וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלבבת

לרה רוטר

28.1.2008 / 16:29

גם הטוניקה ב-one size עושה לבחורה במידה 42 ישבן חטוב. גילה לב, מעצבת לממוצעות כמוה (1.70 מ', מידה 40) ובצבעים

גילה לב, בשר טרי בעולם מעצבות האופנה הישראליות, מגיחה בימים אלו עם קולקציית ביכורים היישר מאשדוד עיר מולדתה, לאחר שמונה שנים של אתנחתה בהן פחות התעסקה עם אופנה ויותר גידלה את שלושת בנותיה. בומבסטיק ו-ו?רי פנטסטיק הן מילים טובות כדי לתאר את הקולקציה החדשה שלה. בתוך סקלת הבגדים האורבניים בעלי הצבעוניות החדגונית המאפיינת את הקו של מעצבי האופנה העכשווים, לב היא בהחלט שינוי מרענן.

היא נולדה באשדוד ומגיל 17 היא תופרת בגדים. בהתחלה עשתה טוטאל לוק לחברות שלה ובגיל 18 כבר העמידה תצוגות אופנה באשדוד בהן דגמנו את בגדיה דוגמניות כמו תמי בן עמי, פינצ'י מור, שרי חן וקלרה רון שהפכה אחר כך ללקוחה נאמנה. כבר אז, כמו היום, עבדה בשיטת השיווק לחנויות. “אין לי שאיפות לבלוע את העולם", היא מסבירה, "מה שאני עושה נובע מתך אהבה עצומה לבגדים ולאופנה, אני לא עושה את זה לשם שמים, אבל כשלקוחה מספרת לי על המחמאות שהיא גרפה כשהיא לבשה בגד שאני עיצבתי, זו המתנה שלי".

מתנות נוספות שזיהיתי אצל לב הן לדוגמה היכולת שלה לראות אישה ולאמוד במדויק את משקלה, ולדעת איזו גזרה תחמיא לה ביותר ואילו צבעים נכונים לה. “זה סוג של כישרון", היא מדווחת, "נולדתי עם זה וגם צברתי ניסיון עם השנים". לימודי אופנה בתכל'ס מסתכמים אצלה בקורס תדמיתנות בשנקר. מעבר לכך היא מתעדכנת כל הזמן בעזרת מגזינים, תצוגות אופנה ונסיעות לתערוכות אופנה בחו"ל.

בלי פחד ממכונת כביסה

הבגדים שעיצבה לחורף הזה הם מאוד מאוד נשיים ומחמיאים. יש הרבה שרוולים תפוחים וכיווצי בד מחושבים, המון שמלות שנעשות משילובי בדים ובעיקר צבעוניות שמחה. יש שימוש בסאטן צהוב, בסריג ירוק, יש שמלת ערב בכחול עמוק, מכנסיים אפורים, שמלת משי מבד צבעוני ושמלת ערב שחורה. אה, כן ויש גם סגול כמובן.

“קודם כל אני בוחרת את הבד, יש לי פ?טיש לבדים ועליהם אני לא מתפשרת", היא אומרת, "חשוב לי שהבד יהיה מהאיכות הגבוהה ביותר. את כל הבגדים שלי אפשר לכבס במכונת כביסה ולייבש במייבש, כולל את שמלות הערב. ויש אחריות אצלי על בגד לכל החיים. בד שנמצא לא טוב או שלא עומד בתקן מכונת הכביסה, אני לא עובדת איתו.

"אחרי שיש לי את הבד אני מתחילה לעצב, בדרך כלל בשיטת הדיגום החופשי. אני לוקחת את הבד, כורכת אותו על הגוף, מתחילה לכווץ ולתפוס בסיכות עד שנוצר הפיסול המתאים. את השיק אני מעניקה לבגד דרך הגיזרה”.

ואכן, כפתור אחד לא תמצאו על הבגדים של לב, שלא לדבר על רוכסן ובטח שלא על עיטורים. הכל נקי, הטוויסט של הפריטים נובע מדרך העיצוב של הדיגום החופשי. עוד דבר טוב בכל העסק הוא גופה של לב (, 1.70 מ', מידה 40) עצמה שעליו היא מנסה ומעצבת את הבגדים. היא טוענת שהגוף שלה "מכיל את הממוצע במיצוי. יש בו גם פגמים שעוזרים לי לבנות גזרות נשיות שמטשטשות את מה שלא צריך לראות".

שלב הבדיקה

לקחתי לידי טוניקה, בחנתי את התפירה, את הגימורים ולא מצאתי פסול, להפך, נראה היה שעבודה רבה הושקעה כדי שהכל יהיה בגדר פינ?ס. ואז לא מצאתי את המידה. שאלתי את גילה אם הבגדים הם ONE SIZE. היא ענתה לי שרוב הדגמים כן. קצת נבהלתי, מתוקף היותי מיסיונרית למידות של בחורות שלא מסתגפות (היינו 40 ,42) נלחצתי ואמרתי שזה לא מוצא חן בעיני. הטוניקה נראתה כמתאימה למידות 36, 38 לכל היותר. גילה חייכה בביטחון ואמרה "תמדדי, תראי שזה יהיה עליך יפה". עשינו ניסיון. לקחתי את כל היקפיי שמסתכמים במידה 42 , ודחסתי אותם לטוניקה שחורה ובובתית. לב צדקה. לא רק שזה עלה עלי ללא קושי, אלא שברגע אחד, האגן שלי נראה עגול וחטוב, הבטן הקטנה נעלמה והרגשתי פיצוץ. מדדתי אחר כך עוד כמה פריטים כדי לוודא שלא מדובר במקריות, עד שנחה דעתי, חזרתי לכיסא והמשכנו בראיון.

מבין מעצבי האופנה הישראליים, מעריכה לב את המעצבת ענבל דרור "למרות שהסגנון שלה מאוד שונה משלי, אני חושבת שיש לה ראש מדהים" ומעצבים בינלאומיים נבחרים הם בעיניה גליאנו, בלו מרין ורוברטו קוואלי. חפשו אותה.

איפה - כמה

טווח מחירים: 199-1200 ש'

להשיג ב'אובר דוז', רח' שנקין 21 ת"א; 'מכולת', רח' הרימון 2 אבן יהודה; קרליטוס, רח' דיזנגוף ת"א; ניקולטי, נווה מרום –רמת גן, אודל – רוטשילד ראשל"צ, טורקיז- אשדוד, ווג- אשדוד, זימר- אילת, דפנה – קריית מלאכי, סיוון'ס- חולון, זהבי – קניון חולון, נובו- בת ים.

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully