וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד האפל של הוורוד

לרה רוטר

4.3.2008 / 8:30

הם עדינים וחיוורים. קלאסיים אבל קצת מופרעים. לרה רוטר על עיצוב הבגדים המתעתע במופע המחול החדש של שרון אייל

"מאקרובה קאביסה" הוא שמו של מופע המחול החדש של הכוראוגרפית, הסטארית והרקדנית שרון אייל. אייל, שזו הופעת המחול השלישית שהיא בונה לה כוריאוגרפיה (קדמו לה ברתולינה ו-LOVE), היתה אחראית יחד עם הסטייליסט ארצי יפרח ובן זוגה, המוזיקאי גיא בכר, על עיצוב התלבושות במופע.


את המתח הזה, שמלווה את המופע כולו חיזקו אייל, בכר ויפרח עם תלבושות מינימליסטיות ונקיות. הרקדניות הולבשו בתחתון תחרה צפופה בגזרת תחתוני סבתא ובגופייה בעלת כתפיות דקיקות דמוי קומבניזון, שעליה נמתח בגד גוף דק ושקוף עם שרוולים תפוחים. הבד שמקיף את בית החזה משוחרר ונוגע לא נוגע בגוף.

התלבושות משלימות את הקונספט של המופע שמוגדר באתר הלהקה ככזה ש"מעמת את השלם עם המוטציה שלו, את האסתטיקה המדויקת עם השבירה שלה”. השקיפות וגוון העור של הבד, מאפשרים הצצה על איברי הגוף ומייצרים דמויות לבושות ועירומות בו בזמן. ניגוד נוסף שיוצר הבגד, הוא משחק בין הרומנטי לחולה. צלעות הרקדנים משתקפות ללא הרף דרך הבד והרומנטיות של הגזרה, נשברת לפרקים והופכת לחולנית בהתאם לתנועות הריקוד. התאורה הפלורוסנטית של המופע מחזקת את האפקטים. גוון הבגד שהוא גוון עור הנוטה לורדרדות, מקבל הבזקי אור שונים וגורם לתנועות הרקדנים להיראות כמו תנודות עדינות של שושנת ים. מאידך, כאשר התאורה חזקה ואגרסיבית הדימוי שנוצר יכול להוביל את האסוציאציה עד לכדי כותונת כפייה של משוגעים. בגד הגוף, שבאמצעו רצועת מותן עבה, חותך בסצנות מסוימות את גופם של הרקדנים. כשהם עומדים עם ידיים משולבות מאחורי הגב, נוצרת תחושה של גוף קטוע וגידם. השקיפות והגוון הבהיר של הבגדים מזכירים את סדרת מזוודות השלד שעיצב אלכסנדר מקווין לחברת סמסונייט.

הסליז והטיז

הגברים, שהולבשו במכנסי בוקסר מבריקות בצבע כסף, נועלים בחלק השני של המופע נעלי עקב אדומות ואימתניות שעיצבה ענבר יוסיפון מעצבת המותג Shoemaker במיוחד למופע. הוויז'ן של גברים על עקבים הגיע לאייל מחלום שחלמה וגירה אותה לבדוק את גבולות המראה הסליזי הזה. נעלי העקב, יוצאות במופע מהתפיסה הקלאסית של נעל אלגנטית והופכות לאתגר תנועתי שמשאיר את הקהל במתח מתמיד סביב השאלה, האם יתמודדו הרקדנים עם הקושי. מכנסי הבוקסר, גם הם נעים על הציר שבין תחתונים סקסיים ממשי למכנסי אגרוף, העוצמה והרכות משתלבים גם בהם.

הדיוק בבחירת התלבושות מחזק את הדיוק של שאר חלקי המופע (התאןרה, הכוריוגרפיה והמוזיקה) ומעמיד מופע שלם והרמוני המלווה בהרבה עצמה וכוח. בסוואהילית קוראים לזה "KABISA”.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully