וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות זה תיק

שני פישר

24.12.2007 / 8:20

דניאלה להבי היתה הוצאה חודשית קבועה עד שהחברות ליאת ודולי, בנות 47, הקימו מותג תיקים משלהן. מעצבות עם כוס יין ביד

הן טיילו יחד בהודו, נוהגות לעצב עם כוס יין ביד ואחת מהן תהיה בקרוב סבתא. ליאת אבירם ודולי שביט מציגות: סיבוב שני בחיים שהוליד את מותג התיקים "ליאת ודולי". הרעיון ליוזמה נולד, כמעט כמו תמיד, מתוך ספק אהבה מוגברת ספק אובססיה משותפת של השתיים לתיקי עור גדולים, או כפי שהגדירה זאת דולי "דניאלה להבי הייתה חלק בלתי נפרד מהתקציב החודשי שלנו". קולקציית החורף שלהן, השלישית בסך הכל, כבר מצביעה על הסגנון שלהן: תיקים יותר נינוחים ממובנים, שמגיעים בצבעוניות עזה יחסית, ועשירים בטקסטורות. סממני ההיכר החוזרים של התיקים הם חישוקי מתכת ורצועת עור בצבע שונה מצבע התיק. לטעמי בולטים לטובה התיקים הגדולים והמלבניים מעור רך ודק שעשויים בטקסטורה עדינה, אבל יש כאלה שודאי יתרשמו יותר מתיקי הקרוקו.

בסך הכל הצורות הן גיאומטריות ופשוטות ואין כאן מתיחה של "גבולות התיק", כמו שקורה לפעמים אצל מעצבי תיקים אחרים. "אנחנו לא מתפלספות, לא בדיבור ולא בתיקים" שתיהן אומרות. הן מכוונות לטווח גילאים רחב. לא בנות טיפשעשרה, אך בהחלט בנות עשרים וקצת עד שישים וקצת.

- נסחו את הקו שלכן.

ליאת: "אנחנו אוהבות מראה שמשלב בין זרוק לאלגנט. הרבה נשים וגם אנחנו, אוהבות להתלבש יפה אבל לא להראות מדי מתוקתקות, והתיקים שלנו משרתים בדיוק את המטרה הזאת".

השעה היא שעת בוהריים והן כבר יושבות מולי כבר עם כוס היין האהובה שלהן. בנות 47, קצוצות שיער ואנרגטיות במיוחד. למרות שהן מכירות רק מספר שנים והקשר ביניהם התחיל כקשר מקצועי, נוצרה ביניהם חברות רוויה בהרמוניה בניואנסים פנימיים.

ליאת אבירם היא צורפת ומעצבת תכשיטים מזה 22 שנה, גרושה פלוס שלושה בנים. דולי שביט, נשואה פלוס שתי בנות, פגשה את ליאת אחרי קריירה "מתסכלת", לדבריה כעובדת בנק וקופת חולים. בגיל מאוחר היא החליטה לפלפל את הרזומה שלה והחלה לעבוד כמשווקת תכשיטים. כך נתקלה בתכשיטים של ליאת והתלהבה.

מתארת עם הידיים

ארך זמן עד ששתיהן התחילו לעבוד יחד, התחברו והפכו ל"אחיות". לפני העבודה המשותפת, ליאת עברה קורס אצל מעצבת תיקים כדי ללמוד טכניקות תפירה של עורות. היום הן הולכות לקנות עורות ביחד ומעצבות יחד. ליאת מפקחת על התפירה ודולי אחראית על השיווק אחראית דולי. "דולי מתארת את התיקים עם הידיים ואני מציירת אותם", מספרת ליאת, "הסתבר שיש לנו טעם די דומה באופנה. שתינו אוהבות להתלבש בסקאלת צבעים של שחור-אפור-חום, אבל להפתיע עם צבעים של נעליים ותיקים".

- אתן מתעדכנות בטרנדים?

"בטח, אנחנו מתאימות את עצמינו לצרכים של הלקוחות ולטרנדים אבל דואגות לשמור על הסגנון שלנו. למזלנו, כשהתחלנו, אז התיקים הגדולים, שאנחנו מאוד אוהבות, היו באופנה. בהתחלה לתיקים היה רק חלל אחד אך עם הזמן למדנו שיש ביקוש לחלוקה פנימית ותאים, אז הוספנו."

- יש טרנד שלא תסכימו ליישם?

"הצבע הסגול. למרות שהוא הכי באופנה העונה. לא נעשה תיק סגול, וגם לא תיק כחול".

- לא חששתם לפתוח עסק חדש בגילכן?

"להפך, יש לנו הרבה יותר אנרגיות מפעם וגם אנחנו יותר פנויות. אין מה להשוות בין הזמן שהיה לנו פעם, כשהילדים היו קטנים, מול הזמן שיש לנו עכשיו".

איפה - כמה

טווח מחירים: 250 ש' -1780 ש'

את תיקי "ליאת ודולי" ניתן להשיג ב: ג'ופז- דיזינגוף ת"א, שתיים-יסוד המעלה, בוטיק ויקי- ראש העין, עתליה-ערד, שדרת המעצבים-מכבים, אוניקו-קניון קסטרא חיפה, חני כמו בבית-גבעתיים, יפה-גדרה, בחצר-מושב גיאה, רינשיטה-טבריה, המלון הסקוטי-טבריה, דרלינג-גבעתיים, אננדה-טבעון, פצ'ולי-חיפה, בוטיק בלי שם-אשקלון, טורקיז- כפר ורדים, גוהר- מרכז הפעמון, ירושלים, פוזה-גבעתיים, רינה צין-יבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully