וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יעצור את ג'ינג'י

תמר מרקוביץ'

17.2.2008 / 6:00

כמאפר, הוא קטף אוסקר, כבמאי תצוגות אופנה הוא משגשג, כדמות ב"הדוגמניות 3" נמרוד פלד מדגדג את הכריזמה של בוגנים

בזמן האחרון נמרוד פלד, מאפר, במאי תצוגות אופנה, מעצב טי-שירטס ובכלל אושייה אופנתית מרתקת, הפך למרואיין מבוקש. הוא אחראי כבר כעשר שנים לאיפור וסגנון של אימג'ים בולטים שנוצרו בארץ (מודעות של קסטרו או הוניגמן, נניח) ומביים כבר ארבע שנים את תצוגות האופנה המרכזיות והשיקיות בשטח (מנגו, יוסף למשל).

בטקס פרסי האופנה האחרון הוא זכה בקטגוריית מאפר השנה, אבל מה הם ההישגים האלו לעומת תפקיד דשן ועסיסי בעונה הנוכחית של תכנית הריאליטי-טראש הלאומית "הדוגמניות 3"?. בעונה הקודמת פלד נתן הופעה קצרה אך ביצ'ית ונוקבת כבמאי שמלמד את המתמודדות לצעוד על מסלול. העונה תפקידו הורחב. כבר בפרק הראשון כשמועמדת קשקשנית הבטיחה לפלד "תודה ג'ינג'י, אני אזכור אותך כשאני אהיה מפורסמת" היה ברור שהולך להיות כיף פה. הרבה בזכות הבחור הגבוה עם הכובעים.

הדמות של פלד מאחדת את הפונקציות של ג'יי ומיס ג'יי מהגרסה האמריקאית ועושה רושם שמידאס של עולם האופנה הישראלי, מתכבד בערימת נמשים ומשקפי ראייה של טום פורד. מכאן שתסלחו לי על שאני לא רוצה לדבר על הדוגמניות. אני בעניין של הג'ינג'י.

ולמה שלא אהיה בעצם? נמרוד, המכונה בפי ידידיו דז', הוא אחת הדמויות היותר צבעוניות בשלולית גם בזכות הסתירה הפנימית המגניבה שלו. הכתפיים הרחבות, הגובה והקול העמוק והנמוך עושים אותו נורא גבר-גבר, אבל הוא יענטז בחינניות רבה יותר מכל בחורה שהכרתי, על עקב 12 ס"מ ויותר אם רק יידרש לכך.

טורי איימוס ומדונה הן מבחינתו שתי אלילות שוות מעמד כמעט. הסגנון האישי שלו הוא אלטרנטיבי- לונדוני, אבל אין לו שום בעיה לייצר את שיא המיינסטרים באופנה. הוא משתמש בשפה אוחצ'ית אבל מתבל אותה במילים אקדמיות. הוא עושה ריאלטי מהסוג הצהוב ובמקביל עובד על פרויקטים עם אנשי תרבות כמו המשוררת אביה בן -דוד או הבמאית ובעלת ביה"ס לאמנויות הבמה רקפת לוי.

איך בכלל הגעת לעולם האופנה?

"רציתי בכלל להיות צלם. כבר בגיל 8 אני זוכר את עצמי מאפר ומלביש את אחותי הקטנה, מביים ('תני לי סקסי' וכאלה') ומצלם אותה. המשכתי עם צילום עד הצבא, וברגע שהשתחררתי החלטתי ללכת ללמוד צילום. אמא שלי הזכירה לי שאין לנו כסף לזה ואני באותו הזמן בדיוק קראתי ראיון עם גלית ורטהיים שאמרה שהיא עושה מלא כסף מאיפור. בגלל שידעתי שאני יכול להיות טוב בזה, בהתחשב בשנים שהתאמנתי על אחותי, החלטתי ללמוד איפור וככה גם לחסוך ללימודי צילום וגם כבר להתחיל וללמוד את התעשייה מבפנים."

דנה ברגר משדרגת

הוא התחיל ללמוד אצל גיורא שביט, ומהר מאוד הפך לתלמיד מצטיין וניהל לשביט את החנות. במקביל הוא עבד על תיק עבודות עצמאי עם צלם שהכיר דרך הקורס ואז, תוך זמן קצר עזב את החנות והתמסר להפקות. זה זרם טוב ועדיין פלד התייחס לאיפור כאל שלב ביניים. למרות שבשלב הזה כבר הבין שגם הצילום הוא לא התשוקה האמיתית שלו. כל זה כי תשוקה אחרת התעוררה מכיוון בלתי צפוי.

"ברגע שהגעתי לתל אביב נכנסתי לדירה עם שני שותפים-בחורה ודראגיסט. התחלתי להכיר את הסצינה של הבחור. הוא חיבר אותי עם כוריאוגרף בשם בר והתחלתי להשתעשע עם זה קצת. הייתי תופר תלבושות להופעה ובכלל עושה את כל המסביב, ומהר מאוד הכרתי את הפרפורמרים האחרים בקבוצת המחול הזו והתחלתי להסתובב איתם".
אחרי חליבת מידע אינטנסיבית מסתבר ש"להסתובב" בשפת הפלד אומר להגיע למצב שבו הוא, כאדם שלא רקד עד גיל 20 מעולם, מחבר נאמברים ללהקה.

די במקביל נחתה עליו עבודת איפור גורלית. חברה מאפרת נאלצה לוותר על עבודה בקליפ של דנה ברגר וביקשה ממנו כטובה שיחליף אותה. הקליק על הסט היה מיידי, ופלד הפך למאפר הקבוע של ברגר, עבודה שהקפיצה מדרגה את קריירת האיפור שלו. כשהבין שיאלץ לבחור, לפחות בינתיים, בחר להתמקצע באופנה. ברגע שעשה את בחירתו, היה ברור שהוא הולך לטופ.

איך הטוטאליות שלך בתחום האיפור באה לידי ביטוי?

"אחד הצעדים החשובים שעשיתי היה להתחבר לסוכנות סולו לייצוג אישי. אני 8 שנים שם, יד ביד, לא עזבתי לשנייה וכנראה גם לא אעזוב. אני ושרית, הסוכנת שלי, בונים ביחד את הקריירה שלי. היא שומרת על האינטרסים שלי. אנחנו מתכננים ובודקים מה כדאי ומה לא כדאי. לא רק מה משתלם ברגע זה, אלא מה נכון לאורך זמן. ההתעסקות שלי עם כספים וניהול מאוד עלובה. בלי שרית ו"סולו" הייתי אחד האנשים היותר עניים בעולם. עם הזמן גם נהיה לנו קשר מאוד אישי."

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מה לדעתך קידם אותך?

"מקצועיות מבחינתי היא הפרה-פרודקשן. משמע להגיע מוכן לעבודה ולדעת שאתה חלק מצוות. להבין שהמקום שלך בהפקה הוא חשוב, אבל הוא לא הכי חשוב. האימג' הוא הכי חשוב. גם אם זה אומר לוותר על האגו שלי כמאפר כדי שההפקה תראה יותר טוב במוצר הסופי. בכלל, אני הכי לא דיווה שיש. אני לא חושב שאני יותר מוכשר מאנשים אחרים, אבל יש מצב שאני יותר קשוב ויותר רגיש. וזה חשוב בתחום הזה."

איך הגעת למיצוי של תחום האיפור?

"כמה אני יכול להתעסק בלעשות מישהי יפה? כמה זמן אני עוד אמרח מייק אפ? זה לא סיפק אותי. נורא רציתי לעשות עוד. אני ממש הרבה יותר אדם של התמונה הגדולה. הדיטלייס התישו אותי. לא היה לי כוח להתעסק אם המסקרה נוזלת או לא. אני יודע מה אני רוצה לראות בסופו של דבר והתוצאה הסופית הרבה יותר מעניינת אותי. חוץ מזה הרגשתי שעשיתי כבר כל מה שיכולתי לעשות בתחום האיפור - כל קמפיין, כל שער. עבדתי עם כל מי שרציתי לעבוד."

איך התחלת פתאום לביים תצוגות?

"האסימון נפל לי לילה אחד כשישבתי בבית. זו היתה תקופה שכל הזמן חיפשתי את הצעד הבא שלי. אני זוכר איך פתאום קמתי והבנתי שזאת התמונה השלמה שאני מחפש - החיבור בין ויז'ואל למוזיקה, בין אופנה לבמה. זה היה מאוד טבעי. בשלב הזה אמרתי לשרית, הסוכנת שלי, 'כל תצוגה אפשרית שיש, אני שם'. החלטתי ללמוד את הנושא מבפנים".

מעבר לזה שרצית לביים, איך הגעת לזה באופן מעשי?

"אני לא פושר גדול ואני מאמין שאתה צריך לפזר את הוייב שלך ומה שמתאים מגיע אליך. דיברתי על זה שזה מה שאני נורא רוצה לעשות ויום אחד אידה צ'יצולה מארגנת שוק המעצבים נתנה לי את ההזדמנות. עבדתי איתם על כמה קטלוגים כמאפר ובפעם הראשונה שהם הקימו את השוק בהאנגר הגדול והחליטו לעשות תצוגה של 8 מעצבים הם נתנו לי לביים. עד היום זו התצוגה שביימתי שאני הכי אוהב. כבר באותו יום סגרו איתי תצוגה נוספת למאיה נגרי ומשם זה כבר התגלגל. התצוגות הראשונות שביימתי היו לאנשים שעבדו איתי כמאפר, הבינו את הראש והסגנון, אהבו והחליטו לסמוך עליי."

ובכל זאת לא עזבת את האיפור לחלוטין

"עבדתי נורא קשה כדי להגיע לאן שהגעתי באיפור. אחרי שנים של צילומים בכל התנאים, של דברים שבצבא הייתי מוכן ללכת לכלא בשביל להתחמק מהם (כמו שעות בשמש, אני ג'ינג'י, בכל זאת), עד שהגעתי כבר ל...בוא נקרא לילד בשמו, רמת המחירים שסבבה לי איתה, היה קשה להתנתק מאיפור. גם תמיד היה לי את המשפט של אמא שלי שאמרה שאני לא מסיים דברים עד הסוף (בגלל חוגים של חלילית ואורגן וגיטרה שנטשתי באמצע). רק כשזכיתי בטקס פרסי האופנה כמאפר הרגשתי שקיבלתי את האישור להפסיק. מצד שני, אני עדיין עושה פרויקטים שמדברים אליי ומעניינים אותי."

גם הדחף לבמה – הרצון להיות פרפורמר, לא עזב אותו. אני שואלת אם זו הסיבה להשתתפות ב"הדוגמניות" ונמרוד מעקם את הפה ומסביר לי את מה שאני כבר בעצם יודעת. הוא לא משחק "בדוגמניות". הוא עושה את העבודה שלו על הסט עם הבנות בדיוק כמו שעובד עם דוגמניות בחיים האמיתיים. שום דבר לא נועד במיוחד למצלמה. הבימאית שירי שחר שאלה אותו אם ירצה לקחת חלק פעיל יותר בעונה הנוכחית, הוא הסכים, יש דחקות והסט משעשע וכיף לו וזהו. בזה זה נגמר.

אולי יום אחד הוא גם ירצה לביים.אולי. יש מחשבות בכיוון. וכן, יש לדעתו העונה כמה פרחי דוגמנות פוטנציאליות באמת. ולא, הוא לא יכול להסגיר את הפייבוריטית שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully