וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוני בפרטים הקטנים

לירוי שופן

3.2.2008 / 12:30

המעצב פיליפ לים מייצר מתח אופנתי כשהוא מלביש קלאסיקה אמריקאית על דוגמניות שחורות, בקולקציה שרק נראית רגילה

כשבוחנים את קולקציית האביב של פיליפ לים, מעצב אסייתי–אמריקאי, מתגלים קודם כל פריטים שעשויים טוב, בסגנון הקלאסיקה האמריקאית של ראלף לורין או טומי הילפיגר, אבל לא מרגשים מדי. אצל הגברים, למשל, אנו מקבלים מכנסי צ'ינו צבעוניים שמכפלתם מקוצרת או מקופלת, חולצות מכופתרות עם צווארונים לבנים, חולצות הנלי (טי שירטס ארוכים עם מפתח כפתורים), קרדיגנים עשויים צמר ומכנסיים קצרים עם כיסים בולטים. הנשים זכו במכנסי סבנטיז רחבי מכפלת, שמלות ג'רסי ושמלות A, מכנסונים גבוהי מותן או מעילי טרנץ' נאים.

השינויים הקטנים בפריטים מתגלים עם ההבנה שלים אוהב להתעסק בשונות תרבותית ובהשפעות שלה על האופנה. העונה הוא בחר למשל להציג את קולקציית הנשים על דוגמניות אסיאתיות ואפרו–אמריקאיות. בכך הוא משדך בין הקלאסיקה האמריקאית לדוגמניות שמבטאות את רב-התרבויות הניו יורקית, ובוחן את מערכת היחסים בין העולם האמריקאי לבין המהגרים האתניים ברחבי התפוח הגדול, שיוצרים עושר אנושי מדהים.

גם קולקציית הגברים הקודמת של לים, הוצגה על גבר בעל חזות מזרחית, שאינה נפוצה לצערנו בפרסומים, ובכך הוא יצר הסטה מיידית ונפלאה מהמיינסטרים השבלוני, שחושש להתעסק בשוני תרבותי ובהשפעת העולם המערבי על זה האתני והפוך.

ז'קטים עם מורכבות פוליטית

זו השנה השלישית שלים מציג את הקולקציות שלו, שנכנסות בזו אחר זו לרשימת ה-MUST HAVE של אושיות האופנה הנחשבות, ומצליח לכונן תופעה אופנתית שאינה רק אסתטית אלא בעיקר מצליחה לבטא מורכבות פוליטית, ולהציג בצורה כמעט מניפולטיבית זווית ראייה מקורית על ידי שימוש מושכל באופנה. או כמו שאומרים אצלנו – אופנה עם אמירה.

הטרנץ' שגזור עם שרוולים רחבים המזכירים קימונו, דפוסי הנמר או שמלת שכבות צבעונית המזכירה לבוש אפריקאי מסורתי. אצל הגברים, שפרטיהם מוצגים העונה על ידי דוגמן שחזותו נראית "אמריקאית", מתגלה מוטיב צבאי, שארצות הברית מתעסקת בו היום מאשר תמיד, שכאילו "מחבל" בכוונה במראה הפרפי והנקי: כותפות קטנות בחולצות כפתורים, הוספת כיסים דגמ"חיים, אפילו ז'קט צבאי מקסים בצבע צהוב (הפריט הטוב בקולקציה) או ז'קט לבן עם סימוני דרגות על השרוולים.

לפני כשנה הוא פתח חנות ראשונה (ומקסימה) בסוהו הניו יורקי ברחוב מרסר, והיום הוא כבר מוכר את בגדיו ביותר מ-250 בוטיקים ובתי כלבו נחשבים ב-26 ערים ברחבי העולם, ולא סתם. הוא לא עושה רק אופנה מגניבה, כזו שנראית או מרגישה טוב. הוא עושה אופנה שכולם מכירים, אבל בוחר להבליט דווקא את השונות.

לים צוטט פעם כמי שאומר שהוא רוצה לעשות אופנה נגישה. אמנם שמלה ב-500 דולר היא אינה עניין של מה בכך, אבל ביחס לכישרון (ולמחירים של מעצבים אחרים בשכונה) זה מחיר כמעט מתקבל על הדעת.

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully