וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמח לו תלתל

ענת אור

26.11.2007 / 14:36

עד לפני רגע בחורים השמידו את שיער החזה בלייזר והינה, אופס, מקובל להשאיר קצת מסביב לפיטמה. קורבנות האופנה החדשים

דבר מצחיק קרה למהפכה הפמיניסטית בדרך החוצה מהמטבח. במקום שכולנו נשתחרר מהתפקידים המסורתיים לכיוון של שוויון הזדמנויות לקחו על עצמן הנשים את התפקידים היותר גרועים של גברים, כמו להיות וורקהוליות ולאהוד קבוצות כדורגל, ואילו הגברים אימצו את החלקים היותר מבאסים שבלהיות אשה, כמו להשתעבד להסרת שיער ולהיות קורבנות אופנה.

אנחנו אמנם טוחנות שעות בקריירה שלא מביאה אותנו לשום מקום חוץ מאשר לכביסה שמחכה בבית אבל לפחות יש לנו העונג בלראות אותם מתפתלים בעינויים שאפילו האינקוויזיציה לא חשבה עליהם: השעווה והלייזר.

לפני לא כל כך הרבה זמן, שיער הגוף של גברים היה מקור גאווה, אבא שלי סיפר לי איך בנעוריו הם היו מגלחים את הפלומה הדקה שעל החזה והידיים מתוך תקווה שזה יגביר את הצמיחה. הכפתורים הפתוחים בחולצות של שנות השבעים נועדו להראות כמה שיותר שיער: כהה, מקורזל וגברי בעליל.

בשנות התשעים הפך המראה הנערי, האנדרוגיני, לחביב הבנות, ההומואים היו הראשונים לקלוט, ולקח עוד כמה שנים עד שגם גברים סטרייטים הבינו ששיער על החזה זה איכסה והתחילו למרוט ואחר כך לחשמל את שערות גופם.

כל מי שהגיע, אחרי אלפי שקלים ועשרות שעות ייסורים, למראה חלק כמו של דג לקרדה, יגלה על בשרו, תרתי משמע, שלהיכנס לגלגל המרוצים של האופנה זה כרטיס בכיוון אחד. עכשיו החליפו האחראים על האופנה את המסר, וטוענים שהדבר הנכון הוא לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, או במילות הפרסום של רשת מרפאות שמציעה עכשיו את הטיפול הזה: "לא שעיר מדי, לא חלק מדי, כזה שכולן אוהבות". מי לא היה רוצה ללכת על בטוח ושכולם יאהבו אותו? בעיקר ספרי התקבולים של אבירי הלייזר. להיות שעיר זה לא טוב וגם להיות חלק זה כבר לא להיט. אין ברירה, צריך שוב להוציא כסף.

מרוויחים יותר אבל על מה הולך הכסף?

יש המון צחוקים בזווית הראייה הפמיניסטית: במודעה של אחת הרשתות מצולם בחורצ'יק עם שיער חזה חלקי - לא לכאן ולא לכאן. יש לו זיפים, הוא דופק מבט שרמנטי ונראה כמו אידיוט. בידו המטופחת (היי טק?) הוא אוחז בכוס בירה כמעט גמורה.

הכי קורע זה שבצד המודעה כתוב "התמונה להמחשה בלבד", ואני חשבתי שאם אני אשלם, ישלחו לי הביתה את הגולנצי'ק. ברור שההבהרה הזו נועדה לכסות את עכוזם החלקלק של מציעי השירות: שבמקרה והלקוח לא יקבל את לוק הזיפים האנמיים כמו בצילום ובמקום זה ייצא בוכה, הם יוכלו להגיד: לא הבטחנו שזה יראה אותו דבר.

בידור עוד יותר משובח אפשר למצוא בכתבה פרסומית של אותה הרשת במגזין "יופי!" תחת הכותרת המשעשעת "מגע של פרווה". שם כתוב שגברים בעולם המערבי משתילים עכשיו מחדש שערות על החזה אחרי שהסירו את כולו בעבר בלייזר. אפילו דארווין היה משתולל מצחוק.

אמנם גברים ממשיכים להרוויח יותר מנשים אבל את הכסף הזה הם מוציאים על לייזר והשתלות. יכול להיות שמסתמן בכל זאת איזה ניצחון לפמיניזם. התופעה המגוחכת הזאת משקפת משהו הרבה יותר משמעותי: גברים ונשים עדיין לא החליטו אם הם אוהבים את "הגבר החדש", והניסיון להגיע לנוסחה המדויקת לגבי מספר השערות המומלץ על החזה רק משקף את הבילבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully