וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכפלות שחרר

מיכל צדיקי

26.11.2007 / 8:28

אמא המליצה לך לשמור את שמלות המקסי שלה מהסיקסטיז אבל את לא הקשבת. השמלה הארוכה והטאץ' החלומי

מה שהתחיל בקטנה במהלך הקיץ האחרון, ממשיך ביתר שאת בחורף הנוכחי וככל הנראה ישאר גם באביב – שמלות המקסי הן אהובות שוב. בכלל יש הרגשה שמשמרת הצניעות השתלטה על עולם האופנה: המיני מת סופית, החצאיות יורדות עד הברך, מפתח הצוואר מתגבהה ונסגר והשמלות כאמור מתחככות ברצפה.

הסנונית הראשונה נצפתה במהלך שבוע האופנה של אביב-קיץ 2007 בניו-יורק. קרולינה הררה הציגה שמלות מקסי נשפכות מבד פליסה בצבעי פסטל עדינים, דונה קארן הלכה על שמלות ארוכות עם כיווצים, בצבעים עזים וראלף לורן הציג שמלות שיפון מעלפות ושמלות סטרפלס נוטפות גלאם שכולן ליטפו את הרצפה.

אמנם שמלת המקסי עברה גלגולים רבים במהלך ההיסטוריה, אך כנראה שהיא תסמל לעד את שנות ה-60 העליזות. דווקא במהלך העשור שנחשב לרדיקלי ומהפכני, הצייתנות האופנתי נשמרה. לא היתה ילדת פרחים אחת שהעזה לא ללבוש שמלת מקסי פרחונית.

אחד המעצבים הבריטיים המזוהים ביותר עם שנות ה-60 הוא אוזי קלארק שכבר בגיל 23 נבחר על ידי המגזין ווג לאחד המעצבים המבטיחים של אנגליה. הוא עיצב, בין השאר, שמלות מקסי עם הדפסים פרחוניים ייחודיים שציירה אשתו, מעצבת הטקסטיל סליה בירטוול.

אותה בירטוול שיתפה פעולה בקיץ 2006 עם רשת טופשופ ויצרה עם מעצבי הרשת קולקציה שלמה המהווה סוג של מחווה לסיקסטיז. קולקציה שגולת הכותרת שלה היתה שמלות המקסי הפרחוניות.

עד האביב

בניגוד לשמלות המקסי שיוצרו לפני 40 שנה, הנוכחיות עשויות מבדים עדינים ונשפכים ומפנות עורף לבדים הסינתטיים שרווחו בעשור שהתלהב מהפלסטיק ותוצריו.

המעצב יוסף פרץ עיצב שמלת מקסי יפה וגם בבוטיק התל אביבי "עלמה" יש דגם יפה של מקסי עם מחשוף וי עמוק שרוולי עטלף רחבים. אמנם מבחינת הטקסטיל השמלות שונות זו מזו (זו של יוסף עשויה מ-100% צמר), אבל מבחינה ויזואלית הן בהחלט מציגות דמיון מתעתע.

השמלות של המעצבת איילת שקד ושל המותג "לילהמיסט" חולקות אלמנט עיצובי משותף: לשתיהן רבידה עמוקה בגב. השמלה הענוגה של לילהמיסט, הנשפכת על הרצפה בצורה קסומה ממש, היא נטולת שרוולים ובעלת צללית דקיקה ממש, שאם לא התברכת בגזרה מושלמת אל תנסי אפילו. לעומתה, לשמלה של איילת שקד יש שרוולים ארוכים, ולהבדיל מהשמלה ההדוקה של לילהמיסט, לה יש מרווח נשימה (אמנם קטן, אך עושה את כל ההבדל).

שמלה מצוינת נוספת היא של המותג המקומי מלאנז' שלה קפלולים עדינים המעניקים לשמלה מראה רומנטי. צבעה הסגול מוסיף חן וטרנדיות לשמלה. יש גם ורסיות נוספות כמו הגרסה הנועזת של קומואיריס קומו עם שסע עמוק בצד או השמלה בעלת השרוולים התפוחים של נונה אלגה.

ברי מאייר הולך צעד אחד קדימה עם שמלת מקסי נפלאה ומוסיף כפתורים, צווארון והצרה במותן – פשוט תענוג.

ואי אפשר לסיים בלי הצצה חטופה למה שצפוי באביב הבא. במהלך התצוגה של אלבר אלבז ללנוון בשבוע האופנה האחרון בפריז הוצגו שמלות מצנח נפלאות שמהוות סוג של טייק-אוף על שמלות המקסי. הצבעים העשירים והעזים מכינים תשתית לאביב ששווה לצפות לו.

כמה - איפה

יוסף: 2700 ¤, דיזינגוף 213 שינקין 34, ת"א; רוטשילד 67, ראשל"צ.
"עלמה": 790 ¤, מרכז בעלי המלאכה 9 וב"בנקר", דיזינגוף 210, ת"א.
איילת שקד: 850 ¤, להשיג בחנויות מעצבים: רזילי, מאיו, המכולת (אבן יהודה), בנקר.
לילהמיסט: 3200 ¤, דיזינגוף 280, ת"א.
קומואיריס: 380 ¤, בוטיק המעצבים, דיזינגוף סנטר, ת"א.
נונה אלגה: 690 ¤, ברזילי 12, ת"א.
ברי מאייר: 4800 ¤, דיזינגוף 290, ת"א.
מלאנז': 850 ¤, רח' הגפן 5, נוף ים, הרצליה.
ml: 399.9 ¤

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully