וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בא לי פסטורלי

שני פישר

21.12.2007 / 9:09

טביעת אצבע של עיצובי עידו רקנטי: כיסים עגולים. בעיה: הישראליות לא ממש אוהבות להראות מוקפדות. פתרון: הן ישתנו!

"אתה הומו?", שואל בתקיפות אדם גדל גוף את מעצב האופנה עידו רקנטי בקיוסק הצורמני "מפגש שלום" שמול כיכר רבין בתל אביב ובכך מצליח להפריח קצת מהסנוביזם של שדרת חנויות האופנה השכנה. "לא", עונה לו רקנטי, "יש לי שני ילדים". "אז מה אם יש לך שני ילדים? היום כולם הומואים, כל המעצבים, כל הרקדנים". "גם היטלר היה הומו", רקנטי אומר והאדם גדל הגוף מסכים ומוסיף: "ברור, ראו עליו לפי הגילוח".

המשך השיחה, שעוד יתועד בדפי ההיסטוריה, הסתכם בהבטחה של רקנטי לעצב לאדם עליונית יפה כמו שלו בהזמנה אישית לפי מידה והכי חשוב "שלא יהיה צמוד בידיים".

רקנטי הוא מסוג המעצבים הנחבאים אל הכלים שעסוקים ביצירה יותר מביצירת באזז. יש בו נעימות אירופאית שגורמת לו להסביר פנים לבריונים וכישרון שגורם לו לעצב בגדים מקוריים. כך למשל קולקציית סתיו-חורף 2006/7 של רקנטי, שעסקה בנושא קפלים וקימוטים בסגנון אוריגמי, "הקדימה" במספר חודשים את קולקציית "מאדאם בטרפליי" של גליאנו לבית "דיור" (שאחראית לגל האוריגמי באופנה שנמשך עד היום) וגם הכניסה את רקנטי לרשימת המעצבים הפיינליסטים בתחרות מעצבי אופנה שאירגנה הרשת הספרדית "מנגו".

חיבה לעליוניות

רקנטי משדר נינוחות נונשלנטית שמאפיינת גם את עיצוביו. הקולקציה שלו לא טרנדית מדי, לא משתדלת מדי, לא מאתגרת מדי, ותראה טוב יותר על נשים ברחוב יותר מאשר על מסלול תצוגת אופנה. קז'ואל יצירתי ומוקפד.

ישנם מספר אלמנטים שהפכו לסימני היכר שלו כמו למשל כיסים עגולים ותלת מימדיים שמגיעים על שמלות ספורטיביות, סווטשירטים צבעוניים ואפילו בקדמת מכנסי ג'ינס. וגם קפלים מעויינים יפניים שהופכים לכיסים, תיפורים חיצוניים וצבעוניים ולולאות אוויר באיזורים אסטרטגיים, כל אלה משחקים שמשחק רקנטי כדי לעניין גם אותנו, אבל בעיקר את עצמו.

ההשפעה היפנית בולטת בעיקר בקולקציה, באה לידי ביטוי במפתחי צוואר מאופקים ונקיים ונשברת ע"י בדים מכובסים ויומיומיים. רקנטי חובב גם גם קז'ואל ספורטיבי ועיצב שלל עליוניות בצבעוניות מסחררת ובשילוב שני בדים במראה לא מוגמר במתכוון. הוא גם מוציא, בשיתוף עם מאיירת, ליין טי-שירטים עם הדפסים יפים, שהעונה שאבו השראה מספרי הלבשה גבריים מתקופת הסבנטיז.

את שנקר הוא סיים ב- 2000. ובתום הלימודים נסע לברצלונה כדי להתנסות בחיי מעצב אופנה אירופאי, תחילה כשכיר ואח"כ כעצמאי. שנתיים וחצי מאוחר יותר חזר ארצה וכבר שנתיים שהוא מעצב. כיום אשתו האדריכלית ענבר, היא שותפה מלאה לעסק האופנה של בעלה. הביחד שלהם גם כולל עבודה אינטנסיבית מאוד, שבקלות גולשת גם לשעות המאוחרות, אחרי שמרדימים את הילדים. רקנטי אף לא עסוק רק בעיצוב וניהול העסק הוא גם ממקימי התוכנית לעיצוב אופנה בסטודיו 6B ומרצה פעיל שם.

המוזה: אמהות מהגן

הבגדים שלו בהחלט לא מיועדים לבנות 16 אלא לנשים. לדבריו שכן, "אישה מעל גיל 40 לא צריכה להתחיל להתלבש כמו דודה".

- איך בחרת את קהל היעד שלך?
"אני מסתכל על מי שמקיף אותי בימים אלו. אלו בעיקר נשים בנות 30 פלוס שאני פוגש בגנים של הילדים שלי. נשים צעירות שרוצות להראות מוקפדות עם אמירה".

- מה ההבדל בין הקהל האירופאי לישראלי?
"בישראל הכל פרוץ, שזה טוב ורע. מצד אחד, אפשר ליצור איזה חיבורים שרוצים, ומצד שני, הישראליות נבהלות ממראה מוקפד ומהוקצע מדי. האירופאיות, מהצד השני, בדיוק מחפשות את המראה הזה".

- ומה השאיפות שלך לעתיד?

"אני רוצה ליצור תמיד. מבחינת העסק אשמח לחנות נוספת ואשמח גם לחזק את הייצוא לחו"ל"

טווחי מחירים:
מכנסיים: החל מ- 580 ש’ ועד 650 ש’.
שמלות: החל מ- 580 ש’ ועד 720 ש’.
חצאיות: החל מ- 290 ש’ ועד 420 ש’.
חולצות: החל מ- 220 ש’ ועד 370 ש’
שמלות כלה: החל מ- 2700 ש’ (לשמלה מוכנה) ועד 5000 ש" בהזמנה אישית.

עידו רקנטי, כיכר רבין 13 ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully