וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיים צוקר זה מתוק

לרה רוטר

1.3.2008 / 8:52

"צאו מהבועה המונוכרומטית, בכל העולם זה פאסה". האחיות צוקר נואמות ומעצבות שמח. השוק היפני מצביע בפלטפורמות

הן חיות על הקו תל אביב- ניו יורק -אירופה, הן פרפקציוניסטיות ומכורות פרטים מטופלים בבגדים שהן מעצבות. איך מסתדרות האחיות הדס (27) ועינב (31) צוקר עם תהליך העיצוב והייצור המורכב של הקולקציה שלהן כל פעם מחדש?
האחיות צוקר הקימו את המותג RHUS OVATA ב-2004 עם מטרה לשווק ברחבי העולם. נראה שהשאיפות הגרנדיוזיות נבעו מההצלחות הבינלאומיות של כל אחת בנפרד. הדס, שלמדה עיצוב אופנה ברויאל אקדמי אוף פיין ארטס בבלגיה, השתלבה אחרי הלימודים כמעצבת במחלקת האקססוריז בבית האופנה "מייקל קורס" בניו יורק. עינב, שלמדה במחלקת עיצוב אופנה בשנקר, זכתה כסטודנטית בפרס בתערוכה בינלאומית שחברת דיזל היו הספונסרים שלה ובעקבות כך גם נלקחה לעבודה בדיזל כמעצבת.

הסטודיו שלהן ברחוב צדדי ברמת גן, הוא לב העסק. אליו מגיעים הבדים המיוצרים בקוריאה שהם פרי פיתוח משותף של שתיהן עם חברה ניו יורקית המייצרת בדים גם עבור חברות האופנה של אנה סואי, דיאן פון פירסטנברג, דרק לם ועוד. בסטודיו מתרחש תהליך העיצוב שבסופו משוגרים הדגמים לסין לצורך התפירה. אחר כך הבגדים יוצאים לנקודות מכירה באירופה וארה"ב.

"אנחנו לא יודעות איך אנחנו עומדות בכל תהליך הייצור הזה" הן מתוודות "אנחנו גרות כאן והכל קורה במקום אחר ואין לנו שליטה על מה שמתרחש בדרך. המרכיב האנושי חשוב בכל שלב ושלב של הייצור ולכן התהליך שמועד לפורענות. כשהדגמים מגיעים ואנחנו רואות שהם ייצאו טוב, מבחינתנו, זה בכל פעם נס חדש. אנחנו גם מאד אובססיביות, הכל צריך לצאת טיפ טופ. הכפתור צריך להתאים בדיוק לדגם, המיקום של הדיטיילס, הכל נלקח בחשבון. לא פלא שאנחנו כל הזמן על סף התמוטטות עצבים".

מזמינות יפני

את שלב העיצוב הן עושות בטכניקת הדיגום החופשי "אנחנו לוקחות בד, מתחילות לכרוך אותו סביב הבובה ומתייעצות אחת עם השנייה. ההשראה יכולה להגיע מבד מסוים, השנה פיתחנו בדים ייחודים משלנו, עם הדפסים שאנחנו יצרנו, אבל היא גם יכולה להגיע מדגם של שמלה מיד שנייה שמצאנו בשוק. אין לזה חוקים. האהבה האמיתית שלנו היא למצוא את האקססוריז שאנחנו מוסיפות לבגדים – האיסוף של כפתורים מיוחדים, סרטים וקישוטים משווקים ומחנויות בארץ בחו"ל”.

הבגדים שהן מעצבות, מפורטים. בכל מפתח שרוול, כפתור וכיווץ של בד ניכר שהושקעה כוונה ומחשבה. הבדים בקולקציה החדשה של רוס אובטה, משקפים עבודה מתוחכמת של עיצוב טקסטיל. שמלה תפוחת שרוולים בעלת מחשוף גב למשל, נתפרה מבד משי מעורב עם כותנה, בעל טקסטורת ז'קארד, עליו מודפסת דוגמת עלים המורכבים מנקודות וצלליות. לתוך כל זה משתלבים פסים רוחביים המודפסים בצבעי שחור, לבן וחרדל. אכן מורכב. הגזרות מעניינות ובלתי פשטניות גם הן.

הצבעוניות של הבגדים מאירה. "אנחנו לא יכולות לשמע יותר את המילים מונוכרומטי. מה שהעיף אותנו העונה זה דווקא יותר הכיוון של אופנת הרחוב היפנית הצבעוניות והמורכבות של הסטייל שלה. תל אביב עדיין בבועה המונוכרומטית והגיע הזמן שיתעוררו מזה כבר, כי בעולם זה ממש פאסה".

בהתאמה, הן מתחילות לשווק ביפן. “קיבלנו הזמנות גדולות מבתי כלבו וחנויות חשובות ביפן ומהשנה נתחיל לעבוד שם עם מפיץ גדול שמייצג גם חברות אמריקאיות ואירופאיות לבגדי נשים, עור ואביזרים”. בארץ, משווקת הקולקציה החדשה, החל מתחילת מרץ בכל סניפי "רזילי" ובחנויות "עלמה" ו"בנקר" בתל אביב.

טווח מחירים: 400-1200 ש"ח.
"עלמה”, מרכז בעלי מלאכה 9, ת"א. "בנקר", רח' דיזנגוף 210, ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully