וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה יש רק אחת

לרה רוטר

13.12.2007 / 12:21

מתלהבות מאופנת רחוב יפנית, אוהבות צבעוניות ומחליפות סחורה כל הזמן. כך הפכה החנות אמה לפייבוריטית שלנו ל-2007

"אמה" בית לבגדים, היא ההוכחה שכדי להרים עסק שידפוק לא צריך יותר מטעם משובח, קצת בחירות נכונות ויכולת ניהול מעוררת קינאה. לפני כשנה, ממש בכניסה הצפונית לרחוב סוקולוב החוצה את המושבה רמת השרון לרוחבה, נפתחה חנות קטנטנה, העומדת בדד בדד. בלי חנויות שכנות.

בגלגולו הקודם שימש המבנה כתחנת שירות של "סלקום", דבר שגרם ללירית צירמן צימט ושגית גוטרמן אבישי, בעלותיה של "אמה" להשקיע סכום כסף נכבד בשיפוץ החלל. "הכול היה כאן נוצץ וסגול" הן מספרות "רק על הרצפה שהיתה כולה מבריקה וסגולה, עבדו איזה חודש על מנת לחשוף את הרצפה המקורית, ואז גילינו שעל הבטון החשוף מוטבעת כף רגל של ילד. מבירור קצר הסתבר לנו שכף הרגל שייכת לבעל הבית של המבנה, מהזמנים בהם הילך כילד במכולת שהיתה שייכת להוריו. מיד החלטנו שאנחנו משאירות את הבטון חשוף".

זהירות מטונימיה

האנקדוטה הקטנה הזו, היא בהחלט מטונימיה* לאווירה הכל כך ביתית השורה בחנות המרווחת שכוללת ספות, שולחן קטן שעליו מוצעות באופן תמידי עוגיות מסוגים שונים, תה, מים או קפה. הבעלים מעידות שהחנות גם הוכתרה כבר כתחנת הנקה ראויה לשמה. מהזמן בו ביליתי ב"אמה" התרשמתי שקהל הלקוחות מאוד מגוון וכולל נערות צעירות הסובבות בעיר בזמן חופשת החנוכה לצד נשים מבוגרות יותר שכנראה גם הנכדים שלהן עושים בימים אלו את אותו הדבר. ומה שהכי מפתיע זה שכל אחת ואחת מצאה לה ב"אמה" את הפריטים שהיא אוהבת.

"המגוון הוא חלק מרכזי בהחלטות הקנייה שלנו" מספרת שגית "כשאנחנו נוסעות לקנות קולקציה, אנחנו מחלקות את הימים למגזרים שונים של האוכלוסייה. יש יום שמוקדש לצעירות, אחד שמוקדש למלאות, אחר למבוגרות וכיו'. מאוד חשוב לנו לתת מענה לכולן. השאיפה היא באמת שכל אחת תצא עם משהו, או שלפחות לא תצא עם תחושת תסכול שהדברים לא מתאימים לה, קטנים עליה או לא יושבים עליה טוב".

רק תנו להכניס קצת צבע

את הבגדים הן מביאות מקוריאה, סין והונג קונג. לצידם נמכרים גם פריטים של מעצבות ישראליות כמו מירב גרשוני, שרון שליו, עמית שלום וקרן גרוס. האהבה הגדולה שלהן היא אופנת הרחוב היפנית על שלל הוריאציות העצומות שלה. "הרצון שלנו הוא להכניס עניין וצבע לאופנה המאוד אורבנית ומונוכרומטית שקיימת היום. הספר FRUITS עם מתלבשי הרחוב היפניים הוא נפלא בעיננו. הצבעוניות, היצירתיות. לזה אנחנו שואפות. למרות שבארץ ברור לנו שאנשים לא יתלבשו ככה וזה בסדר. אבל אם נכניס קצת צבע ופריטים ייחודים לסטיילינג היומיומי של אנשים, עשינו את שלנו".

הפריטים בחנות, ברובם הם בגדר ONE PICE , שגית ולירית מביאות כמות זעירה מכל דגם ולפעמים אף פריט בודד אחד, מה שמבטיח שיש הרבה סיכויים שתהיי מיוחדת.

את צילומי בגדי החורף החדשים שהביאו צילמה שרון ברקת, בוגרת מגמת הצילום בבצלאל אשר מציגה תערוכות צילומים משלה במוזיאונים ובגלריות נחשבות בארץ. שרון גם הכירה ל"אמה" את אלה צוקרמן שמדגמנת בתמונות. גם היא בוגרת בצלאל, אך במגמת האומנות הפלסטית והיום מוגדרת כציירת מבטיחה עולה. "רצינו את שרון, כי יש משהו פשוט בצילומים שלה. אין שם אובר סטיילינג. הלוק שחיפשנו הוא אינטליגנטי, פשוט יומיומי אך מתוחכם. אנחנו בהחלט מרוצות מהתוצאות".


ההצהרה היא שכל פריט ופריט בחנות נמכר בסכום שלא עולה על 400 ¤, כולל מעילים ומגפיים. אז נכון, לקנות מגפיים בסכום הזה, זה בהחלט כיף, אבל נראה ששאר הפריטים לא נכנסים לקטגוריית ה"זולים", למרות הצפייה שמתפתחת מהצהרה זו. ביחרו בקפידה.

טווח מחירים:

חולצות: 130-350 ¤, מכנסיים: 200-400 ¤, ז'קטים ומעילים: 350-400 ¤, שמלות וחצאיות: 220-400 ¤, גרבונים וטייצים: 60-130 ¤, צעיפים: 130 ¤, נעלים: 150-400 ¤, חגורות: 80-180 ¤, תיקים וארנקים: 60-400 ¤, תכשיטים: 40-250 ¤.

"אמה", סוקולוב 22, רמת השרון. טל': 03-5470706.

* מטונימיה: מונח ספרותי שמשמעותו היסט כלשהו מהדבר עצמו אל חפץ או פרט אחר המצוי בקרבתו ומייצג אותו. לדוגמה: חדר של אדם יכול לסמל את האדם עצמו. פריט לבוש יכול לשקף את אופיו של הלובש וכיו'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully