וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תזרקו לנו עצם

דנה דרבינסקי-טיקולסקר ולרה רוטר

24.1.2008 / 17:32

נראה שהתמונה הזו של דוגמנית שעצמותיה בולטות, שנשלחה אלינו השבוע ממעצבת, שברה שיא חדש. לזה לא קוראים אופנה

שריל רז היא אחת המעצבות המוכשרות שפועלות פה. כל פריט של המותג שלה BLUSH, שתשלפו מהקולב יהיה בינגו. הגזרה תמיד תהיה מעניינת ותרגיש כמו השפיץ של הסטייל, קצת מוגזמת במובן האוונגרדי וקצת רוקרית והבדים תמיד יהיו קצת אחרים.

פרגון גדול מגיע לה על הכישרון שלה לעצב בגדים אבל התמונה שהגיעה דרך היחצנית שלה אלינו השבוע עוררה תדהמה. קשה לראות שיק כשהעצמות מזדקרות מגופה הרזה כל כך של הדוגמנית שרז צילמה. צילום כזה אולי מתאים כדי לקדם מחלקה סגורה כלשהי אבל הרבה אחריות בפרסום שלו, כצילום אופנה, אין.

להציג דוגמנית שניראת כך, כאילו מדובר בעניין נורמטיבי ושגור, זה בעייתי. אין כאן אחריות כלפי בחורות צעירות שעדיין מעצבות את תפישת העולם שלהן, ויכולות להפנים שלהיראות ככה נחשב היום מקובל ויפה.

רז קיבלה את הטענות שלנו. אמרה שהזווית והתאורה חטאו לגופה של הדוגמנית ושהיא לא השגיחה בתוצאה הבעייתית לפני שששלחה אלינו את התמונה. היא מסרה שלא תשתמש בתמונה הזאת יותר.

מסוכנות קארין מודלס שמייצגת את הדוגמנית סנדרינה טונקה מסרו "“סנדרינה היתה חולה בשבוע בו התקיימו הצילומים שלא היה ניתן לדחותם בגלל הדד ליין של המעצבת, שריל רז למותג BLUSH. כך שסנדרינה הגיע לסט חולה ורזה בכ-2-3 ק"ג ממשקלה האמיתי. "קארין מודלס" לא מעודדת מראה של רזון חולני. מידתן של הדוגמניות הבוגרות יותר בסוכנות היא 36 והצעירות יכולות להגיע עד 34. בחורות רזות באופן קיצוני הוא לא המראה שאנחנו מחפשים בסוכנות. המראה שנוצר בתמונות של המותג BLUSH לא מייצג את הערכים שאנו אוחזים בהם בסוכנות ואפילו ביקשנו משריל לראות את התמונות טרם פירסומן, דבר שלא קרה. למרות שהתמונות הן בבעלותה של רז, אנו היינו ממליצים שלא לפרסם את אלו שנודף מהן מראה לא טבעי ולא בריא”.

סנדרינה הברלינאית היא דוגמנית יפה, ורסטילית ומקצועית ולא מעט מעצבים ומגזינים בחרו לצלם אותה בשנה האחרונה. רז היא לא היחידה. אפילו להפקה שלנו היא נבחרה פעם על סמך בוק שהיא נראתה בו חסונה יותר. אבל לצלם את העצמות שלה באמת שאין סיבה.

וואלה! אופנה מודיעה שצלמי אופנה ומעצבים שלא ישלחו הביתה דוגמניות רזות מדי שמגיעות לסט, אלא יצלמו אותן כדבר שבשיגרה, יזכו פה לגינוי ויסבלו גם ממצפון לא נקי, בגין השפעה קלוקלת על התודעה. את הסטנדרטים התמוהים שעולם האופנה גולש אליהם בשנים האחרונות, צריך לבדוק מחדש ולנער.

סנדרינה מדגמנת לשריל רז. יחצנים, אסור להשתמש
סנדרינה מדגמנת לשריל רז/אסור להשתמש, יחצנים
  • עוד באותו נושא:
  • אנורקסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully