וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהיה דם, על קרש החיתוך

לרה רוטר

17.12.2007 / 8:46

בעיה. שלושת השפים שינסו להביס את השף הצרפתי היהיר, בגמר של "קרב סכינים" האהובה הערב, לא מוצאים בסטפן פרואה-דווב נקודות תורפה. אולי חולשה לנשים עם חזה גדול

מאיר אדוני, רועי סופר ואביב משה נערכים לגמר של "קרב סכינים" הערב. אף אחד מהם לא רוצה להפסיד לשף הצרפתי היהיר סטפן פרואה-דווה. מסתבר שבעיני שלושת המתמודדים הישראליים שיעלו הערב לתחרות עומדת דמות בלתי מובסת בעליל. משיחות שערכנו איתם אתמול עלה שאף אחד משלושת השפים המוכשרים האלה לא מצליח לשים את האצבע אף לא על נקודת תורפה אחת של פרואה-דווה.

”לא קיימת אצלו נקודת תורפה. בכל הקשור למטבח ולבישול הבן- אדם פשוט אלוף ויודע בדיוק מה הוא עושה. אם כבר אז אפשר להגיד שנשים ישראליות עם חזה גדול הן סוג של נקודת תורפה בשבילו. חוץ מזה הוא פשוט מושלם". אומר מאיר אדוני ומוסיף "בלי כל קשר, אני פשוט חולה עליו. התחברנו מאוד ואני חייב לציין שהוא רחוק מאוד מהדימוי שעושים לו בטלוויזיה. מראים אותו כאדם שחצן ויהיר, הוא דווקא לא צרפתי טיפוסי ונפוח, לי היה ממש כיף איתו".

השף רועי סופר דווקא כן מציין את היהירות כנקודת תורפה של פרואה-דווה אך גם הוא מודה שנפל בקסמו וטוען "הוא חזק מאוד במטבח והוא מאוד מצא חן בעיני, מאוד התחברתי לטיפוס" . התקווה שהשף אביב משה יימצא את הנקודה החלשה של יריבו, גם היא ירדה לטמיון ואפשר להגיד שהצוות שלנו בבעיה, כי אחרי הכל, במלחמה, מסתערים ישר על החתיכה החסרה. “לא זיהיתי אחת כזו" מודה משה.
אולי בכל זאת נלמדו אי אילו לקחים מהסשנים הקודמים מול השף סטפן. השפים אומרים את דברם: השף אביב משה טוען שצריך לבוא מסודרים בראש, רועי סופר יתעקש הפעם לעמוד בלוח הזמנים, בעיקר אחרי הפשלה שלו, שבה איחר בהוצאת המנה הראשונה במערכה הקודמת והשף מאיר אדוני מתכוון להמשיך בשלו ובסגנונו הקולינרי. “כשהתמודדנו מולו לא לקחנו בחשבון מה הוא עומד לעשות אלא התרכזנו בשלנו. גם הפעם זה מה שנעשה. אני לא רוצה להעתיק אותו, את סגנון הבישול שלו, כי זה פשוט לא סוג הבישול שלי ביומיום. אז אני לא מתכוון לשנות טקטיקה ואני מקווה שבפעם השנייה של בישול בתנאי תחרות ושואו יביאו לתוצאות טובות יותר מאלה שהביאה הפעם הראשונה”.

אוללה, חטוף מפלה

מה שקורה מול המצלמות דומה להתנהלות במטבחים שלכם?

"מה שקורה בתחרות זה כמו לקחת יום שלם במטבח רגיל ולתמצת אותו לכדי שעה. אמנם יש סרוויסים שנראים ככה אבל אם מגיעים מוכנים אז אין מקום ללחץ, לצעקות ולהתרוצצויות. במטבח הדברים מסודרים יותר" מסביר אדוני והשף אביב משה מוסיף "המטבח שלי זה המגרש הביתי וסדר הפעולות ידוע. בתחרות כושר האימפרוביזציה במקרה של תקלה צריך להיות זריז וחד יותר". רועי סופר דווקא מוצא שהמטבח המוכר והזירה דווקא די דומים "גם במטבח יש זמן קצוב להוציא מנות ואת הכל אתה עושה בו ברגע, כך שמבחינתי המטבח שלי במסעדה והתחרות מול המצלמות מאוד דומה.”

מתרגשים?

אדוני טוען שכן, סופר ומשה מנסחים את התחושה כציפייה רבה. “זה כיף, זה שואו, זו לא תחרות מבחינתי" טוען משה "אני מבשל עם החברים שלי וזה הכיף הכי גדול. באוכל אף פעם אין הפסדים, יש רק רווחים".

איך ירגיש כל אחד מהם אם יפסיד קבל עם הצופים? אדוני וסופר מודים שזה לא יהיה מעמד מענג. רק אביב משה מספר שכל המעמד הזה הוא כיפי ולכן הוא נכנס לזה מראש. אנחנו מעדיפים את האוכל שלנו גם אלגנטי וגם יצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully