וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראש של לימור

שני פישר

2.12.2007 / 12:08

מתמונה החתונה שלו מבינים בנקל: אמיר אליהו מעצב השיער של אורנה בנאי-לימור ושאר מפורסמים, הוא תותח ואף שאקל

והיה ותשאלו את אורנה בנאי מי הוא בשבילה אמיר אליהו, היא תגיד "חבר", ולא "הספר שלי". מה שמאפשר לה להתעצבן על אליהו כשהוא מזכיר אותה בראיונות כדוגמא ללקוחה מפורסמת. הקשר בין הקומיקאית לספר המגה-סימפטי הוליד המוני תסרוקת מפורכות ללימור של "רק בישראל" וגם חבורת קשיחה.

בנאי היא לא היחידה שהכירה את אליהו כספר והתאהבה בו כבנאדם, גם ליאור אשכנזי, ורד פלדמן, טלי שרון, עדי עזרוני, ענת וקסמן, תיקי דיין, נטע גרטי, רונית אלקבץ, דלית קהן, ענת אייזק ויובל שרף מסתפרים אצלו.

הוא אחראי גם על עיצוב השיער לכל הקאסט של "ארץ נהדרת", ו"רק בישראל", ה"החיים זה לא הכל", "אולי הפעם", "האקס המיתולוגי", "מה זה השטויות האלה?", "בטיפול", "החברות הכי טובות" וכמובן "אמאל'ה".

אליהו הוא חייכן ולא מחנופה. הוא הגיע למקצוע מתוך אהבת האדם ומתוכה הוא פועל.

זה התחיל בגבעתיים

במשרד שלו, הממוקם מעל למספרה, מתחשק יותר לדבר איתו על החיים מאשר על הטרנדים החמים לחורף. אז זה מה שאנחנו עושים.

הוא נולד לפני 36 שנים בגבעתיים, היה תלמיד מצטיין בתיכון ובגיל 17 יצא מהארון. בעקבות כך הוריו ניתקו עמו את הקשר ואמיר נאלץ לנשור מהלימודים, לעזוב את הבית ולכלכל את עצמו. את הפרנסה הראשונה הוא מצא בתור חופף במספרה. מתוך ההנחה החמה לזמנו ש"ספרים הם הומוסקסואליים".

כשהשתחרר מצה"ל הוא התקדם לדרגת "פניסט, צבאי וכימאי" לדבריו והתחיל לעבוד במספרה של מעצב השיער המיתולוגי ינקה בן שושן.

כשהשתחרר מהצבא התגלגל למספרתו של הספר המיתולוגי ינקה בן שושן ז"ל, והחל לעבוד בה כספר, שם גם התאהב במקצוע.

"ינקה הוא האב הרוחני שלי, הוא לימד אותי שהתפקיד של הספר זה לתת ולא לקבל, התקדמתי אצלו עד לרמת תסרוקן, ואז הוא פיטר אותי".

בן שושן פיטר את אליהו בגיל 21 כיוון שצפה לו עתיד מזהיר וקרא לו לצאת לדרך עצמאית. אליהו היסס ועבד במשך שנתיים כשכיר במספרה של שי גרינברג ואז, בגיל 23 החליט להיות בעל הבית ופתח מספרה ראשונה סמוך לכיכר המדינה.

המספרה שלו נדדה עם השנים לרחוב בר כוכבא, ובמשך עשור זכתה להצלחה מסחררת, כשרק לפני שנתיים הסכים אליהו לוותר על המיקום לטובת חלל גדול יותר ברחוב בן יהודה.

כי את עסוקה

"את לא מבינה כמה כיף זה להיכנס למוחות של אנשים", מספר אליהו בעיניים נוצצות, "כמובן שהתשוקה לשיער עצומה, אבל אנשים זה חלק בלתי נפרד מהמקצוע."

- המפגש התמידי עם אנשים לא שוחק?
"אם האנשים טובים, זה הדבר הכי טוב שיש. אני דואג שהלקוחות שלי יהיו אנשים שאני מתחבר אליהם. אני כל כך אוהב את המקצוע, ואין לי בעיה עם אף סוג שיער, רק עם סוגים מסויימים של אנשים. אני מפחד שלקוחות פלצנים יהרסו לי את האהבה למקצוע".

- איך אפשר להמנע ממפגש עם לקוחות פלצניים?
"אני שקוף כמו רנטגן, אם לא התחברתי ללקוח הוא מייד ידע את זה."

אליהו ידוע כספר מצויין, במיוחד בקרב ציבור המתולתלות. "שיער מתולתל הוא כייפי בגלל הוא טומן בחובו את כל האופציות: מתולתל, גלי וחלק", הוא אומר.

הקו שמאפיין את התספורות שלו הוא "נשיות, זורמות וטבעיות, TO WASH AND GO" כהגדרתו. הוא לא מצדד בחיתוכים חדים ומשורטטים ובא-סימטריה אוונגרדית, מהסיבה הפשוטה שלדעתו הנשים הישראליות לא אוהבות להיות משועבדות לספר שלהם.

"קצב החיים של הישראלית מהיר מאד, וסדר היום שלה עמוס. יש עבודות שיער מהממות שאי אפשר להבין איך למחרת האישה המסופרת תראה כשהיא תקום מהמיטה ותצא החוצה, כי הם דורשות אחזקה שוטפת".

- ואם לנשים הישראליות היה פנאי ואמצעים לבקר אחת ליום במספרה, התספורות שלך היו נראות שונות?
"ודאי, כל עולם עיצוב השיער היה נראה שונה".

טוב, הטרנדים

טוב, הגענו לטרנדים החמים של החורף. אליהו מדווח שהחורף, החלקות וגיהוצים למיניהם ננטשים לטובת שיער חופשי ונושם עם נפח. אורך השיער עובר את קו הכתפיים אך הוא לא ארוך מדי וחושף שכמות וטורסו.

הצבעים הדומיננטים כעת למישנתו נוטים לקרים וכוללים שוקולד, בלונד חום (ולא פלטינה), ג'ינג'ים כתומים וגוון חציל. טיפ מצויין לימי החורף שמספק אליהו הוא להפחית בכמויות של החומרים שאתם מורחים על השיער ולהעדיף חומרים טבעיים, כמו סיליקון, כיוון שהחורף הישראלי לא לח ויבש כמו הקיץ.

לאליהו קו מוצרים הנושא את שמו (כיום כולל שלושה מוצרים, בקרוב יכלול שבעה). הוא מתפקד כמדריך הראשי של חברת שוורצקוף בארץ ובין השאר, גם מספר כלות. "הכלות שמגיעות אלי הן סטייליסטיות, לא כאלה שיפקדו סלוני כלות. אנחנו עושים במספרה איפור ושיער, ולפני יום החתונה, הכלה מגיעה אלינו לניסיון של שעתיים ואנחנו בודקים את הכימיה ביננו ובונים את התסרוקת. תעשיית הכלות זו תעשייה מאוד מצחיקה, אבל אני חייב להגיד שבגלל שהן באות קודם לכן לפגישת ניסיון מעמיקה, ביום חתונתן הן תמיד מגיעות רגועות."

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

אני - כלה היסטרית

אמנם הכלות מגיעות אליו רגועות, אך מקורות יודעי דבר מוסרים שטרם חתונתו התנהג אליהו ככלה היסטרית במיוחד. אליהו התחתן עם בחיר ליבו בחתונה גרנדיוזית, כשהרבי התורנית הייתה השחקנית והתסריטאית נועה פניני. פניני, כמו הברמניות והמלצריות בחתונה, התהדרה בתסרוקת מונומנטלית ובאיפור מושקע, מעשי ידם של צוות אמיר אליהו. כיום זוג היונים הנשואים מתגוררים ביפו ומגדלים שני כלבים.

- מה התוכניות לעתיד?
"אני עומד לפתוח סניף נוסף של "אמיר אליהו" ברמת השרון, מתכנן ללמוד איטלקית וספרדית, וגם חולם על שני ילדים: בת ובן".

טווח מחירים:
תספורת נשים: צוות – 220, אמיר- 250 ש', תספורת גברים: צוות – 90, אמיר- 110 ש', צבע: 180- 300 ש', גוונים: 300-600 ש', החלקה ופתיחת תלתלים: 400-600 ש', החלקה יפנית: 2500-3000 ש'.

אמיר אליהו, בן יהודה 180, ת"א. 03.5278085/6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully