וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוח הצרפתי

לירוי שופן

29.1.2008 / 8:21

מוכרים חנונים עם משקפי קרן בחנות בסוהו בניו יורק וסטודנטים אינטלקטואלים בחנות בפריס. השיק הנכון של המותג APC

פרנקופילים חובבי אופנה, נוהגים לומר שמה שהופך אופנה צרפתית לצרפתית, הוא קודם כל הגזרה. נראה שהאימרה הזו מצטיירת כנכונה, ואני הייתי מוסיף, גם את אלמנט הפשטות המנצח, לפחות בקטגוריית הקז'ואל.

כן למעצבי הקז'ואל המקומיים כדאי לאמץ את הקו הזה. הרבה פעמים ניכר בעיצובים שלהם מאמץ יתר לקחת את הבגד לאקסטרים של צמידות, לחתוך את המכנס נמוך מדי או להפריז עם עומס של דיטיילים מקושקשים, בניסיון להראות השקעה. במקום להשקיע אנרגיה במקומות הלא נכונים, אפשר לעשות את זה כמו הצרפתים – לשים דגש על איכות הגימור ועל גזרות מדויקות וטובות של הבגד וזהו. זהו כל סודו של הקז'ואל – מראה מתוחכם ונקי שמתאים לכל שעות היום ולא פריטים מטופלים לעייפה שממצים את זמנם בלבישה הראשונה.

קחו לדוגמה את מותג הקז'ואל הסופר שיקי (והצרפתי כמובן) APC, שכבר הספיק לפרוש זרועות וחנויות בסוהו שבניו יורק, בהונג קונג הטרנדית ובכל פינות האופנה האינטלקטואלית ברחבי הגלובס. באופן עקרוני נשען המותג על מראה מעט סטודנטיאלי ובוהמי של אזור סאן מישל הפריסאי, עם משיכה חזקה אל מראה וינטאג'י של שנות השישים–שבעים.

הבגדים כמעט תמיד פשוטים ואיכותיים, ומצליחים לקבל אופי על ידי שילובים עם פריטים מעט חריגים מהקולקציה. ב-APC מודעים לזה שהם לא מוכרים רק בגדים, אלא גם הלך רוח, ולכן תמצאו הם מספקים בנוסף לבגדים גם דיסקים מקוריים, נרות לבית, ואפילו בקבוק שמן זית מעוצב בפשטות. הביקור בחנויות שלהם הוא חוויה, ושווה לסור לאחת מהן כשמטיילים בניכר.

שיק בקטנה

נראה שההשראה של APC לקולקציית קיץ 2008, היא דווקא שילוב המשיכה הבלתי נגמרת של צרפת אל המדבר והים. בשם אלו עוצבו חלק מן הפריטים באווירה מלחים ואילו האחרים עם נגיעות מן הצבעוניות האפריקאית (כולל עליונית מאוד מוצלחת בדפוס נמר לנשים), שתמיד מיייצגת עבור הפריסאים את השמש החסרה בעיר.

קולקציית הנשים הנוכחית מעוצבת במראה נינוח מאוד, קצת נאיבי וילדותי. העונה הם השיקו ג'ינס בגזרת SUPER 70'S שהמותן שלו מעט גבוהה והרגל מתרחבת בקו ישר מהירך. מומלץ עם חולצת טי דקיקה. מופגנת פה גם חיבה יתרה לשמלות קצרצרות, הנגמרות בחלקה העליון של הירך, שבאות נפלא עם מעיל טרנץ' קצר ונעלי סירה בכתום. פלאטת הצבעים של הבגדים שלהם מכילה את השחור והלבן הנצחיים, בתוספת כתום, מעט ירוק וכחול נייבי שהוא ללא ספק הצבע של עונת הקיץ הקרובה.

לתמהיל הפריטים הבסיסיים בקולקציה, הוסיפו ב-APC מספר פריטים שבעזרתם מקבלים את הטוויסט הקוקטי, כאמור - מעיל נמר, שכמיה קצרה, שחורה ודרמטית, ז'קט שחור, קטן ומושלם שנלבש מעל לשמלת גופייה כחולה או סריג במפתח סירה באדום דובדבן מלא תשוקה.

ככה עושה אינטקטואל

הגברים אינם יוצאים מקופחים. הצללית היא זו שאפשר לראות ב-apc כבר שנים והפכה לסמלו - ארוכה ומעט שדופה. חלק מהפריטים מלווים את הגוף ואילו האחרים הם במראה "אובר סייז" מכוון.

כאן החיבור עם שנות השישים–שבעים הוא פחות הדוק, ויותר רשמי–אינטלקטואלי. יש במצאי מעיל קולומבו דק (מעיל בגובה חצי הירך, עם רכיסה בודדת שנלבש לרוב מעל חליפה או חולצה מכופתרת) בדפוס פפיטה מזערי או משובץ (זה בדפוס הפפיטה השחור לבן הוא הפריט המנצח של הקולקציה בעיניי), חולצות מכופתרות נקיות מאוד בגזרה בעלת כתפיים צרות ומכנסי הרינגבון אפורים.

הג'ינס המפורסם של הרשת זוכה לעיבוד סטון ווש עדין מאוד, שמחמיא לגזרה הצרה שלו ונלבש עם קרדיגן בכחול רויאל. עוד יש כאן ז'קט צבאי קצר ומחמיא ולהשלמת ההופעה גם תיק נשיאה דק בגוון קראמל.

לא סתם זוכה הקולקציה פעמים רבות לתיאור "אינטלקטואלית", בדיוק מסיבה זו ממוקמת חנות האם בפריס, סמוך לגני לוקסמבורג (אם אתם מחפשים את הסטודנטים של הסורבון, תמצאו אותם יושבים שם על ספסל וקוראים ספרות טובה). גם הסניפים בגדה השמאלית או ברובע הסוהו בניו יורק הולמים את רוח המותג. זה הניו יורקי ממוקם בחנות דירתית–וינטג'ית. יש בו מוכרים מעט חנונים בעלי משקפי קרן כבדים ומוזיקת ג'אז ברקע.
בעצם הקולקציה מכוונת למקום הזה בדיוק – לאלו שמתרפקים על העבר ההיפי ויכולים להעריך תחכום שנעשה בצורה עדינה. בשלוש מילים: קסם הקז'ואל הצרפתי. במילה אחת: כבוד.

  • עוד באותו נושא:
  • apc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully