וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגג על לחם וחמאה

עידו וענבר רקנטי

24.1.2008 / 10:56

המעצב עידו רקנטי חזר מתערוכת האופנה הנחשקת Bread&Butter בברצלונה והוא מדווח. כך חסכנו כרטיס טיסה

חזרנו, ענבר, בת זוגי ואני מברצלונה. הפעם לא נסענו כתיירים, השתתפנו ב- Bread and Butter אחת מתערוכות האופנה הגדולות, החשובות והמעניינות בעולם כיום. כ- 1000 מותגים מוצגים בה וכ- 90,000 מבקרים עולים אליה לרגל בכל שנה.

אנחנו הצגנו את קולקציית החורף הבאה שלנו בחלל שמיועד למעצבים עצמאיים ונקרא STUDIO. המתחם הזה הוקם על ידי מארגני התערוכה לפני כשלוש שנים כדי לתת פלטפורמה לכשרונות צעירים ולגלות בו כאלה שהעבודות שלהם מרעננות, אינטליגנטיות, חדשניות ומקוריות. החלל הזה שונה בתוכן שלו משאר ביתני התערוכה שמארחים את חברות האופנה הגדולות והמסחריות ביותר בעולם. בניגוד לביתנים הנוצצים והמעוצבים שההשקעה בהם מגיעה למיליוני דולרים, שטח "הסטודיו" הוא צנוע ואחיד בעיצובו והשוני בו נובע מעבודתו הייחודית של כל מעצב ומעצב.

יש בתערוכה חלוקה לפי תחומים. יש האנגר ענק שמוקדש לג'ינסים שבו מוצאים את הגזרות החדשות של מותגים מעניינים כמו G STAR, REPLAY, RELIGION, LEVIS ואחרים. לכל חברה יש ביתן שבכניסה אליו עומדים דייל או דיילת מחייכים וסורקים את תו הכניסה שלך. המידע מועבר אחר כך למציגים וכך הם יכולים לשוב וליצור קשר עם המבקרים שלהם או לחילופין לסנן מראש מבקרים בלתי רצויים. הביתנים הללו מעוצבים כחנויות קונספט ענקיות. מגישים בתוכם כיבוד ויש בהם ספות וכורסאות שאפשר להתרסק עליהן. חללים אחרים מוקדשים לאופנת ספורט ורחוב, לאופנת נשים מעוצבת ועוד.

חבר פולני חדש

למסחר הבינלאומי חוקים משלו, אותם היינו צריכים ללמוד תוך כדי הליכה. נפגשנו בתערוכה עם בעלי רשת של בתי-כלבו, עם נציגי show room מערים שונות בעולם, עם סתם מתעניינים שבאו להתעדכן במה שעומד לקרות, עם סטודנטים ועם אוהבי אופנה שבאו לספוג ולראות. המשמעות הגדולה של תערוכה כזו, למדנו, היא יצירת קשרים עם קו רחב של אנשים מתחום האופנה. הרבה שאלנו אותנו באילו תערוכות נוספות נשתתף עוד השנה ואנחנו, כמעט המומים מהשאלה, השבנו שרק כאן. מסתבר שיש קהילה שלמה שנוסעת בין כל התערוכות בעולם ומתמחה בקניינות אופנה.

כדי להיכנס למשחק הבינלאומי צריך להשקיע כספים רבים בהשתתפות במספר תערוכות, וביחסי ציבור בינלאומיים כדי לגרום לקניינים להיכנס אליך לדוכן וכו'. בקיצור החלום הישראלי לכבוש את העולם הוא לא כזה חד ממדי.

יצרנו הרבה קשרים ולקוחות. החלפנו פרטים עם נציגי כלבו בפולין, עם נציג של רשת חנויות יפנית בטוקיו, עם קניין של בוטיק במינכן, עם נציג מחנויות אופנה בצפון ספרד ועוד. את תגי הכניסה של כולם סרקנו בהתלהבות בכניסה לביתן שלנו, ועכשיו אנחנו מחכים לרשימה שתשלח אלינו ממארגני התערוכה בכדי להתחיל בעבודה האמיתית של שימור הלקוחות החדשים שלנו.

אה, יש גם מסיבות

התערוכה מאורגנת היטב ומארגניה (הגרמנים...) משקיעים במסיבות ואירועי חברה שמחים שמתרחשים בשלושת ימי התערוכה. קצת שמש שיצאה בברצלונה אפשרה להמוני האנשים להשתרע בחוץ על כריות וכסאות שפוזרו בחלל גדול עם דוכני אוכל ומסעדות שנקרא "לונה פארק". אין מה לומר, יש כיף בחיים בתחום האופנה, יש אנשים יפים ויש בעיקר הרבה-הרבה-הרבה עבודה קשה. אנחנו ללא ספק, נחזור ל- Bread&Butter גם בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully