וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבוגרי אוקספורד

מיכל צדיקי

10.12.2007 / 16:00

כשנשים ויתרו על נעלי העקב הלוחצות לטובת נעלי האוקספורד הגבריות היתה זו מהפכה של ממש. החורף היא שוב מהדהדת

החורף נכבש מוצב גברי נוסף על ידי מעצבי האופנה הנשית – נעלי האוקספורד הותיקות שהיו מזוהות עם ג'נטלמנים במשך מאות שנים עד שהגיע מייקל ג'קסון.

נעלי אוקספורד הן אולי אחת הדוגמאות הבודדות של פריט לבוש ששרד מאות שנים. הנעליים, שעברו גלגולים רבים הן מבחינה עיצובית והן מבחינה פונקציונלית, נראו לראשונה בסוף המאה ה-19 באנגליה וסביבותיה. כפי שהייתם מצפים, הם יועדו במקור לגברים בלבד והיו מזוהות עם מראה שמרני, מחוייט, אלגנטי וקפדני. האנגלים, כמו שרק הם יודעים, גיבשו תורה שלמה סביב שאלת מספר חורי השרוכים בנעליים. תתפלאו, אבל כל תקופה כרונולוגית מזוהה עם מספר שונה של חורים.

יצרני הנעליים באנגליה החלו לעצב נעלי אוקספורד בעלות סממנים גבריים, לנשים דווקא לא בגלל שאלו דרשו לתקן עיוותים היסטוריים, אלא בשל שוק הנעליים התחרותי שאילץ את היצרנים לחפש קהלים פוטנציאליים חדשים. נעליים גבריות לנשים זכו להצלחה מסחררת, ויותר ויותר נשים הורידו את נעלי העקב הצרות והלוחצות ונעלו נעלי אוקספורד ביומיום. הגרסה הנשית שמרה על המראה המוכר של הנעל ונוספו לה עיטורי תפרים דמוי תחרה בקדמת הנעל ונקבים בצורות זוויתיות.

כיום, לא הרבה נשאר מהעיצוב המקורי של הנעליים שהשתנה לאורך השנים בהתאם לתכתיבים האופנתיים של כל תקופה. עם זאת, הנעליים עדיין משדרות מראה יותר מחויט ופחות קז'ואלי.

במיוחד עבור אלו שמתקשות לנעול נעליים גבריות מחשש שהדבר יפגום בלוק הנשי שלהן, אמר גורו הנעליים, מנולו בלאניק, ש"נעליים שטוחות היו מזוהות בעבר עם נשים פעילות או גבריות כמו גרטה גארבו. אך כיום, לנשים "נשיות" יש את החופש לנעול נעליים גבריות". מעצב נעלי האוקספורד, רוברט קלרג'רי, הגדיל להשוות בין נעליים גבריות לנשים לשמלה השחורה הקטנה, באומרו ששני הפריטים הללו "הכרחיים למלתחה".

חנויות הנעליים בארץ שופעות סוגים שונים של אינטרפרטציות לנעלי האוקספורד המסורתיות, אך אי אפשר בלי מילה אחת על חלוצת הנעליים בארץ, שני בר, שזיהתה את הטרנד כבר לפני שנה. "מבחינתי אלו קלאסיקה של נעליים, שאינן מהוות טרנד כזה או אחר ויכולות לשדרג כמעט כל הופעה", מסבירה בר.

האוקספורד של בר שומרות על קו נקי ומנסות להישאר כמה שיותר נאמנות לגרסה המקורית. אם תירצו נעלי אוקספורד "נשיות יותר", יש לא מעט אפשרויות, הכל תלוי בכמה אתן רוצות להשקיע. אפשר לצאת בזול ב-200 ¤ ואפשר ללכת עד הסוף עם נעליים בלמעלה מ-4000 ¤. בגדול, המשותף לכל הנעליים הוא הגפה שעולה שני הצדדי ונפגשת במרכז החלק העליון של כף הרגל עם שרוכים, והחרטום עם התפרים הבולטים. לגבי סוג החומר ממנו עשויה הנעל, לכל אחד יש את האינטרפרטציה שלו: עור, דמוי עור, זמש, משובץ ועוד ועוד.

מחירים וחנויות:

שני בר: 620-645 ש' "שני בר", מקווה ישראל 3, ת"א
TO GO: 200 ש' ניתן להשיג בסניפי הרשת.
דורית שדה: 650 ש' ניתן להשיג בחנויות המעצבת.
זארה: 399 ש' ניתן להשיג בסניפי הרשת.
בוטיק אמור: 3,700-4,200 ש' ה' באייר 74, ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully