וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקיינים האמריקאים של פוקס

לירוי שופן

13.1.2008 / 11:09

בגדי "חופש" שנראים בכל עונה אותו הדבר וסקס בפנים במקום הדבר עצמו. אברקרומבי ופיץ'- עוד עדות לחוסר הטעם האמריקאי

השדרה החמישית בניו יורק בחודשי דצמבר – ינואר אינה מתאימה למי שיש לו חרדה מכמויות גדולות של אנשים. המונים שוטפים את הרחובות על אף שהטמפרטורה צונחת מתחת לאפס. רוב האנשים נוקטים באסטרטגיה של ריצה מטורפת מחנות מחוממת את לחנות מחוממת אחרת (מחזה משעשע למדי).
חלק נכבד מהשיטוטים הם בגלל בהלת קניות לקראת השנה החדשה או בניסיון לתפוס מכירה עסיסית בבתי האופנה הגדולים.

יש גם את המטורפים שמעדיפים לעמוד בתורי ענק מחוץ לחנות הדגל של המותג האמריקאי "אברקרומבי אנד פיץ'". האם סייל חסר מעצורים מתקיים בה? ממש לא. אלא ניסיון כושל ועצוב לתפוס חלק מן החלום המעוות שהמותג הזה מנסה למכור להמונים, שאינם מצליחים להבחין באחיזת העיניים הגדולה שיוצרים עבורם.

קטלוג עתיר זימה

לאלו שעדיין אינם מכירים, אברקרומבי אנד פיץ', מותג בגדי הקז'ואל המפורסם, נודע בעיקר בגלל הקולקציות הרפויות – דהויות – ספורטיביות שלו, המחצינות אוריינטציה מובהקת לבגדים במראה קולג', שמגובות בקמפיינים כביכול סופר סקסיים ובהשקה שנתית של קטלוג עבה, מושקע ועתיר זימה. אם רציתם לדעת מאיפה ההשראה לקטלוג של פוקס ולחלק נכבד מן הבגדים.

בניגוד לרשתות קז'ואל אחרות המייצרות פריטים דומים, מקפידים באברקרומבי אנד פיץ' למקם את עצמם שלב אחד גבוה יותר בסולם ולכלול את עצמם בקטגוריית "קז'ואל לאקשרי" (casual luxuries) ולטעון שביחס למחיר גבוה יחסית, אתם מקבלים בגדים הרבה יותר מושקעים. קהל היעד שלהם הוא יאפי ומלוקק או כאלו שרוצים להראות ככה. לרשת כמעט ארבע מאות חנויות והיא חולשת על כמעט כל עיר בצפון אמריקה, עם נגיעות נוספות ברחבי העולם, ונחשבת לאחד המותגים הנחשקים בקרב הקהל הצעיר.

למה חשוך בחנות?

חנות הדגל הגדולה והמרשימה בניו יורק, מעוצבת בקו של שאר חנויות הרשת כ "בית עץ" עם מוטיבים ספורטייבים, כלומר ערמות של משוטים וקיאקים בפינות החנות או ציורים של ספורטאים ענוגים. אבל, יכול להיות שתתקשו להבחין בכל המוטיבים הנ"ל, או בכלל שמדובר בבית עץ. מהסיבה הפשוטה שרוב החנות חשוכה. כן, חשוכה. כאשר רק חלק מן מדפים או הקולבים מוארים על ידי ספוטים שונים.

לשאלה מדוע צריך להציג בגדים בחושך, יש כנראה שתי תשובות. הרשמית היא כמובן האווירה "הסקסית והמסתורית" שמוגבה במוזיקת מיינסטרים בווליום מטריד. הסיבה הלא רשמית, שהיא פרשנות של נכבדכם המסור, היא שבכל חמשת הקומות של החנות מוכרים כמעט את אותם פריטים וזה פשוט בולט הרבה פחות בחושך.

אחד האלמנטים שהחנות מפורסמת בהם היא שהמוכרים/ות בחנויות הם למעשה דוגמנים. לא רק שתבחינו בזה מייד, אלא שבנוסף לכך, בכניסה לחנות יעמוד בסופי השבוע דוגמן הבית כשהוא נטול חולצה, ויצטלם עם מי שמוכן לשלם.

בכל שנה בוחרת החברה את הפנים החדשות של "אברקרומבי אנד פיץ'" מבין המוכרים/ות ברשת. כך שלא מעט פעמים נשלחים מוכרים שרוצים לפרוץ בזכות פרצופם היפה ולא בזכות כישורי המכירה שלהם, לעמוד בלי חולצה בנסיון לזכות בחוזה פרסום ולהופיע בקמפיין המעורטל של הרשת. כבר שודרה תכנית שהעלתה טענות על אפלייה על בסיס מראה של הרשת, ששוכרת רק עובדים, שנראים כמו האבטיפוס מהקמפיין.

ולירוי מסכם בשורת מחץ

עדיין לא מדברים על הבגדים, כי מתחזקת אצלי התחושה שזה לחלוטין הדבר המשני שמוכרים פה. המטרה כאן היא להיות יפים, סקסיים, מוצלחים ו- לבושים בבגדים הספורטיביים הכי הבנאליים. בכל הבגדים נראים זהים לחלוטין לאלה מהעונות הקודמות. תמהיל של חולצות פולו צבעוניות ומפוספסות, מכנסי ג'ינס, דגמ"חים קצרים ואין ספור חולצות טי עם הדפסי שם המותג. הבגדים תמיד בגימור מכובס, כאילו יום יומי, שאמור להתאים לתפיסת החופש האמריקאית (עם זוג כפכפי אצבע כמובן, כדי להוסיף למראה הלא מחייב). לא סתם אין תמונות של הבגדים בקמפיין או בחנויות אלא צילומי שחור - לבן של בטן גברית עתירת שרירים או רגליים מחוטבות של דוגמנית, פשוט הבגדים עצמם אינם מוקד העניין, שצריך להבריח כל תשומת לב מהם.

צריך להודות שרמת הגימור הכללית טובה ואפשר למצוא פריטים נחמדים בעיקר לנשים. נכון שבנישה שהיא נמצאת בה, אברקרומבי אנד פיץ' עונה על כל הציפיות, אך יש כל כך הרבה חברות אמריקאיות שעושות את אותו הדבר (בלי להזכיר את אלו הישראליות שמנסות לשכפל את ההצלחה). צדק מי שאמר, תנו לציבור תופינים ומתוקים, וכך תוכלו לסמא את עיניהם. ובמיקרה הזה: דוגמנים שריריים וחלקים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully