וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי כנסיך

טלי שריזלי

25.3.2008 / 13:12

הוא יקיר הווג, חבר של בונו, אורגני, מתחשב בסביבה ומפוצץ בסטייל. מי לא אוהב את רוגן גרגורי. טלי שריזלי על סצנת N.Y

אין מה לעשות, כמה שכולנו נשמות טהורות, אין דבר יותר משמח מההזדמנות לומר למישהו "אמרתי לך!". ובכן כמו שכבר אמרתי לכם, רחוב ה-Bowery בניו יורק הוא המקום להיות בו כרגע. היה זה אך לפני כמה טורים כשהתעכבתי כאן על נפלאותיו המתעצמות של הרחוב המתחיל אי שם בצ'יינה טאון ומסתיים באיזור הקופר יוניון, ולכן אין דרך לתאר את ההתרגשות שאחזה בי כשקראתי שמעצב נוסף מצטרף לשורת הבוטיקים, המסעדות ושלל הרפתקאות הנדל"ן שכבשו את הרחוב. במיוחד כי מדובר בנסיך האוונגרד והמודעות החברתית Rogan.

המעצב האמריקני רוגן גרגורי ((Rogan Gregory, כבר מתבסס מספר שנים כדבר החם הבא. האישור הסופי לקביעה הגיע עם זכייתו בנובמבר האחרון בפרס הנחשב והיוקרתי של קרן האופנה של ווג (שהזניק וסימן כבר מעצבים בעבר כמו דרק לם בין היתר). הזכייה הטרייה הזו, מזכה את המעצב הנבחר, מלבד בכבוד גם בסכום של כ-100 אלף לירות שטרלינג ובמנטור עסקי למשך שנה.

לשעבר גאפ

זה כנראה לא מקרי, שדווקא בשנה שבה המודעות הירוקה בשיאה, זוכה בפרס היוקרתי (והכה קפיטליסטי) מעצב שעוד בתחילת דרכו חרט על דגלו את הרעיונות האקולוגיים והמודעות החברתית.

רוגן, לשעבר מעצב בחברת גאפ, פרץ לתודעה כאשר הקים יחד עם סקוט האן את קו בגדי הקז'ואל Loomstate המבוססים על 100% כותנה אורגנית. היה זה ניסיון לתת מענה לכל לובשי הג'ינס והטי-שירט שמאסו בחומרים סינתטיים וחיפשו יצרנים שיעזרו להם להוציא את הכסף שהם ממילא מוציאים על הרכישות שלהם, על מוצרים שדרך ייצורם לא פוגעת בסביבה.

מי שהתרשמו מעבודתו ב Loomstate היו צמד האקטיביסטים בונו (U2) ורעייתו אלי היוסון. אלה פנו לגרגורי וביקשו ממנו לחבור אליהם ביצירת קו אופנה עכשווי עם אג'נדה חברתית. המותג של השלישייה, Edun, הוקם ב-2005, מתוך רעיון להביא סחר שיוויוני למדינות העולם השלישי, עם התמקדות באפריקה.

אוונגרד אכיל

עד מהרה נתפס גרגורי כ"נסיך הירוק" של תעשיית האופנה האמריקנית, הוא השכיל לשלב בין אופנה מעניינת לאחריות חברתית, תוך כדי שהוא מפזר לכל עבר ערימות של קוליות וסטייל מבלי לבקר בקונצרטים לגיוס תרומות.

אך נדמה כי לצד כל הפעילות החברתית, היה צריך רוגן מקום מפלט, בו יוכל לבצע את זממו ולשפוך את כל הרעיונות שנפלו בסלקציית הקז'ואל האורגני. המפלט הזה הוא הקו האוונגרדי - עצמאי שלו – Rogan.

קולקציית הקיץ של רוגן, אותה ניתן למצוא כעת בחנות המותג היחידה בטרייבקה עמוסה בכל טוב. הצבעים השולטים הם שחור ולבן עם נגיעות של אפור, כחול או ירוק. הדוגמאות נעות בין פסים למשבצות ומופיעות למשל על מכנסי ברמודה. הליין כולל גם סקיני ג'ינס, בלייזר מחוייט או סווטישרט ענק.

לב של פועל

עיון בתמונות של המעצב, מראות כי רוגן מעצב לעצמו בדיוק רב. מעין גירסה אורבנית ללבוש אמריקני מסורתי של הצווארון הכחול.
רוגן, יליד המערב התיכון האמריקני וליתר דיוק קנט, אוהיו, טוען שהעיצובים שלו שואבים השראה מהגישה הפשוטה של מעמד הפועלים. משם הוא לוקח את זה למקום יותר של אוונגרד, אבל בבסיס יש עדיין מהות של בגדי עבודה.

ניתן לראות בRogan מודרניזם עם נשמה, הוא הופך את המינימליזם ללביש. לא מודרניזם סטרילי ומנוכר, אלא כזה עם נגיעות של "לכלוך" וחספוס. בגדים בקווים נקיים, פשוטים אבל עם הרבה אופי.

כאמור במהלך חודש אפריל תפתח חנות חדשה בפינה הצפון-מערבית של הרחובות באוארי ובונד במנהטן. תהיה זו החנות השניה למותג העצמאי שלו Rogan, והיא תתווסף לחנות ברחוב פרנקלין בטרייבקה. מלבד זאת, רוגן יציג במאי את קולקציית בגדי הים הבלעדית שעיצב לחברת Target (כמו שעשה בעבר אייזק מזרחי) אשר תהיה כולו אורגנית, אלא מה?

האתר של המותג Rogan הוא חוויה בפני עצמה. העולם הגרפי נושק לרעיונות העיצוביים שבבגדים והוא מציג את שלל הנפלאות שמציע רוגן גרגורי שכוללות מלבד טקסטיל גם גלשנים, פריטי ריהוט ועוד. ולמי שראה ונשבה, ניתן לשלוח קורות חיים באתר על מנת לזכות במשרה נחשקת בלוקיישן החדש של Rogan – הם לא מוכנים לגלות עדיין איפה – אבל אנחנו כמובן יודעים.

הכתובות של שלושת המותגים

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully