וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחיות חמדה

לרה רוטר

15.3.2008 / 9:25

דיאודורנט חדש יצא לשוק. אין בו אלומיניום או תוצרי נפט, הוא מריח מלבנדר או אשכולית אדומה ועולה רק 45 ש'. להיט? להיט!

היו שנים בהן גיל סניפר בן 44 מהיישוב הקהילתי שכניה עבד בתחום הייצור של התעשייה הכימית. כשהחליט להיות עצמאי הוא חיפש ענף שמחובר לטבע. לפני כשנה, סניפר, מהנדס כימי, ייסד את חברת "טבע הגליל" שמתמחה בייצור מוצרי היגיינה מחומרים טבעיים בלבד.

את הידע בתחום ייצור הקוסמטיקה הטבעית, הוא רכש לבד. הרקע התעשייתי בשיטות ייצור עמד לרשותו מתוקף הכשרתו.
מפס הייצור של "טבע הגליל" יוצאים סבונים מוצקים ונוזליים, אבל המוצר המרשים ביותר הוא דאדורנט הצמחים שעכשיו יצא לשוק. הוא מגיע בצורת סטיק ומבוסס על שמנים צמחיים ושעוות דבורים ומכיל מינרל שהוא בעצם מלח ים, שהפך בתהליכים מסוימים לסודה לשתייה.

ריח הזיעה נמנע על ידי התרכובת של תערובת השמניים האתרים והסודה לשתייה. הריכוז של הסודה לשתייה בדאודורנט הוא קטן ומחליף את הצורך בשימוש במלחי אלומיניום, אלכוהול, חומרי צבע וחומרים משמריים.

השימור של המוצר נעשה על ידי תערובת נכונה של שמנים ולכן סניפר ממליץ לשמור אותו במקום קריר. הדאודורנט מגיע בשלושה ריחות: לבנדר ואשכולית אדומה, עשב לימון ואגוז מוסקט וניחוח עשבי בר שהוא דאודורנט כמעט נטול ריח.

הסטיק הריחני הזה עשוי להציל נואשים, שגילו למרבה הצער שדאודורנטים טבעיים, נטולי אלומיניום, לא פועלים עליהם, והם מוצאים עצמם מפדרים את עצמם אחת לשעה, ליתר ביטחון, עם סודה לשתייה.

ללא חומרים משמרים וללא חומרי צבע

הפריט הראשון שייצר סניפר, היה סבון מוצק שמשווק היום במגוון גדול של ריחות ופעילויות. "עם הסבון הזה למדתי את השוק. חומרי הגלם בהם אני משתמש הם חומרים מהטבע בלבד ובאיכות גבוהה. את שמן הזית לדוגמה, אני קונה ממגדלים בגליל ומקפיד שיהיה שמן זית כתית. את שאר החומרים אני מביא מספקים שמייבאים מכל העולם. מכיוון שבארץ אין ייצור של שמנים צמחיים שמהווים את הבסיס למוצרים", מסביר סניפר. לייצור של הסבון הראשון, הייתה שותפה כל המשפחה. סניפר, בת זוגו ושלוש הבנות, ערבבו את החומרים, יצקו לתבנית וחתכו חתיכות לגודל של סבון.

אחרי שחילק דוגמאות ומכר קצת מהסבון המוצק, התקבלו תגובות טובות וסניפר החליט לעבור הלאה לסבון נוזלי. "העולם המודרני עבר כבר מזמן מסבון מוצק לנוזלי. בחקר שוק שעשיתי, מצאתי שסבון נוזלי טבעי לגמרי הינו מצרך נדיר בשוק ואם כבר יש כזה אז הוא מאד יקר. אני, לקחתי לי למטרה לעשות סבון נוזלי שיהיה איכותי ובמחיר סביר. אחרי הרבה קריאה, ניסיונות וניצול של היכולות שלי כמהנדס כימי הרכבתי את הסבון. הסבון הנוזלי שלי הוא ללא SLS, ללא חומרים משמרים וללא חומרי צבע.

ההקצפה נעשית על ידי ריכוז נכון של שמן קוקוס והריחות נובעים משמנים אתרים. המרכיב העיקרי בסבון הוא שמן זית שהוא מסכך ומזין את העור. ב'בורקס', מינרל המגיע מתעשיית המחצבים, שהוא מלח של היסוד בור שבעולם העתיק השתמשו בו כמלבין, אני משתמש כדי לייצב את ה-PH וליצור מרקם ג'לי . אני משתמש בו בכמות מזערית, במקום להשתמש בחומרים מתעשיית הפטרוכימיה או הכימיה".

הסבון הנוזלי מגיע בריחות לבנדר, לימון, פטוצ'לי וניל. הסבונים המוצקים מגוונים יותר ומכילים בנוסף ריחות כמו רוזמרין, דבש (שסניפר קונה מכוורנים), ילנג ילנג עם לוונדר, גרניום, קינמון, ויש סבון שמן זית שכמעט שאין בו שמנים אתרים. "כרגע אני עובד על פיתוח של סבון פילינג עם קוקוס ותפוזים" הוא מספר.

בעתיד הקרוב מובטחים גם סדרה של קרמים לגוף, לידיים ולרגליים, ג'ל חפיפה נגד כינים שייוצר משמנים אורגניים ועוד הפתעות טבעיות לחלוטין.


מחירים:
סבון מוצק: 16ש'
סבון נוזלי: 40 ש'
דאודורנט:45–40 ש'

את המוצרים של "טבע הגליל" ניתן להשיג ב'חכמת האדמה', רח' המלך ג'ורג' 74, ת"א. טל': 03-5252512. לבירור נקודות המכירה בשאר אזורי הארץ יש לפנות ל"אשר שיווק” בטל': 04-8722293.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully