וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקעקוע: שאנל

שני פישר

11.12.2007 / 12:46

מעצבת בגדים, מדגמנת ומשווקת אותם ועושה גם שיער ואיפור. דנה פרימן צריכה רק לקוחות. חוץ מזה, היא מסתדרת

בדיוק כמו שקשה לפליט ריאליטי לקבל תפקיד משמעותי בתיאטרון, ככה קשה לדוגמניות לקבל הכרה בכל תחום שאינו נמנה על משחק בטלנובלה או הגשה בטלוויזיה. פניה של הדוגמנית דנה פרימן מהדהדות קמפיינים קודמים שעשתה, בין השאר ל"קסטרו", "בנות", "TNT" ו"קארן אוברזון" ולכן, עם החלטתה בקיץ שעבר לצאת לדרך עצמאית כמעצבת אופנה, היה עליה להוכיח הרבה יותר מאשר כל מעצבת מתחילה: שהיא לא רק פנים יפות שמחוברות לגפיים בלתי נגמרות.

קולקציית הביכורים שלה למותג "דיט אן דוט" (בשפת האוחצ'ות: היא והוא) בקיץ שעבר היא עדיין לא הצליחה לשכנע ששמור לפרימן מקום בתחום הגדוש, אבל בהחלט הצליחה לעורר סקרנות וגם תהייה- מה יהיה עם פרימן בחורף הקר?

קולקציית החורף הנוכחית שלה, השנייה שעיצבה, כבר מצדיקה יותר את תשומת הלב שלכם. שימו לב למעצבת אופנה הצעירה הזאת ונסו לרייר על הבגדים שבקטלוג ולא על הדוגמנית (שהיא לגמרי פרימן, ואל תפספסו את קעקוע "שאנל" לצד המרפק הימני).

פרימן עיצבה שמלות ערב נשיות מבדי משי וסאטן באווירה מדוייקת של "הגלאם של פעם", בהשראת שנות ה-40. ישנה שמלת צ'רלסטון דרמטית וסקסיות ומולה שמלה בגזרה ישרה, משוחררות באיזור המותן, שנפתחת מטה מקו אמצע האגן, מה שמשווה לה צללית ילדותית.

לצד השמלות המוצלחות, מופיעים גם פריטים מוקפדים והכרחיים לעונה, כמו חצאית עיפרון, ז'קט מחוייט בגזרה הקלאסית וחולצה המשלבת מחוך עם בד שיפון במשחקי אטימות-שקיפות.

עושה גם שיער ואיפור

הטאלנטית הרב משימתית היא בת 27 והיא הצגה של איש אחד. היא מעצבת לבד, משווקת לבד, ובקטלוג היפה שעשתה היא תפקדה כדוגמנית, כמעצבת, כסטייליסטית, מעצבת שיער ומאפרת.

היא החלה לעסוק בעיצוב אופנה בגיל 19 עוד לפני שהתחילה לדגמן. בהסתמך על סקיצות שציירה להנאתה וללא ניסיון או השכלה בתחום, היא החלה לעצב בגדי סטריט וור לגברים עבור המותג "מרסל".

מאוחר יותר, אחרי הפצרות חוזרות ונשנות מראובן כהן ומחבורת צלמי אופנה עיקשת, היא החליטה להתפרנס כקולבית מקצועית. "אני לא מנסה להראות עמוקה ולא שטחית", אומרת פרימן ביחס לדוגמנות, "ואני גם לא רוצה לירוק לבאר ממנה אני שותה. אני לא רואה סתירה בין דוגמנות לעיצוב אופנה, נהפוך הוא, דוגמנות ואופנה הם דברים בלתי נפרדים, פעם אחת אתה מול המצלמה ופעם אחת אתה מאחוריה."

מזגזגת

אמנם כל פריטי הקיץ שלה נחטפו מהקולבים, אך עד היום ממשיכה פרימן לזגזג בין עיצוב אופנה לדוגמנות, בעיקר כי מעיצוב אופנה היא עדיין לא באמת מתפרנסת. היא גרה בדרום תל אביב, בחברת כלב ושלושה חתולים שמגנים עליה מפני הסביבה המחוספסת שבתוכה היא נטועה, הכוללת בעיקר עובדים זרים וזונות.

- התמחורים של הבגדים שלך גבוהים למדי?
"אני מעצבת בכמויות קטנות. הלוואי שיכולתי לבחור בדים זולים יותר, אבל אני פשוט לא מסוגלת. אני מקבלת פריחה מבדים סינתטיים. בשמלות שלי אני משתמשת בהרבה בד, בין 3 ל-4 מטרים, כשכל מטר עולה לי 80 ש' בממוצע. כיוון שהבדים עדינים הם דורשים טיפול של תפירה עלית, ויש פריטים שהתפירה שלהם עולים לי בין 100 ל 120 ש' לפריט. אם תעשו את החישוב, ותתחשבו ברווח של החנויות, לא תגיעו להרבה. אם אני מרוויחה 100 ש' על שמלה אני מרוצה."

- מה לדעתך חסר למתלבשות בארץ?
"למתלבשות בארץ לא חסר דבר, אבל האקלים בעוכרינו. אי אפשר ללבוש בארץ עור, פרוות סינתטיות, טוויד ומעילי שלג, כי אילו בדים מוגזמים. בקיץ מאידך, אי אפשר ללבוש משי כי זה נדבק לגוף אז צריך להתפשר על כותנה וטריקו."

- ספרי על החלומות שלך?
"חלום מציאותי הוא שתהיה לי חנות באירופה, בה אני אוכל לעצב מה שאני רוצה. הפנטזיה שלי היא שכמו בבלגיה, שתתאגד לה כאן חבורת מעצבים מפרגנת ותצא כקבוצה החוצה , לעולם."

- את חושבת שתמיד תהיי מעצבת אופנה?
"אני לא יודעת. אבל אני כן יודעת שבעתיד אתנסה גם בעיצוב פנים, עיצוב רהיטים ובטקסטיל."

כמה - איפה

טווח מידות: 38-42
טווח מחירים: חולצות: 430-600 ש’, ז'קטים: 1,200-1,500 ש’, חצאיות: 500-600 ש’, מכנסיים: 400 ש’, שמלות: 1,000-1,500 ש’.
את קולקציית החורף של דנה פרימן ל"דיט אן דוט" ניתן להשיג בבוטיקים: עלמה, מרכז בעלי מלאכה 9, ת"א / בנקר, דיזנגוף 210, ת"א / מסריק 17, ת"א וברשת רזילי. לבירור נקודות מכירה נוספות: 054-6698993.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully