי לחלוטין עם חצאיות קפלים רכות וז'קטים מחטבי גזרה.

הרבה שנים עברו מאז תקופת הזוהר של דיור, וכמו כל דבר אחר באופנה, גם חליפת החצאית עושה קאמבק השנה לאחר שעקבותיה אבדו אי שם ב-2002.

להבדיל מחצאיות המיקרו-מיני של הקאמבק הקודם, העונה נראה בעיקר חצאיות שמגיעות עד גובה הברך. גם הז'קט המחויט עבר שדרוג והוא מופיע הפעם עם חגורה מובנת שמדגישה את המתניים ומובילה למראה סקסי יותר. הז'קטים המועדפים העונה הם בעלי מערכת כיפתור כפולה, היוצרת ניגודיות מעניינת עם החגורה במותניים.

טוויד עד קטיפה

הבד השולט בחליפות החצאית העונה יהיה הטוויד, אך עם זאת גם קטיפה יכולה לבוא בחשבון. לצד החליפות הקוליות והצעירות יותר (ע"ע שאנל), אפשר למצוא גם את החליפות המחויטות המסורתיות, כמו חליפת חצאית עיפרון שחורה. ועוד מילה אחת בנוגע לאורך החצאית: אל תתפתו ללכת על חצאית קצרה מאורך הברך.

חצאית ברך היא ללא ספק האופציה הטרנדית והשווה ביותר, שלא לומר המחמיאה ביותר. ומה לגבי הגזרה של החצאית אתן שואלות? גם וגם! גם חצאית עיפרון מצד אחד, וגם חצאית אמפייר מתרחבת עם קפלים מצד שני.

חליפת הג'ינס של קסידי היא דוגמא טובה לחליפה שהיא מוקפדת אך קלילה בזכות בחירה בבד הדנים. גם השסע העמוק מלפנים בהחלט מוסיף, אך עם זאת הגזרה הישרה של החצאית משדרת מראה בוגר ורשמי יותר.

מנגד, חליפת החצאית של המעצבת קארן מזרחי לא משתעבדת לתכתיבים האופנתיים ומציגה חלק עליון משוחרר ונינוח יותר. החליפה של בלו מרין הולכת "לפי הספר" עם חלק עליון שמתכתב בצורה מעניינת עם העיצובים הראשוניים של דיור: ז'קט מוצר באזור המותן והפתיחה לאורך קו המכפלת.

מחירים:

חליפת ג'ינס של קסידי: ז'קט 539 ¤, חצאית 379 ¤
חליפת חצאית של קארן מזרחי: ז'קט 850 ¤, חצאית 369 ¤
ניתן להשיג בחנות המעצבת ברח' יבנה 48, רמת השרון.
חליפת חצאית של בלו מרין: 8450 ¤. ניתן להשיג בבוטיק אמור, ה' באייר 74, ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully