וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היופי? לא מה שקובע

לרה רוטר

19.2.2008 / 10:58

מוצרי האיפור החדשים של לנקום הם לכאורה שקופים לגמרי אבל בעצם צבעוניים. וואו. אבל מה דחפו שם ברשימת המרכיבים?

איזה קסם. כל מוצרי האיפור בסדרה החדשה שמוציאה לנקום לקיץ הם לבנים, כמעט שקופים ומתחילים להתנהג כרגיל רק במגע עם העור. מדובר במוצרי איפור שמתקבלים על כל מתאפרת בצורה אחרת. איך זה קורה? יש הסבר מדעי מחוכם על שבירת קרני אור שעשוי לייגע אתכם. כזה הוא השיח החדש על מוצרי קוסמטיקה שהפך מדעי בשנים האחרונות, כדי להצדיק את המחירים הגבוהים שגובים על מוצרים "פרי מחקרים מדעיים".

L.U.C.I הסדרה החדשה של לנקום אכן מפתה. המוצרים גורמים לאפקט מנצנץ ועוזרים למשתמשת להיראות מוארת, וחלקה יותר מזווית רבות. ניסיונות שערכתי בביתי עם קיט הצלליות והליפסטיק השקפקף בהחלט הובילו לתוצאות מרהיבות וחדשניות. אבל האם כדאי לצרוך מוצרי קוסמטיקה רק לפי המראה שלהם על העור? או שכדאי גם להביט על רשימת המרכיבים ולהבין מה אנחנו מורחים על הפנים שלנו מדי בוקר ואיזו השפעה יש למוצר על הבריאות שלנו.

לנקום מתפארת בתגליות מדעיות שעזרו לה להגיע למוצרים עם טריק קליט ואטרקטיבי אבל אם כבר להשקיע ממון וזמן במחקר ופיתוח, למה לא להפנות את המשאבים לדברים חשובים יותר כמו הקפדה על מוצרים נטולי תוצרים מתעשיית הנפט, שהשפעה שלהם על בריאות המשתמש לאורך זמן מוטלת בספק.

חלטורה כנוזל קירור ברכב

האיי ליינר של הסדרה החדשה כולל פרופלין גליקול (ROPYLEYNE GLYCOL ) שהינו נוזל ללא צבע המשמש כממיס וחומר לחות. לפי הנטורופת דר' דוד שדה מהמכללה לרפואה משלימה, פרופילן גליקול הוא חומר המשמש בין היתר כנוזל לבלמים הידראוליים בכלי רכב, מונע קיפאון בנוזל הקירור ברכב, משמש כמבריק ריצפה ועוד. שדה מספר כי מחקרים שונים גילו שהפרופילן גליקול עלול לגרום לדלקת עור בעקבות מגע, נזק לכליות ולכבד, להפרעות במערכת העיכול, בחילות, כאבי ראש, דיכאון ופגיעה במערכת העצבים.

חומר נוסף המצוי במוצרי הסדרה הוא ALUMINA. לפי האתר האמריקאי קוסמטיקס דאטא בייס, שנוסד על ידי הארגון EWG-ENVIRONMENTAL WORKING GROUP, ארגון הפועל ללא מטרות רווח ושם לעצמו כמטרה לחקור ולחשוף לציבור הרחב, מידע חיוני אודות המרכיבים השונים המצויים במוצרי היגיינה וקוסמטיקה, אלומינה הוא מרכיב בלתי אורגני שעלול להיות בעל פוטנציה מסרטנת לבני אדם, או במקרה פחות גרוע לגרום לנזק במערכת העצבים או במוח. גם החומרים LINALOOL, GERANIOL ו PHENOXYETHANOL הם בעלי פוטנציה לגרימת נזק שיכול לבוא לידי ביטוי בגירויים ובכשל מערכות לפי האתר. באתר הסבר על כל מרכיב קוסמטי ופירוט לגבי הסיכונים שאולי טמונים בו ומחקרים בנושא.

מינון זו לא שאלה

העיתונאית סטייסי מלקן, ממקימות האגודה האמריקנית לקוסמטיקה בטוחה והדוברת שלה כותבת בספר "NOT JUST A PRETTY FACE: THE UGLY SIDE OF THE COSMETICS” "HEALTH CARE WITHOUT HARM” כי לטיעון של משרדי הבריאות: "תלוי מה המינון של החומרים האלה במוצרים" אין תוקף, כי עניין המינון אינו ניתן למדידה. ד"ר דוד שדה תומך גם הוא בהשקפה זו ואומר "הרי לא ניתן למדוד כמה פעמים ביום או בשנה אישה מורחת ליפסטיק או קרם לחות. מאחר והמרכיבים השונים שמכילים מוצרי הקוסמטיקה למיניהם נספגים בעור ומצטברים בתוכנו כמשקע, כמות השימוש היא בהחלט נתון בלתי מדיד שיש לקחתו בחשבון”.

חברת LANCOME אינה יוצאת דופן. נהפוך הוא. המרכיבים שבמוצריה שכיחים במוצרים של חברות קוסמטיקה אחרות שנחשבות בעיני הציבור ל"יוקרתיות", אופנתיות ונחשקות. כל זה קורה כי הדגש בשנים האחרונות הוא על פרסום, צורה ותדמית ופחות על התוכן.

תגובת החברה

מלנקום נמסר שכל המרכיבים שצוינו לעיל מותרים לשימוש על ידי משרד הבריאות בכמות בלתי מוגבלת, מלבד PHENOXYETHANOL אשר מאושר לשימוש בריכוז הנמוך מ- 1% . חברת לנקום מודיעה כי היא שומרת על הגבלה זו ובמוצריה מופיע החומר בריכוז הקטן תמיד מ- 1%. בנוסף, נשלח מלנקום פירוט מורחב על המרכיבים הנ"ל המתבסס על האתר http://www.cosmeticsinfo.org/index.php, אתר המצהיר כי האג'נדה שלו היא להפוך את הקוסמטיקה לבריאה יותר, אך מסתמך על היתרי משרדי הבריאות השונים.

וואלה!אופנה, עם זאת, נוטה לסמוך על האינפורמציה המגיע מארגון EWG אשר מבקר ומפקח גם על ההיתרים של משרדי הבריאות השונים וחושף בהרבה מקרים חוסר שימת לב של משרדי הבריאות למרכיבים מסוכנים ורעילים שתעשיית הקוסמטיקה ממשיכה להשתמש בהם, בהיתר משרדי הבריאות.

את מוצרי הקולקציה החדשה של לנקום ניתן להשיג ברשתות סופר פארם, ניו פארם, אפריל, המשביר לצרכן. טווח מחירים:
מ-120 ש"ח לגלוס ועד- 360 ש"ח לצלליות מתוחכמות באריזת קונכייה יוקרתית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully