וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוק מת

לירוי שופן

11.2.2008 / 13:38

דיזל עושים צעד גדול נוסף עם בגדי הקיץ הקרוב, מנקודת המוצא שלהם כחברת ג'ינס אל מעוז האופנה הנובורישית והשבעה

סקירת קולקציית קיץ 2008 של דיזל מערערת את יסודות הביטחון האופנתי במותג וגורמת לחבר הנאמנים של וואלה! אופנה לתהות, על מה בעצם אנחנו מדברים כשאנחנו אומרים 'דיזל'.

המוטיב המרכזי ששולט בבגדי הקיץ הקרוב של המותג, הוא האקלקטיות, ולא בטוח שדווקא במובן הטוב של המילה. בהמשך ישיר לקולקציית החורף, מפגישים אותנו מעצבי המותג עם קומבינציות שאין להן דבר או חצי דבר עם אופנת ג'ינס - העוגן של המותג. הם הציגו חליפות, קז'ואל אמנם, לגברים, שמלות ערב לנשים ומערכת אקססוריז ענפה. וזה לא שדיזל נטשו את הג'ינסים (וטוב שכך, כי את זה הם יודעים לעשות יופי), הם פשוט הסוו אותם בין יתר פרטי הקולקציה.

דיזל, שעד לפני כמה שנים הייתה חברת דנים בינונית ולא חדשנית, עברה עם הזמן שינוי תדמיתי ועיצובי, שהציב אותה בקדמת החדשנות בתחום הגדוש של "אופנת ג'ינס". אם בתחילת הדרך נדמה היה שההתמקדות הייתה בכיוון של אופנת רחוב, שהג'ינס משמש לה כעמוד שדרה, הרי שהיום מציגים דיזל מראה מטופל ומלוטש הרבה יותר.

ככל שערכו המותגי של המותג עולה, נראה שדיזל לא ממש רוצה להיות חברת ג'ינסים, היא רוצה יותר. בדיזל מעדיפים להיות מותג שפונה אל קהל שהוא ההפך הגמור מאנשי אופנת הרחוב. קהל שאולי רוצה להיראות "קצת פאנקי", אבל לא מבין דבר בתרבות אופנת הרחוב או תרבות הדנים או באופן שהן שלובות אחת בשנייה. בקיצור, לאלו שיכולים או רוצים לקנות את המראה ולא להיות חלק מהעולם הזה.

ואכן, קולקציית קיץ 2008 כאילו משלימה את מהלך הכניסה למרכז האופנה הנובורישית והשבעה מעצמה. את הקולקציה מלווה הכותרת "sqaerky clean", כשכיוון ההשראה חריג יחסית – התבוננות על מכונת כביסה וניסיון ליצור מראה שמשדך כמיקס בין מראות שונים, פריטים שלא נהוג ללבוש אותם ביחד, ואפילו קיפולים מסויימים, שנותנים לבגד מראה חדש לגמרי. קשת הצבעים מבוססת על לבן, תכלת ושאר נקיים, שגם כן משתדכים היטב עם הרעיון שמלווה את הקולקציה.

אבל בין השורות אפשר לקרוא דבר אחר לגמרי – ההצהרה של "ניקיון מנצנץ" מכוונת בדיוק אל המראה החדש שבדיזל מנסים לאמץ - נקי עד שכמעט כל הסממנים "הדוקרים והמלוכלכים" ייעלמו. בסופו של דבר ניוותר ביד עם קולקציה, שיכולה בקלות להיראות כמו קולקציית ה"קרוז" של בית אופנה איטלקי ומנומנם

אמנם על המסלול נראו גזרות חדשניות ומעוררות, ויש שימוש יצירתי בתכונות הבד, שמביא לקיפולים מעניינים, כמו למשל אוברול קצר ורחב מותניים לנשים או האוברול הרחב מפוטר לגברים, אבל אלה לא היו עיקר הקולקציה.

הרושם הכללי היה של אמירה לא מקורית (בעיקר אצל הגברים), של קולקציית קיץ לבנה שבה חולצות שאנטי אווריריות ומכנסי מעטפת רחבים שנלקחו מתמונת חוף משעממת בריביירה הצרפתית. גם ההתחכמות המיותרת של מכנסי הגברים עם לולאות החגורה הנמוכות, והמכנס שממשיך מעליהן, נראית לא טוב.

לצד הלוק הנקי שהוצג בתצוגה, יש בחנויות פריטים מודפסים ומקושקשים של המותג, אולי כדי להראות שהם עדיין ממשיכים לעשות את המצופה מהם באופנת הרחוב, אך זה נראה כשייך לעולם רעיוני אחר לגמרי.

כבוד לג'ינסים

את הנחמה אפשר למצוא כמובן בג'ינסים, במיוחד אלו שלא טופלו באפליקציות מיותרות, שהם עדיין מהטובים שניתן למצוא. הם יצירתיים, גזורים היטב, באיכות גימור טובה, ולכן גם עולים בהתאם. מסתמנות שתי גזרות מנצחות – "סאפאדו" לגברים ו"ליב" לנשים. עוד במסגרת המילים הטובות, חפשו את ז'קט הנשים המדהים "קינסי" או את מכנס הסלוש' (מפשעה נמוכה) "פנקיר" לגברים העשויים פוטר.

כשמותג רוצה לרענן את המראה שלו או לפנות אל יעדים אחרים, היוזמה מבורכת. אבל אולי כדאי לוודא קודם מה רוצים להשיג: אופנת מעצבים או STREET WEAR. הזהות הדואלית הזו רק גורמת לדיזל לאבד את הייחוד שהיה להם בזירת האופנה.

החברה מנסה לכוון גבוה אבל הם גם צריכים להיות מסוגלים להוכיח שהיצירתיות לא נפגמה. בינתיים ניכר שהיא קצת מתפספסת, אולי אולי בחורף הבא נזכה למשהו קצת יותר אגרסיבי לנשמה. הקהל שרוצה קצת יותר רוק נ' רול ופחות מוזיקת מעליות עדיין כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • דיזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully