וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדול בחיפה

אדר ריכטר

22.12.2007 / 9:50

כמיל שאהין היה בחור ערבי יחיד בכיתה לעיצוב אופנה בויצ"ו חיפה. ההמשך כבר כולל את גרשון ברם כמאמץ וחנות משלו

כמיל שאהין, בן 33, תושב חיפה, ערבי, מעצב אופנה, רגיל להיות יוצא דופן, עם נטייה לרתום את השוני לטובתו. היציאה שלו לחיים התחילה מהחלטה נורמטיבית ללכת ללמוד מקצוע ריאלי בטכניון, כזה שהולם את כישוריו. אבל אחרי חודשיים שאהין הבין שפיסיקה, מתמטיקה או הנדסת חשמל זה לא מה שבא לו לעשות בחיים, למרות שהוא טוב בזה.

מכאן שהוא קיבל החלטה ומצא את עצמו בקצה השני של העיר כסטודנט לאופנה בויצ"ו חיפה. גבר יחיד בכיתה של בנות, הערבי היחיד שלומד אופנה והיחיד שהכין לפרויקט הגמר שלו קולקציה לגברים ולא לנשים ועוד מחוייטת. "יש לזה חסרונות ויתרונות". מספר שאהין על ההתמודדות עם השונות. "חיפשתי את היתרונות ומצאתי אותם".

גם גרשון ברם חשב ששאהין יוצא דופן וראה בזה יתרון. אחרי שצפה בקולקציית הגמר שלו ב-2000. הוא הזמין אותו לעבור איתו סטז'. ב-2004 כבר עמד שאהין מאחורי סטודיו הנושא את שמו ומתמקד בעיקר בלבוש אלגנטי. "הגישה שלי לעיצוב והטעם שלי, לא שונים בהרבה ממה שיש" אומר שאהין "ההבדל המשמעותי טמון בנטייה שלי להתייחס לגוף האישה בפרופורציות הנכונה וקודם כל בכבוד". לדעתו של שאהין האופנה הישראלית מצטיינת בבוטות וקשיחות, עם כמה שיותר ניסיון להבליט את הבחורה בשטח באמצעות חשיפה ממושכת של חלקי גוף לעיניי הסביבה. שאהין לעומת זאת "מעדיף את הסגנון הקלאסי, העדין והאירופאי יותר. עיצובים בקווים נשיים יותר מעניקים לגוף את המקום הנכון שלו", הוא מבליט קימורים.

אחרי מיני-מניפסט כזה, ועם הידיעה ששאהין מעצב לישראליות ערביות ויהודיות, יהיה קל להניח שהסגנון שלו כולל שמלות סגורות וצנועות. אבל לא. בקולקציית החורף שלו אפשר בהחלט למצוא גם שמלות ערב סקסיות עם מחשוף גב נדיב. "הבעיה היא לא החשיפה, אלא איך עושים אותה ובאיזה קונטקסט", הוא מסביר. "לפעמים בתצוגות אופנה, למשל, עולות דוגמניות חשופות חזה על המסלול. אבל זה לא פרובוקטיבי או בוטה בעייני. זה לא הקטע של החזה החשוף עצמו, אלא באיזה קונטקסט הוא בא. הגזרה ואיך לובשים אותה יכולה לשנות את הסגנון של המחשוף מבוטה לאלגנטי".

איפוק ושיחוק

לפני כשבוע הוא העלה שתי תצוגות אופנה, בחיפה ובנצרת והציג בגדים בעיקר בגזרות שהרשימו באיפוק היפה שלהן, בצבעים כהים של שחור, אפור, סגול וחומים. למעט מכנסיים שהוא לא מעצב מתוך אהבת הסגנון הנשי, יש שמלות, חצאיות וז'קטים, שמתואמים בעיקר לנשים אלגנטיות ובוטחות, בגילאי סוף שנות העשרים עד סוף ה-30 .

"אני נותן המון משמעות לנפילה של הבד, הבד והצבע משחק אצלי תפקיד משמעותי. הבדים איתם אני אוהב לעבוד בחורף הם בעיקר טאפט, צמר וסריגים. בקיץ אני הולך יותר על סאטן משי, תחרות צרפתיות ושיפון", הוא מפרט. בין הפריטים המוצלחים, חצאית עיפרון מושלבת עם חולצת כיווצים בחזה וז'קט מיני עם צווארון מורחב. לשאהין גם ליין של שמלות ערב. יפה במיוחד שמלה מקולקציית 2007, שמגיעה עם צווארון מעטפת, שמסתיים בחגורת מותן רחבה.

עד שיגיע הקיץ הוא מקווה לפתוח חנות שמלות. על המיקום הוא עוד לא החליט, אבל הוא לא פוסל את האפשרות לצאת מגבולות חיפה ולרדת גם קצת דרומה, אולי אפילו לערוך היכרות עם הנשים האלגנטיות של תל אביב.

כמיל שאהין, המגינים 95 חיפה 050-5718028

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully