וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטית של הלייף

לרה רוטר

27.11.2007 / 12:06

היא הגיעה לת"א מקיבוץ בדרום שם עיצבה בגדים בסמוך לרפת. האם העיר הגדולה תלעס או תפלוט את נטע דרור והמותג "טולה"

נטע דרור (25), גדלה בבית אקלקטי שאבא שלה בנה, היא בוכה כשהיא מציירת ציורים מופשטים, היא מביימת וידאו דאנסים והיא סטודנטית שנה שלישית בקולנוע במכללת "ספיר" שבדרום. היא מצהירה ש"תמיד הייתי ותמיד אהיה אמנית רב-תחומית".

לפני כחודשיים הגיעה דרור לתל אביב אחרי שנתיים של חיים סטודנטיאליים בקיבוץ נירעם בדרום. הקולקציה הנוכחית היא השנייה שלה. אותה ואת קולקציית הקיץ שקדמה לה, עיצבה דרור ממעמקי המדשאות וריח הרפת. היא טוענת שהיא לא ממש מעודכנת במה שקורה בתחום האופנה בארץ ושאת הבגדים היא מעצבת בעיקר מהבטן. ההשראות שלה מגיעות מסרטי קולנוע תקופתיים, ספרים על ההיסטוריה של תחום האופנה וספרי צילום.

יוצרת מאושרת

"הבגדים נוצרו בהתחלה מהשראת הלבוש היפני. יצרתי שמלת טוניקה בגזרה ישרה, מבד סאטן, עם חגורת סאטן עבה, אחר כך עשיתי חולצה, גם היא מבד סאטן עם כיווצים באזור הבטן. אחר כך באו שאר הפריטים שהלכו והתרחקו מההשראה הראשונית. למשל, הפריט האחרון שעיצבתי - שמלת גולף שאני קוראת לה 'שמלת הבית', היא ממש באה מהבטן, ברגע שחשבתי עליה הרגשתי שאני חייבת לייצר אותה, למרות שמבחינתי היא בכלל לא קשורה לשאר הקולקציה".

האקלקטיות היא מוטו אצל דרור שמסבירה זאת בכך שמילדות ידה בכל "הבית שגדלתי בו סיפק לי המון השראה. זה בית שמשלב סגנונות מתקופות ומדינות שונות, אפילו ברמת הפסלים והספרים. לכן מילדות, תמיד עסקתי בכמה תחומים בו זמנית, אבל אם אני בוחרת לעשות משהו אז אני מאוד טוטאלית ועושה אותו עד הסוף. העיסוקים שלי לא באים זה על חשבון זה, אלא רק על חשבון החיים האישיים שלי."

מבחינת דרור, הבגדים שלה, האסופים תחת השם "טולה", לפני שהם מדברים בשפת האופנה, מדברים את האמנות שלה שתמיד מושפעת משילוב של תקופות שונות "מעניין אותי ליצור דברים עם זיקה לעבר ולמה שקורה עכשיו גם יחד. גם בציורים ובעבודות וידאו-דאנס שאני עושה זה בא לביטוי". היא מסבירה שהיא עובדת ממקום של שמחה ואושר "ממקום בריא, יפה ונעים. הבגדים, יש המון אושר סביבם".

יוצרת מתפזרת

מבט בקולקציה של "טולה" לא מסגיר את הלכי הרוח המוצהרים. הבגדים מתחלקים ברובם לשני סוגים: בגדי בייסיק הכוללים בעיקר טי שירטים וטוניקות נשיות מבדי טישו שלא נמצאו בהם הברקות יוצאות מן הכלל. ובגדים מבדים ייחודים וגזרות מתוחכמות. בולטים לטובה מעיל בעל ביטנה, העשוי מקטיפה מודפסת, מלווה בכובע קפוצ'ון גדול, הנרכס בעזרת חגורה גדולה, ז'קט פוטר חמוד בעל כיסים עגולים, טייצים מבדים צבעוניים או חלקים שנוספה להם אחיזת גומי בחלקם התחתון המקנה לרגל מראה נשי יותר ושמלת מעטפת בעיקר כשנגזרה מהבדים המיוחדים יותר.

את הבגדים של "טולה" ניתן להשיג כעת בחנויות להן היא משווקת בעצמה, על חנות משלה היא לא חולמת "אני מפחדת להשתעבד" היא מסבירה "לא בא לי לשבת כל היום בחנות, אני רוצה לעשות עוד דברים מלבד אופנה. אם כבר אפתח משהו, זה יהיה סטודיו שבו אציג את מה שאני עושה בכל מיני תחומים" . ברור?!

מחירים :
חולצות: 180–360 ש'
טוניקות: 420–480 ש'
שמלות: 450–530 ש'
מכנסיים: 350–450 ש'
ז'קטים: 620 ש'
אקססוריז: 55-150 ש'

חנויות המשווקות את "טולה":
חדר משלך – ירושלים, שירה – ירושלים, משי – ירושלים, דיקטור – תל אביב, אלגרה – תל אביב, פלזמה – תל אביב, מירב וליאת – רמת השרון, אמה – רמת השרון, קפריצ'יו – רחובות, רונה – רמת ישי, סנסי – גבעתיים והרצלייה.

ניתן גם לפנות ישירות למעצבת בטל': 050-7926733.

בסופ"ש הקרוב ביום ו' 30.11 בין 11:00-18:00 תערך מכירה מבגדיה של טולה בז'וליין ביסטרו בר, רח' אחוזת בית 1 ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully