וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגישה פאנקי

לירוי שופן

11.12.2007 / 0:05

שטוקהולם נחשבת לעיר ממציאת טרנדים, שהרחובות בה מנסחים מחדש את אופנת הרחוב. למשל המותג צ'יפ מנדיי

שטוקהולם, כמו סטייליסטית שבדית מוכשרת במיוחד, ידועה כאחת שלא מחוייבת למסורות ארוכות ומגבילות של אופנה גבוהה. כבר שנים שהיא מצטיירת כמי שמייצרת תופעות אופנתיות, שמנסחות מחדש טרנדים לונדונים קיצוניים, בסגנון מינימליסטי של שנות התשעים.

כל מגזין אופנה שמחשיב את עצמו הולך לחפור ולצלם תופעות ברחובות של העיר, והמותג המקומי Cheap Monday, הוא דוגמה מצוינת למה שאפשר למצוא בהם, כי כשקרובים לרחוב קל לקבל ממנו השראה אמיתית.

הכל התחיל מאג'נדה מנוסחת היטב של ארבעה חברים שפתחו חנות יד שנייה בפרברי שטוקהולם, עם שאיפה למלא אותה בבגדים טובים עם אופי. טעם טוב והצטיינות בבחירת הפריטים, הביאו להם הצלחה לא מבוטלת וזמן קצר לאחר פתיחת החנות, הם עיצבו את הג'ינס הראשון שלהם. המכנס, שזכה לשם Tight, הציע גרסה רוקיסטית ומעוררת השתאות לסקיני, כבר בשנת 2004.

הג'ינס ניסה לבטא את הלך הרוח של להקות הפאנק, לפני שכל מיני פרסומאים של רשתות אופנה עלו על הגל. היצירה החדשנית והמחירים הנוחים, סחפו אחריה את הטיפוסים הארטיסטיים של העיר, שיצרו ביקוש לקולקציות מבוססות וטובות יותר. היום הם כבר נמכרים ב-28 מדינות (אירופה, ארה"ב, יפן ואפילו המזרח התיכון) ביותר מ-100 חנויות.

היה יופי באייטיז

קולקציית קיץ 2008 ממשיכה עם הקו העיצובי המאפיין של המותג – גזרות צמודות מאוד עם נגיעות אייטיז מדודות ומדוייקות (לפעמים נדמה שהעשור הזה מושמץ לשווא, משום שאין עוד עשור שאיתו בונים כל כך הרבה דיאלוגים). הצבעים הם בעיקר חיוורים –אפורים –מתכתיים, משולבים באלמנטים גיאומטריים גרפיים בצהוב או ורוד. החיוורון והצבע יוצרים מפגש בין העתידני, החד והמדוייק עם חום ונאיביות.

המראה הסופי שמתקבל הוא שדוף מאוד, כתוצאה של שידוך מכנסי צינור בהירים וגבוהי גזרה יחד עם חולצות ארוכות מכפלת מבדים או סווטשירטים רחבי גזרה.

אבל יותר מהכל, מתמחים הפריטים בפרובוקציה. כתלמידים נאמנים של שולי המוזיקה המרדנית, מייצרים Cheap Monday בגדים שלפעמים נראים מוגזמים, אבל משמחים את מי שמרגיש שאופנת הרחוב מכרה את נשמתה לרשתות האופנה המסחריות. המותג החזיר לבגדי אופנת הרחוב את התעוזה שהייתה מנת חלקם של מעצבי העל בשנים האחרונות.

קטלוג הקיץ מעביר את הלך הרוח המסוים מאוד של הבגדים, עם תמונות מהורהרות ומעוררות מחשבות. הוא מצולם בצבעוניות מוגבלת ועם הצללות מרובות, והדוגמנים ניבטים ממנו באווירה כמעט מורבידית וחסרת הבעה אנושית. הם לבושים בבגדים עם חיתוכים בולטים והבזקים בוהקים של צבע והדפס – כל הגלאם רוק של פעם, עם המלנכוליה של העידן הפוסט מודרני המנוכר. מאופק וקודר מצד אחד, בועט רדיקלי וצבעוני מצד שני ועם זאת – בגדים שכל כך מבטאים את העכשיו.

מחירים לדוגמה:
סוויטשירט: 42 אירו
ג'ינס: 42 אירו
טי שירט: 16 אירו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully