וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריס והציפיות

לירוי שופן

16.12.2007 / 9:28

תם עידן הרוקנרול, המראה הצנום ועניבות המחט. בית דיור נפרד מאהובה של פריס, המעצב הדי סלימן, לטובת כריס ואן אשה

חלונות הראווה של הבוטיקים של 'דיור' נכנסו לכוננות ספיגה והמוכרים באקסטזה - בעוד כשבוע וחצי יוצגו בשטח הדגמים הראשונים שיצר המעצב הראשי החדש של המותג, כריס ואן אשה.

על פניו, נראה שואן אשה זכה בג'וב חלומותיו, לעמוד בראש מחלקת הגברים של אחד מבתי האופנה היוקרתיים בעולם, אבל במחשבה שנייה – יש לו מכנסיים מאוד צרים להיכנס אליהם. ואן אשה מחליף את המעצב הכוכב הדי סלימן, שהיה המנהל הקריאטיבי של דיור הום משנת 2002 והפך במהרה לאושייה נערצת. סלימן הוא זה שאחראי למראה הנערי, הצנום והרוקרי שסחף את כל עולם האופנה (אם סקיני ג'ינס, מכופתרות חסרות שרוולים ועניבות צרות מזכירים לכם משהו חילחלו לתודעתכם כניראה שגם אתם חוויתם את ההשפעה האדירה שלו), ועזב בשנה שעברה את בית האופנה ברעש גדול, לטובת הפקת הופעות רוק של להקות אינדי ותערוכות אמנות.

ואן אשה, מעצב מוכשר בפני עצמו, עבד תחת סלימן ועכשיו הוא מקבל את כל הבמה לעצמו, יחד עם מיליוני עיניים שבוחנות כל תפר שהוא מבצע. הבעיה העיקרית שלו מתחילה למעשה עוד לפני שיצר אפילו פריט אחד, וכמו שאחת מאושיות האופנה בפריס הגדירה את זה בצורה מדויקת – "פריס מאוהבת בהדי סלימן". גם אם הוא צפוי לעשות עבודה טובה, גדודי המעריצים של סלימן לא יתנו לו לעבוד בשקט.

אז מכיוון שפריס עוד לא התאוששה מהקראש שהיה לה על סלימן ומכיוון שלואן אשה היה זמן קצר מן המקובל ליצירת הקולקציה וגם אולי כדי שהמעבר בין שני המעצבים יהיה כמה שפחות דרמטי, קבעו המנהלים של דיור, שהליין הראשון של ואן אשה יהיה בנוי כמיני-קולקציה ויוצג ללא ליווי של תצוגת אופנה, אלא בפרזנטציה מאופקת בבית אחוזה צרפתי מרשים. גם ככה חילופי המעצבים האלו זכו לערמות של סיקורים תקשורתיים בתקשורת הצרפתית.

שומרים סלימן בצד

הצצה ראשונית בקולקציה עוררה קצת פחות התלהבות מהמצופה. הקו הכללי חזר אל החייטות המסורתית והקלאסית, ונדמה שואן אשה התאמץ מאוד להתחבר אל הקלאסיקה של בית האופנה, שנזנחה בימיו הפרועים של סלימן.

השוני לא היה נעוץ רק בהופעתם של הפריטים המחוייטים בלבד, אלא גם בשינוי רדיקלי של הסילואט – הפריטים שהוצגו היו אנטיתזה לגזרות הצרות של סלימן. ואן אשה הכניס מכנסים רחבים מאוד (יש שיגרסו שהם מזכירים מאוד את מכנסיו של MC HAMMER) אליהם מתלוות חולצות מכופתרות לבנות וצמודות. בנוסף נראו גם מכנסיים בגזרה ישרה, שהסתיימו מספר סנטימטרים מעל קן הנעל. גם הז'קטים של החליפות עברו שינוי רציני – הם הוצגו עם רכיסה כפולה, שנעדרה שנים רבות מבתי האופנה.

אין ספק כי הבגדים שהוצגו היו עשויים לעילא, אבל התחושה הכללית היא, שמרוב שניסו להראות את הדרך החדשה והבוגרת של בית האופנה, הכל נשאר קצת משעמם מדי.

התקווה הגיעה דווקא משיחה עם מוכר בבוטיק של דיור בפריס, שרמז שבדיור שמרו בצד מספר קטן של פריטים מהקולקציה שנשארו נאמנים לגזרות של סלימן, ביניהם ג'ינסים וחולצות טי מדויקות. ולמרות זאת, אין ספק שהקולקציה לא עומדת ברף של הקודמות לה. כנראה נצטרך לחכות עוד חודש, לתצוגות חורף 2009 כדי לדעת האם ואן אשה מספק או לא, את הסחורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully