וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטי גיהוצון

שני פישר

19.11.2007 / 10:56

מקור הבדים הקמוטים שנכנסו העונה הוא בחשיבה שהיופי מצוי בחוסר השלמות. ככל שתטפלו בהם פחות כך הם יחזירו יותר אהבה

עד כה, אנשים שיצאו מהבית בבגדים שלא גוהצו, הרגישו קצת לא בנוח. מתוחים הם הלכו בבגדים מקומטים וניסו ליישר אותם על הגוף. טיפחו תקוות נואלות שהישיבה הזקופה באוטו תסדר את החולצה, שהרוח של הטוסטוס תיישר את הקפלים.

אלא שהעונה חברו לכל אותן בריות המתרחקות או שאינן מספיקות לחבור למגהץ, מעצבות שונות, שרוממו את הבד המקומט והשקיעו בו מאד. האם זה יפה? החלק השמרני שבנו זועק שלא. האם זה אופנתי כרגע. כניראה שכן.

בחורף הנוכחי אפשר לראות קימטוטים בדגמי נעליים ותיקים, בבגדים בסיסיים וגם על פריטים אלגנטיים. הקימוטים נוצרו בתהליך מיוחד של עיבוד הבד שהפך אותם למבוקרים ופוטוגניים.

קפלים בבקשה

מי שהציג לעולם את המראה המקומט היה המעצב היפני איסי מיאקי, שבשנת 2003 הציג את קולקציית READY TO WEAR בשם PLEATS PLEASE שבה כל בדי הקולקציה היו מקומטים. "קפלים בבקשה" של מיאקי נוצרה מתוך ההשקפה הפילוסופית-אסתטית היפנית וואבי-סאבי הגורסת שהיופי נמצא בחוסר השלמות.

הפריטים המקומטים נושאים הוראות תחזוקה שונות מכל מה שהכרתם עד היום: ככול שתטפלו בהם פחות, כך הם יחזירו לכם יותר אהבה. לימור דיאנה חסון ל"נונה אלגה" החלה לעצב פריטי לבוש בסיסיים מבדים מקומטים אחרי שעיצבה חולצת טי בסיסית וזאתי נראתה לה פשוטה מדי. אחרי שפיתחה טכניקת קימוט (אותה מסרבת לחשוף) יצאה לשוק המעצבים עם ליין טי שירטים מקומטות בהשראת עוגיות המזל- פורצ'ן קוקיז, והפכה אותן לקבוצת ה"פורצ'ן טי".

על חזיתן של הטי המקומטות הסתתרו משפטי מזל והיא ארזה אותן בצורה כזאת שמי שרוכש את החולצה לא יכול לראות את משפט המזל המסתתר. בעקבות ההצלחה של הפורצ'ן טי החלה דיאנה-חסון לייצר ליין של חולצות בייסיק מקומטות והוסיפה להן אפילו זוג מכנסיים מקומט.

בגד דחוס בגרב לפני הכביסה

"אני שונאת לגהץ", משתפת דיאנה-חסון, "וחשבתי איזה כיף זה ללבוש מכנסיים שפשוט לא דורשות גיהוץ."

- תני טיפ לתחזוק בגד מקומט

"תמיד אני אומרת לנשים שכדי לשמר את הקמטים בכביסה כדאי שידחסו את הבגד המקומט לתוך גרב לפני שמכניסות אותו למכונה. גיהוץ כמובן לא בא בחשבון, והיו דברים מעולם. לקוחות הגיעו אלי עם חולצות מקומטות שעברו גיהוץ, ושלחתי אותן שוב לקימוט."

מעצבת נוספת שאוהבת את המראה המקומט היא גל פלדמן, שמעצבת תיקי עור יפהפיים. "הגעתי לקמטים כי אני תמיד בודקת את גבולות העורות ואת המעבר מדו מימד לתלת מימד. אחרי קפלים התחלתי לעבוד עם קימוטים."

- מה היתרונות של התיקים המקומטים?

"מדובר בתיקים קלים יחסית, ולכן ניתן לטחוב אותם לתיק אחר כתיק שני. זה טריק מצויין לארץ וגם לחו"ל".

רשימת כתובות:

קאלה נעליים- דיזינגוף 218 , ת"א.
גל פלדמן- להשיג בחנות של מוזיאון ישראל, רמת אביב, ת"א, וב"סוהו רמת אביב", קניון רמת אביב, ת"א.
נונה אלגה- ברזילי 12, ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully