וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתב רכש מכספו סווטשירט

לירוי שופן

6.12.2007 / 13:08

טקסטים על המותג הגברי המקומי המוקפד-מפתיע-שמח "מייסון רוג'", מרגישים תמיד כמו מסות על אמנות מ"סטודיו" ובצדק

לאלה אייזנברג כבר נקשרו, ובצדק, כל כתר של מילה טובה על החדשנות והעשייה שלה בתחום ההלבשה הגברים. קולקציית הקיץ האחרונה שלה הייתה מופת של יצירה, והעידה, על אף מספר הפריטים המצומצם יחסית, כי היא יודעת היטב איך לתרגם את הרעיונות הגבוהים של ההשראה אל חייטות מוקפדת.

אייזנברג קושרת את עצמה למסורת האירופאית של התפירה העילית, וכל פרט מעיד על כך החל מבחירת הבדים (שאינם נופלים באיכותם מבדים של מעצבי על), דרך התפירה הבלתי מתפשרת וכלה בעיצוב המתוחכם שמבין איך לדגום את הגוף בצורה מדוייקת. לחורף 2008 היא בישלה קולקציה שמושפעת מהמרחבים האורבניים הסוערים, שדורשים מהפרט למצוא את הייחוד שלו בכאוס שמסביב.

רוצה לומר: מצד אחד פריטים קלאסיים ורב עונתיים, משובחים ומצד שני – פריטים ייחודיים שמחייבים חיבורי שכבות יצירתיים. סקאלת הצבעים היא מונוכרומטית ברובה ויש בה הרבה גוונים של אפור תוך התכתבות עם אורות הכרך הניאונים, כלומר הבלחות של צהוב מסנוור, שמעניק לכל פריט אופיי חד פעמי.

הכתב שלף ארנק

אין בקולקציה המון פריטים אך ניכר שבכל אחד מהם הושקעו המון מלאכת מחשבת. יפה במיוחד הוא זוג מכנסיים מחויטים מקסימים עם רכיסת כפתורים בחלק התחתון ששוברים את הנפח של החלק העליון, וגם זוג מכנסי 'פנסים' רחבי גזרה שהתכתבו עם מהלכים שנצפו בתצוגות של סטפאנו פילאטי לבית האופנה איב סאן לורן או אפילו לקולקציה החדשה של כריס ואן אששה לדיור. הגרסה של אייזנברג לא נופלת מכל אלה.

כשלא יכולתי יותר, שלפתי ארנק ורכשתי סווטשירט מדהים מבד צמרירי אפור, עם חיתוך X מקורי על חלקו הקדמי, שסביב הקפוטשון שלו שזור פס בצהוב ניאוני שמבליח מידי פעם. גם הפריטים הקלאסיים יותר שאייזנברג מייצרת ישרדו כל מבחן זמן – מחולצות המכופתרות צרות הגזרה או סריגים דקיקים ומענגים.

להביע את עצמך בהמון

הקטלוג המלווה את הקולקציה מורכב מחמישה צילומים של גברים "אמיתיים" בגילאים שונים, מרקעים שונים שצולמו במקום עבודתם. אמנם הצילומים ברמה גבוהה, וכך גם הפריטים, אך איכשהו הפרויקט הזה מחוויר ליד הצילומים הנהדרים שזכו להם שתי הקולקציות הקודמות שלה, שנעשו באנטוורפן. הרעיון לשלב גברים אמיתיים הוא נפלא אבל פשוט מדי וגורע מהבגדים. אלה ראויים לקבל את הפוטו אופ שלהם כשהם מוצגים במיטבם.

יש מעצבי בגדי גברים מוקפדים בארץ, אבל אם הסטנדרטים של אייזנברג ימשכו למעלה עוד מעצבי אופנת גברים, זה יהיה נפלא. אם המעצבת תתחיל ליצור קולקציות פחות מצומצמות. זה בכלל יהיה אירוע.

אמנם קשה לייצר כמות גדולה של פריטים ברמת הגימור שמאפיינת את "לה מייסון רוג'" אבל כדאי להתאמץ כי יש כאן ציבור שלם שצמא לאופנה כזו - קלאסית ולא מוגזמת, ועם זאת עם טוויסטים קטנים בשוליים שעושים את כל ההבדל. אופנה היא אחת הדרכים היותר מוצלחות להביע את עצמך בהמון והבגדים של אייזנברג מצטיינים בניסוחים מקוריים ונדירים.

טווחי מחיר – מכנסיים כ-600 ¤, סריגים: 390 ¤. חולצות מכופתרות: 600 ¤

להשיג בכתומנטה, דיזינגוף 173, תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully