וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1500 דולר קנדי על פן

לרה רוטר

20.1.2008 / 8:41

חנוך דרורי, כישרון ישראלי איכותי, ייצא את עצמו לקנדה והפך למאפר, מעצב שיער מוביל בטורנטו, שגובה תעריפי על מכוכבות

אחרי השירות הצבאי, חנוך דרורי (39) היה חופף ראשים במספרה של מעצב השיער המיתולוגי ינקה בן שושן ז"ל. היום הוא מאפר ומעצב שיער מצליח שחי ועובד בטורונטו כבר 14 שנה. הוא אחראי לעיצובי השיער של השמות הגדולים של תעשיית הקולנוע העולמית שמגיעות אחת לשנה לפסטיבל הסרטים בטורונטו ומרים למגזינים קנדיים הפקות אופנה מובילות, מרתקות ומקוריות.

הוא התחיל כתלמיד בבית הספר לאיפור של גיורא שביט והמשיך משם למספרה של בן שושן. "התחלתי בחפיפות, פאנים ומריחת צבע שיער ולאט לאט צברתי גם לקוחות משלי, אחת מהן היתה דפנה דקל", דרורי מספר "כעבור שנה, כל תחום עיצוב השיער והאיפור במספרה לכלות עבר אלי.

"שנתיים וחצי הייתי עם ינקה עד שהחלטתי שאני צריך יותר. רציתי שינוי. חברתי דאז (היום כבר יש לי חבר) ואני החלטנו לעבור לקנדה, פשוט כי שם עשו לנו הכי פחות בעיות עם הניירת. הגענו יחד לטורונטו ונכנסתי לעבוד כאסיסטנט במספרה בשם 'סלון 224' שבדיעבד הסתבר לי שהיא מספרה מאוד נחשבת בעיר. אחרי שהעברתי שם שישה חודשים, הרגשתי שאני לא יכול יותר להיות אסיסטנט".

כשדרורי שמע על תכנית הכשרה של בית האופרה הקנדית לבניית פאות, גבות ושפמים מלאכותיים לתיאטרון, לאופרה ולסרטים, הוא הגיש מועמדות והתקבל מתוך מאות מועמדים יחד עם עוד חמישה תלמידים. הוא התחיל לעבוד באופרה במסגרת התכנית וכשהסתיימו הלימודים, נשאר לעבוד שם עוד כ- 4 עונות ועשה איפוור ועיצוב שיער לאופרות כמו מאדאם בטרפליי, סינדרלה, ריגולטו, לואיזה מילר ועוד הרבה אחרות מפוצ'יני ועד ואגנר.

דריל האנה הנחמדה

"האופרה היתה עבודת ערב ובימים עבדתי במקביל על טסטים עם צלמי אופנה מקומיים כדי לבנות לעצמי בוק קנדי. השלב הבא היה להצטרף לסוכנות PLUTINO GROUP שהיא הסוכנות השלישית בגודלה בטורונטו לייצוג מאפרים, סטייליסטים ומעצבי שיער. דרך הסוכנות התחלתי לצאת לעבודות. לא עבר זמן ועבודות שלי התחילו להופיע בכל מגזיני האופנה הקנדיים החשובים. התחלתי גם לעבוד בקמפיינים מסחריים של חברות כמו SEARS ו JC PPENNY. הגעתי לכל מיני מקומות אקזוטיים עם ההפקות ויצא לי לפגוש דמויות קנדיות מובילות בתחום האופנה כמו ג'וני בקר שהיא כתבת האופנה מס' 1 בקנדה והשם שלי התחיל ללכת לפני. אני כבר 14 שנים בקנדה, עוסק בתחום ועדיין חי ובועט כשהרבה אנשים שהתחילו לעבוד איתי כבר מזמן נשרו מהסייקל”.

כמי שאחראי בשבע השנים האחרונות על עיצובי השיער והאיפור של הכוכבים שמגיעים מדי שנה לפסטיבל הסרטים בטורונטו, הוא עבד עם דריל האנה, ג'וליאן מור, ג'יין סימור, קווין בייקון, וויליאם הארט, אנטוני הופקינס, הבמאי ג'ון ווטרס והרשימה עוד ארוכה.

מי מכל הכוכבים שפגשת התחבב עליך במיוחד?
"דריל האנה. היא מקסימה. איפרתי אותה ושנה אחר כך היא באה שוב לפסטיבל וניגשה אלי להגיד לי שלום. היא אשכרה זכרה אותי”. הצניעות של דרורי לא מתבטאת רק בפליאה על שהאנה זכרה אותו. כשהראה לי עבודות שלו במגזינים קנדיים, פתאום ראיתי בתוכן העניינים הפקת אופנה שמציגה את עבודותיו האחרונות כעבודותיו של הגורו חנוך. הוא מגיב על התואר ב"אני לא יודע. אני פשוט הרבה זמן בתחום”.

אז אני מבינה למה אתה לא חוזר לארץ.
"אני לא יודע אם אני רוצה לחזור. מה שכן הייתי רוצה זה לעבור את החורף בישראל, אני מאוד סובל מהקור בקנדה, אני רוצה להגיע למצב שכל חורף אבוא לכאן לכמה חודשים ואז אולי אתחיל לעבוד גם כאן על הפקות מקומיות למרות שהכסף שמקבלים על עבודות בקנדה הוא פי כמה טוב יותר. סתם לדוגמה על פן שעשיתי לדריל האנה שילמו לי 1500 $ קנדיים, זה מטורף בכל קנה מידה”.

נעבור לתחזית

לסיום דרורי מוסר: "שני טרנדים שולטים עכשיו בתחום האיפור. האחד הוא יומיומי יותר ומדגיש את העיניים בעזרת מריחות שיוצרות מראה מעושן. צבע השפתיים הנלווה למראה העיניים הזה הוא חיוור אבל לא גלוסי. הגלוס כבר פאסה. לא להשתמש בפודרה, בעיקר לא בחורף כשהאוויר יבש, כי זה יוצר מראה מלאכותי לעור.

"הקו השני מתאים יותר לערב ומשלב עיניים משוחות באיליינר, ריסים עליונות משוכות ברימל ושפתיים תחומות מלאות בצבע בולט וכהה. כדי ליצור מראה עיניים מעושנות יש למלא את פנים העין בקו דק ועדין בעזרת עיפרון. את הצללית יש למרוח בהגזמה מתחת לעין בפינות הקיצוניות ולמעלה על כל העפעף. אחר כך, בעזרת מקלון צמר גפן, צריך לטשטש וליצור מראה מרוח.

"גם אם נראה לך שכל הצללית יורדת בשלב הזה, מובטח שמספיק צבע יישאר על העפעפיים. המראה המעושן הוא עדין. אם יהיה יותר מדי גוון סביב העיניים זה עלול להראות כמו פנס בעין ואת זה אנחנו לא רוצים.

"לאלו שרוצות את מראה האיליינר, אני ממליץ להתחיל את המריחה דווקא מהצד החיצוני של העין, זה המרוחק מהאף. שם יש לעצב את סוף הקו שאחראי אחר כך למראה הכולל ואחר כך למשוך את הקו כלפי הקצה הפנימי של העין.

"באשר לשפתיים מלאות וכהות, עדיף להשתמש בתוחם הכהה בדרגה או דרגה וחצי מהשפתון ולא יותר. התוחם מדגיש את צורת השפתיים ומקבע אותה.

שיער: המראה השולט הוא נקי. שיער גלי, פוני טייל או קוקו מתוח לאחור. המגמה השלטת היא עיצוב בעזרת הטקסטורה של השיער ולא כל כך בתספורות עצמן”.

בעתיד הלא רחוק, מתכנן דרורי גם להוציא קולקציית בגדים בעיצובו. אם תחיו מספיק זמן תהיו עדים לכלל ביטויי הכישרון שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully