וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את קרבן אופנה

שני פישר

25.12.2007 / 7:53

תיק תחת בית שחי, נישא ביד, או תלוי על כתף אחת? את באמת רוצה להיות עקומה ולא סימטרית אבל אופנתית. תסלחי לנו

ברחובות ניראות בחורות שאוחזות תיק בעל ידית קצרה ומטות את משקל גופן באופן לא מאוזן; כאלה עם תיק בעל ידית קצרה הנתחב מתחת לבית השחי ומחייב כיווץ מתוח של הכתף. התיק הבריא ביותר לנשיאה, זה שמשתלב בצורה הטובה ביותר עם התנהלות הגוף הוא תיק גב. אבל את הבחורה שיוצאת לרכוש לעצמה תיק, מעניין יותר בדרך כלל המראה שלו, התכולה שאפשר לדחוס לתיק והסגירה שלו. יש תיקי גב יפהפיים בחנויות אבל זה לא הבון-טון כרגע באופן גורף.

נשיאת תיק בצורה א-סימטרית, נאמר אחיזת תיק מעטפה ביד אחת, יכולה להשפיע על היציבה. שרון שטרית, פיזיותרפיסט מוסמך, מנדב טיפים לרכישה ונשיאה בריאה של תיקים:
"התיק האופטימלי לגוף הוא תיק גב עם רצועות רחבות שבו העומס מפוזר באופן יעיל. לא כדאי שהתיק ישתלשל נמוך מדי וימוקם מתחת לקו הטבור (בקו ישר עם הגב), או גבוה וקרוב מידי לכתפיים".

"תיק גב שנושאים על כתף אחת, כזה עם משקל גדול בפרט, יכול ליצור לחץ מקומי. לאורך זמן עלול להיווצר עומס על מקלעת העצבים ועשויה להופיע תופעת של "נימול" ושאר סימנים נוירולגים לאורך היד.


בכלל תיקי הצד, שנישאים על כתף אחת, הם מקור אפשרי ללחץ על מקלעת הזרוע. מעבר לכך יש נטייה של רבים לשאת את התיק על צד קבוע, לאורך שנים רבות, מה שיכול לגרום גם לשינוי ביציבה, להבדלים בגובה כתפיים וכו' עד לעקמת."

גם אלכסון הוא אסון

שטרית אומר גם כי תיק שנישא באלכסון גורם העומס החד-צדדי. "הרבה פעמים" הוא מסביר "הרצועות ארוכות מידי והתיק ממש נשען על האגן או הירך של הנושא אותו, וכך יכולות להיווצר בעיות גופניות נוספות."

מעצבת התיקים דניאלה להבי דואגת לעצב לפחות שני דגמים של תיקי גב בכל עונה כדי לתת מענה לצורך הבריאותי. היא אפילו מוסיפה ואומרת שתיקי הגב עושים את דרכם באיטיות ובביטחה לכס האקססורי החם: "תיקי גב הם חלק ממגמה עולמית היום של נשים שמחפשות תיק שיהיה נוח לשאת אותו. בפריז, למשל, העונה תיקי גב מאוד מבוקשים בגלל פרוייקט האופניים, שבעקבותיו עלה הצורך בתיקים אופנתיים שאפשר לשאת בזמן נסיעה באופניים. הצורך הזה גרם לכך שבשבוע האופנה בפריז נראו בהרבה מתצוגות המעצבים תיקי גב. אני צופה שהמגמה תיתן את אותותיה בארץ, בין אם העונה ובין אם בעונות הבאות, אבל אצלי זה יותר עניין של תפיסת עולם ופחות עניין של טרנד."

כעבור שעתיים

גם מעצבת התיקים נטע שדה ל"ארנקי עמנואל", שלרוב מעצבת תיקים קוקטים ושיקים, מציעה בקולקציית החורף שלה מספר תיקי גב: " כמעצבת, חשוב לי העניין הארגונומי, כיצד התיק מונח על הגוף. אמנם תחילה נדמה לכולן שתיק צד או אלכסוני הוא נוח, אבל כעבור שעתיים כבר מרגישים את העומס על צד אחד. לכן עיצבתי העונה מספר דגמים של תיקי גב. חשוב להוציא את הרצועות ממרכז התיק ולא מצדדיו כי זה הרבה פחות נוח וכמובן, גם המשקל הוא פקטור, והגודל - אם התיק יהיה גדול מדי הוא יהיה בעוכריה של הנושאת אותו."

אם יהיה מקובל

למעצבות תיקים עצמאיות כנראה יש את הפריווילגיה לחתור תחת האופנתיות למען הנוחיות, אך ברשתות הגדולות הדגש נמצא במקום אחר לגמרי. "אני חייבת להודות שהתיקים שאני עושה לנשים יותר אופנתיים ופחות בריאותיים", מספרת רונית נוח, קניינית ומעצבת התיקים של רשת "גולף", "אין לנו תיקי גב או תיקים אורטופדים, ובאופן אישי, היה חשוב לי לשים בכל תיק 2 רצועות- אחת לנשיאה על כתף אחת ואחת לנשיאה באלכסון כדי לאזן את המשקל. בעתיד, אם יהיה מקובל, אשמח מאוד ללכת בכיוון של תיקי גב נוחים ובריאים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

חשבי כמה את והוא שוקלים

אז למדנו שכל התיקים, למעט תיקי גב דו-רצועתיים, לא יטיבו עם גופינו, אבל כיוון שלא כולן תסכמנה לוותר על הלואי ויטון עבור ג'אנספורט שנת 96', מוטב שלפחות תיישמנה את הוראות המשקל שמציע שטרית הפיזיותרפיסט: "באופן עקרוני, כשמדובר על המשקל המומלץ לשאת בתיק, בדרך כלל ההתייחסות למשקל של 10% ממשקל הגוף של מי שנושא את התיק, וגם זה לרוב כשמדובר על תיק גב עם שתי רצועות. תמיד יהיה עדיף שהמשקל של התיק יהיה קטן יותר ככל שהתיק נישא רחוק יותר ממרכז הגוף. והכוונה במיוחד לתיקי יד, בהם מוטב לשאת משקל מזערי."

  • עוד באותו נושא:
  • תרמיל גב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully