וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביכוריות

שני פישר

11.12.2007 / 16:22

קולקציות ראשונות של איילת קסוטו ושרון שלו שהיו בתחומים שונים עד שהגיעו לעיצוב אופנה ונעצרו, בלי לקבל תעודות בדרך

שרון שלו ואיילת קסוטו, שתי מעצבות צעירות, עזבו עיסוקים קודמים כדי להתמסר לעיצוב בגדים. מבחינתן זאת התחנה הסופית, למרות שהן עדיין לא מצאו את המילים הנכונות לתאר את הסגנון שלהן. גם שלו וגם קסוטו לא למדו עיצוב אופנה במסגרת אקדמאית אבל הן מלאות תשוקה לתחום.

שרון שלו

עד הטי מרקט הראשון שרון שלו, בת ה-31 עבדה כברמנית, כאנימטורית, היתה אסיסטנטית של צלם האופנה רון קדמי ועסקה בארט ובהלבשה. לפני שנתיים וחצי החלה בעיצוב חולצות בסיסיות מעוטרות בפאצ'ים בעבודת יד, שנחטפו כמו סופגניות ריבת חלב של רולדין, מהסטנד שלה בטי מרקט.

בעקבות ההצלחה בשוק הטישירטס, היא השאירה מאחוריה את עיסוקיה הקודמים, כדי להתקדם כמעצבת אופנה. היא אומרת שהיא מושכת לכיוון "סטריט-וור", אבל עם הרבה "אורבן גלאם", שמתבטא בחולצה מנצנצת בכסוף-לבן עם חורים עגולים בשני צידי המותניים, או קפוצ'ון סגול מעוטר בפסים מנצנצים. הבגדים הנשיים-חסודים, יותר מסחריים.

היא מדגמנת בעצמה את בגדי החורף שלה במראה של בחורה מגניבה, קצת מקועקעת, שמאפשרת לדמיין איך ברמנית קרת רוח, במגה-בר-השכונתי מגישה לכם את הוויסקי עם אחד מהטופים המוצלחים של שלו. היא לא מודאגת מאינפלציית מעצבים כי לדבריה, "לכל בגד יש קונה" ואומרת שאירופה יותר מרעידה אותה מישראל. נכון להיום היא מייצאת את בגדיה לפראג, שואפת להיות גדולה ביפן, וגם ביתר מדינות העולם, אם אפשר.

מחירים:180 ש' (חולצות)- 400 ש' (מכנסיים)

היכן ניתן להשיג? בכל חמישי ושישי ב"בוטיק המעצבים" בדיזנגוף סנטר, 'פלזמה', רח' קינג ג'ורג' 6, ת"א; אובר דוז, רח' שינקין 25, ת"א; 'רטרו', רח' קינג ג'ורג' 16, ת"א; 'מיידלה', רח' בעלי המלאכה 17, ת"א; החשמל 15, רח' יוסף הנשיא 12 (פינת שינקין), ת"א; אמלי, רח' שמואל הנגיד 8, י-ם; 'אמה', רח' סוקולוב 22, רמת השרון.

איילת קסוטו

לפני שש שנים נמאסו על איילת קסוטו חיי העיר והיא חתכה לפרדס חנה. לאיזו מטרה? "לעשות חמוצים" (!!!) איזה חמוצים? ובכן, קסוטו (36) מעידה שמלפפונים במלח היו הספיצאליטה שלה. עד אז היא סיימה לימודים במחלקה לעיצוב גרפי בויצ"ו חיפה בשנת 96, עבדה כמעצבת גרפית עבור "NO NAME" ו"יאפיס" ובשנת 99' פתחה חנות בגדים ברחוב יהודה הלוי פינת נחמני בתל אביב, שאיגדה עיצובים של מעצבים צעירים מאירופה.

האינטנסיביות של המרכז והעבודה השוחקת הובילו אותה אל החמוצים, אבל אחרי 4 שנים של מילוי צנצנות, היא חזרה למה שהיא מגדירה כ"סם" שלה - האופנה והפעם כמעצבת. הקולקציה הנוכחית היא הרביעית שלה. לאחרונה היא זנחה גם את השלמת ההכנסה שלה כסטייליסטית (ל"מחפשים אהבה", "רוקדים עם כוכבים" ועוד), כדי להתמסר לעיצוב אופנה. את ההשראות לבגדים היא שאבה מהסרט "פישר קינג", מארון הבגדים של אמא ו"ממיקס של הפיפטיז, סבנטיז והאייטיז".

שופינג של עורכות דין בנווה צדק

היא מגדירה את סגנונה כ"נשי". קל לדמיין עורכות דין צעירות, אדריכליות נמרצות ונשות יחסי ציבור מתנהלות עם הבגדים המחוייטים והמובנים שלה. שמלות הערב שהיא מציעה אמנם לא חדשניות אבל מאוד מדוייקות. כיום היא יוצרת ומוכרת בביתה שבשכונת נווה צדק בתל אביב. מפתיע לראות שבתור מעצבת גרפית, הקולקציה שלה נטולת הדפסים גרפיים.

- למה לא הדפסים?

"עבדתי כבר בתחום ההדפסים באופנה, והפעם לא בא לי לנגוע בזה."

- אז למה בחרת ללמוד דווקא עיצוב גרפי ולא אופנה?

"זה מצחיק, כי בהתחלה לא התקבלתי לגרפיקה וכן התקבלתי ללימודי אופנה. בסך הכל האופנה תמיד הייתה שם, אמא שלי היא אמנית שבין השאר תופרת. אבל אני לא מצטערת שלא למדתי אופנה, כי רכשתי בסיס בעיצוב ובהמשך גם השתתפתי בקורסי ערב ב'שנקר'."

- ומהן שאיפותייך?

"בוטיק אמיתי, שאנשים יבואו אליו ואוכל לתת להם מענה בהתאם למידותיהם. בכלל, צריך להתלבש לפי הגוף ולא לפי טרנד."

טווח מחירים:
150 ש' (חגורות) -700 ש' (שמלות)
ניתן להשיג בסטודיו של איילת קסוטו, רח' תחכמוני 12, נוה צדק, ובחנויות המעצבים הנבחרות. טל' לבירורים ולתיאום ביקור מראש: 054-7248994

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully