וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנדי וונדי

טלי שריזלי

10.2.2008 / 10:54

מודרניות, פאנק, גיקיות ותרבות האמריקנה. טלי שריזלי תועה בסמטאות מנהטן ומתאהבת במותג הניו יורקי Built by Wendy

נקלעתי ממש במקרה לרחוב הקטנטן Centre Market, שמתחבא אי שם ב-Little Italy, מרחק כמה צעדים מהבוטיקים של שכונת נוליטה במנהטן, ניו יורק. ניסיתי להתחמק מהמוני התיירים שבאו לחזות בתחרות אכילת הקנולי המסורתית, במסגרת החגיגות האיטלקיות. לא הייתי בעניין של אכילה תחרותית ובניסיון נואש להימלט, מצאתי את עצמי מול החנות המופלאה של Built by Wendy. זה היה בספטמבר האחרון, ובדיוק הגיעה לחנות קולקציית סתיו יפיפייה – צבעים כחולים ולבנים שלטו בבגדים וההשפעות היו מעולם הצי – מעילי מלחים, כובעי קפיטן, חולצות מפוספסות ולצידן שמלות קלילות עם טקסטורה מנוקדת לבחורות שמחכות לאותם מלחים, על הרציף. התאהבתי.

וונדי מולן (Wendy Mullin), ילידת פרבר של שיקגו, הקימה את הקו העצמאי שלה Built by Wendy, בשנת 1992 בחלקה האחורי של חנות תקליטים ניו-יורקית. היא למדה לתפור מאמה וסבתה, והמשיכה לתפור לעצמה ולחברותיה בגדים גם בתקופת לימודיה בקנזס. את הבגדים שהיא יצרה, היא מכרה לחנויות בשיקגו, מיניאפוליס וקנזס-סיטי. עם המעבר שלה לניו-יורק ב-1991, היא המשיכה לעבוד מהבית וזכתה לפרסום והצלחה יחסית בזכות רצועות גיטרה מדהימות שיצרה, תחילה לחברותיה המוזיקאיות ואחר כך כולם כבר רצו, גם גוון סטפני וקורטני לאב (את הרצועות עדיין ניתן לקנות באתר החברה).

במקביל לרצועות, התחילה מולן לשווק את הבגדים שלה באופן גורף וסוף סוף הפסיקה ליצור בדירתה. את החנות הראשונה של המותג שלה היא פתחה בLittle Italy ב-1998. חנויות בברוקלין ובלוס-אנג'לס מיהרו להיפתח גם כן.

Built by Wendy מציעה טביעת אצבע מיוחדת על עיצובים קלאסיים עם הרבה מודרניות, נגיעות של פאנק, 'גיקיות' ותרבות האמריקנה, מה שהפך אותה הפך במהירות לאחת המעצבות העצמאיות האמריקאיות המצליחות ביותר.

בהשראת מחנות הקיץ

מולן שואבת השראה מכל אותן חוויות מעצבות של נעורים טיפוסיים באמריקה, עם דגש על תרבות שנות ה-70 וה-80, תקופת התבגרותה. משחקי טניס ופוטבול, מחנות הקיץ הכה-אמריקאים (שימו לב ללוגו המורכב מחיצים), אופנת הפרפ-סקול ויחסי האהבה-שנאה עם עיר הולדתה שיקגו, שנוכחים תמיד בעיצוביה של וונדי, במיוחד בקו הטי-שירטים המוצלח.

ממבט ראשון על קולקציית האביב לנשים, שהגיעה זה עתה לחנויות (עדיין לא בחנות המקוונת), נראה כי שאחרי ביקור בעולם היוניסקס, בקולקציית הסתיו חורף 2007, כאשר יצרה וריאציות גברית ונשית לאותם בגדים, מולן התחברה הפעם לצד הנשי שלה. היא עיצבה לאביב הקרוב אינספור שמלות, חצאיות, וגזרות שכמעט משכיחות את דמות הטום-בוי שאפיינה עד כה את קו הנשים.

שוב חוזרים צבעי הבסיס: כחול-נייוי, לבן ושחור, רק שהפעם את רבים מהם מעטרות נקודות ומשבצות. השמלות – ילדותיות בגזרת אמפייר או אוהל ושמלת הסטרפלס חוזרת בבדים שונים באורך מדויק ומחמיא. יש בלייזר קצרצר ומנוקד או בלייזר ארוך יחסית, מפוספס עם מכנסון תואם. הצבעוניות מופיעה במשבצות סגולות-ירוקות המעטרות פריטים רבים ובגופיות שכאילו נשפך עליהן צבע ורוד, אדום. במקום השראות ממלחים יש הדהודים לבגדי פיראטים כמו למשל בחולצה קלאסית עם שרוך מקדימה ומכנסיים משלימים.

כמובן שהחנות והאתר מציעים במקביל לכל קולקצייה קבוצה של אקססוריז משלימים ובדרך כלל מדהימים בפני עצמם. לא ניתן גם לשכוח את אותן רצועות לגיטרה, בשלל דוגמאות וצבעים שיגרמו לכל בחורינה לרצות להיות גיטריסטית, ואולי אפילו בסיסטית.

Built by Wendy - 7 Centre Market Pl at Grand S, New York, NY

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully