וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נימוח כקממבר

טלי שריזלי

1.4.2008 / 12:12

איך חוזרים מפריס עם אותו שיק הצרפתי חמקמק? לא, לא תוקעים באגטים בסן ז'רמן, נכנסים לבזבז ב- SANDRO

קראו לזה נאמנות, סננו משהו על צרות אופקים. כך או כך החותמות היחידות המעטרות את הדרכון שלי בארבע השנים האחרונות, הן של שתי ארצות בלבד - ארצות הברית וצרפת. כשאני אומרת ארצות הברית, הכוונה היא לניו יורק וצרפת עבורי היא פריס. שתיהן מתנצחות אצלי בלב מדי יום, בעיקר בכל הנוגע לטקסטיל.

אחרי עיסוק בלתי פוסק בזירה הניו-יורקית, החלטתי שמן הראוי להקדיש תשומת לב להתחדשות שחלה בזירת השופינג האירופאית - פריס. אופנה פריזאית מתחלקת לשלוש קטגוריות: האופנה העילית – שאנל, סוניה ריקל ודומיהם, שאינה בהישג ידו של אחד האדם. האופנה הפשוטה והזולה של הרשתות הגדולות כמו H&M או Zara שמספקת חיקויים לא רעים של הקטגוריה הראשונה וקטגוריה הנייצבת בין שתי אלה וכוללת את כל אותן רשתות ומותגי ביניים, אשר עיתונאי האופנה אוהבים לכנות – Fashion Middle Market. הקטגוריה החביבה עלי.

הבגדים בקטגוריה זו אינם זולים אבל מספיק אחד מסוגם כדי לשדרג את המלתחה. הם נותנים מענה לכל שוחרי הטרנדים, המבקשים להתפאר בפריטים עכשווים ומקוריים עם ניחוח יוקרתי ועושים טוב מורלית, לאין ערוך.

האישה

אחרי שהות ארוכה בפריס, וביקורים תכופים מדי שנה מאז, נראה היה כי מתחיל להיות קצת משעמם בעיר האופנה. אמנם החנויות הותיקות עדיין מחזיקות סחורה משובחת, אך עדיין חסר היה איזה משב רוח רענן בין עשרות הסניפים של רשת Zadig & Voltaire, שנפתחו בכל פינה (בין אם שיקית ובין אם לא), כפטריות אחרי הגשם.

גם מהקולקציה האחרונה של Comptoire des Cottonaire נשבה תחושת עייפות ואפילו המותג A.P.C, יקיר המערכת, ששומר לאורך שנים על קו מוקפד ואיכותי, לא הפתיע עם איזו הברקה נכונה לעונה הקרובה. לכן, אין לתאר את החיוך שהתפרש על פני, בעודי צועדת בסמטאות המארה, ומגלה את החבר החדש שלי המותג – Sandro אשר לו 8 חנויות בפריס ועוד עשרות בצרפת, שוויץ ובלגיה.

המותג הוא פרי יצירתה של אוולין שטרית Evelyne Chetrite, שבכלל למדה משפטים והתכווננה על קריירה בתחום, אבל החליטה לפני כשש שנים לשנות כיוון וללכת בעקבות אהבתה הראשונה –האופנה.

הדרך

זה התחיל כמותג עצמאי עם בגדים ששטרית ייצרה לבד ומכרה לחנויות בוטיק שונות בפריס. אחרי שראתה שאותם בוטיקים, הולכים ונעלמים, היא החליטה לפתוח את החנות הראשונה של Sandro ב- Rue Vielle du Temple מס' 50, אולי המיקום הטוב ביותר להתחלה - בין שניים מרחובות הקניות הטובים ביותר ברובע המארה בפריס - Rue Vielle du Temple כאמור ו – Rue des Francs Bourgeois. כיאה למיקום הנכון, כך גם הקו שסנדרו מציע.

הסגנון של בגדי המותג הוא רומנטי, פריזאי שיקי ומיוחד עם קריצות סקסיות מעודנות. הקו מאד נשי, והבגדים עשויים ברובם מבדים טבעיים כמו צמר מרינו, משי וקשמיר, בתוספת של רקמות ותחרות משולבות עם עיצובים וגזרות נהדרים.

באתר החברה, מגדירה שטרית את הקו שלה כשילוב בין רוח של עצמאות, מסתוריות, חן ושבריריות לבין הרבה אבל הרבה אישיות. שטרית גדלה במרוקו, מה שמשפיע על בגדי המותג מבחינת בחירת הבדים והצבעוניות.

הבגדים

הקולקציה החדשה של סנדרו לאביב-קיץ 08, אותה ניתן לראות באתר החברה ובחנויות כמובן, מתכתבת הפעם במיוחד עם סגנון הבוהו-שיק ה-הו כה פופולארי, מאשר עם הקוקטיות הצרפתית.

נראה כי המשימה העיקרית של סנדרו העונה הוא לחשוף רגליים. הקטלוג מציג מכנסונים מבדי כותנה ופשתן בעיקר בצבעי לבן וחאקי לצד שמלות. חלקן מיני וחלקן באורך הברך. הגזרה אינה מחבקת אלא נשפכת ולכן תתאים גם למי שלא נולדה עם נתונים צרפתיים זעירים.
יש גם את גרסת סנדרו לשמלות המקסי הנוגעות ברצפה שהן נפלאות כמובן עם פלטפורמות שערוריתיות, לצד צעיפי שיפון וכותנה ותיקים מעולים, שלבדם מצדיקים את הכניסה לחנות. מי שמעוניינת לחוות את המותג גם מתחת לבגדים, תשמח לגלות גם את הקו ההלבשה התחתונה המצויין של המותג. כי הצרפתים כידוע, אוהבים בגדים, אבל לא שוכחים אף פעם, שכל בגד, יפה ככל שיהיה, הוא בעצם רק ההקדמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
  • עוד באותו נושא:
  • פריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully