וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה נכון - גיבור מס' 4

סאמי זיבק

19.2.2008 / 8:14

סאמי זיבק קורא לרענון מושגי היופי ברשימת השווים שלו. האם הוא מבלבל בין יפה לחשוב? האם זו אורנה בנאי בתמונה?

את ראפת חטאב בן 26 אמן פלסטיני קווירי, בחרתי לשים ברשימה מתוך נאמנות לאלטרנטיבה. נראה שבעולמנו ישנו אידיאל יופי אחד. ואם מדברים על המאגניבים הקובעים של מרכז תל אביב היה שאין יותר מדי אפשרויות. גזרת מכנסיים גבוהה עם טישירט מאמריקן אפארל, זה האידיאל. אך מבחינתי, האידיאלים הם כל כך מעבר והנה הצצה קטנה לעולם האחר.

ראפת הוא אמן פרפורמנס או במילים אחרות אמנות המיצג. הוא חבר בגלריה השיתופית אלפרד בפלורנטין, מורה לצילום במוזיאון תל אביב ומתרגם סרטים דוקומנטריים- מערבית לעברית.

איך מרגיש לך להיות אמן פלסטיני בביצה התל אביבית?

"זאת לא שאלה של להיות אמן פלסטיני, זאת שאלה של להיות פלסטיני בתל אביב. החברה לא מקבלת את הזהות שלך כפלסטיני שחי בישראל שמגדיר את זהותו כפלסטיני."

אבל אתה בכל זאת מצליח ומוכר, וכבר היו על העבודות שלך מספר אייטמים בתקשורת.

"תראה, אני משתמש באמנות שלי כדי לבטא את עצמי וכדי להתעסק עם הזהות שלי. המאבק שלי מגיע דרך האמנות שלי. יש אנשים שהולכים להפגין, יש שהולכים לשטחים. אני אומר שאני פלסטיני דרך האמנות. אני מכסה עניינים של זהות ופוליטיקה דרך האמנות."

מה אתה רוצה להגיד בלבוש שלך? ואיך אתה מגדיר אותו?

"אני לא מתלבש לפי צווי אופנה ולפי מה שטרנדי, מה שהולך עכשיו לא עושה לי את זה. בתור אמן מיצג אני מאמין שהאמנות כמו הלבוש הם שני דברים לא מנותקים אחד מהשני. כמו שהאמנות שלי מושפעת מהביוגרפיה וההיסטוריה שלי ושל המשפחה שלי, ככה גם הלבוש שאני בוחר לעצמי. ככה גם הלבוש הגותי מגיע ממקום של רצון להתעסק באחר ובשונה."

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

איך זה להיות אחד ממעטי חלוצי הדראג הפלסטיני בארץ הקודש?

"חח, ממש קודש... אני לא מגדיר את עצמי כדראג קווין, אני אמן מיצג ואני משתמש בדראג בתור כלי ביטוי כדי לדבר על המגדר והמיניות שלי ומגוון הזהויות שאני חי. בין אם פלסטיני, קוויר, גברי, נשי, נורמטיבי ואלטרנטיבי. אני עושה דראג כדי לאתגר את הקהל שלי, ערבי או יהודי. הקהל היהודי לא מבין את השפה והקהל הערבי רגיל לשמוע פופ מיינסטרים ואני מנסה להביא את המוזיקה היותר קלאסית. מוזיקה שמדברת על מאבק. מוזיקה שהם לא שומעים ביום יום."

מה אתה אוהב יותר, את השמש או את האדמה?

"הממ... יש ימים שאני אוהב את השמש, ויש ימים שאני לא אוהב אותה. בייחוד בימים שקשה לי להירדם ואני מתעצבן שהיא זורחת. והאדמה זה כבר עניין של היסטורית עם. נשאיר את זה לראיון אחר... הא!"

ולדובדבן שבקצפת, מה אתה חושב על סאמי זיבק?

"את סאמי הכרתי במקרה והתאהבתי בו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully