וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפת הלכה

אדר ריכטר

9.4.2008 / 8:24

אסי ווינגרטן, דוכסית בממלכת המניקור של ניו יורק, חושפת איזה צבע מורחת מדונה ומה ההבדל בין ציפורניים ישראליות לצרפתיות

שמות מטורללים ומתוחכמים לבקבוקוני לכה, החליפו כבר מזמן את שיטת המיספור בתעשיית הנייל פוליש. בקבוקון בעל כינוי פשוט כמו "מס' 13" הפך בחברת הלכה האמריקאית Essie, למשהו כמו life saver או Wife goes on. אסי ווינגרטן, שייסדה את החברה בשנות ה-80, היא זו שעומדת מאחורי השמות המקוריים לבקבוקונים הצבעוניים.

אחרי שהמציאה שמות כמו a lot of shekels ("הרבה שקלים" בצבע ורוד-אפרסק בהיר) ו-sea breeze (בריזה מהים בוורדרד-סגלגל, חמים ומתוק), קפצה גב' אסי לראשונה לביקור בארץ.

"שפת הלכה הפכה גלובלית", היא מכריזה בהתרגשות, "וכך גם הנטייה למשוח את הלכה". אסי, אישה גבוהה ועולזת, בעלת שיער מאפיר ועיניים חייכניות, מספרת שכמו בכל עניין, גם בדבר פשוט כמו משיחת הצבע על הציפורניים, התפתחו סגנונות שונים והעדפות שונות בין נשים ומדינות.

האיטלקיות, למשל, מצטמררות נוכח המחשבה שצבע יגע בעור שמסביב לציפורן. בהדרגה התפתח סגנון טיפוח איטלקי, במסגרתו משיחת הלכה כללה רק פס אחד לאורך הציפורן, מבלי למלא אותה עד הסוף בצבע. מעין עבודה לא גמורה.

גם הצרפתיות אהבו את המראה הנקי ושמחו להבדיל בין העור לציפורן. אבל הן דווקא השתדלו להרחיק את הצבע משורש הציפורן (המקום ממנו היא מתחילה לגדול) ולכן התחילו את המריחה הרבה יותר רחוק מהציפורן, דבר שהעניק לאצבע מראה כאילו הציפורן גדלה והלכה נשארה. הישראליות, לעומת זאת, אוהבות למרוח בנדיבות רבה את הצבע, איפה שרק אפשר. גבולות באופן כללי לא מהווים איום עבורן וגם המסגרת של הציפורן לא מפחידה אותן ואין סיבה להתרחק ממנה.

איזה צבע לבשת לחתונה

אבל היום, נראה שכולן מיישרות קו עם הישראליות. "העולם הפך לכפר גלובלי ונשות העולם מתחילות למרוח את הלכה באופן די דומה. ההבדלים כמעט ולא קיימים", מתייחסת אסי לסוגייה.

לשאלה איזה חלק גוף ראשון היא בוחנת באדם בפגישה ראשונה, אסי לא מפתיעה כשהיא עונה שהיא מסתכלת על הידיים וש"הן המראה למה שמתחולל בפנים".

אבל מבט על הידיים של אסי עצמה, מגלה דווקא מראה טבעי מאכזב, במעטה קל של לכה שקופה, נטול צבעים נועזים. אבל, כפי שמגלה מהלך ההיסטוריה, האצבעות הארוכות האלה ידעו ימים עסוקים יותר של רוויון צבע. אסי, ניו יורקרית מבית יהודי טוב, הפכה בילדותה ללקוחה הצעירה ביותר בסלון היופי שליד ביתה, כאשר בכל פעם שהצטיינה בלימודיה, העניקה לה אמה במתנה טיפול מניקור. הפעם הראשונה שלה היתה בגיל 12 והיום אותה ילדה אחראית ליותר מ-250 גוונים שונים של לכה לציפורניים, שמככבים בסלוני קוסמטיקה מהודרים ברחבי העולם.

את 12 הגוונים הראשונים השיקה אסי לראשונה ב-1981, במקום שהגלאם שלו נראה כנראה גם מגובה לווייני - לאס וגאס. אסי חשבה אז שמראה הידיים של הדילריות חשוב לא פחות מציפורניהן המטופחות של חשפניות העיר, מהמרות עשירות או כוכבות הוליוודיות. "הידיים הן כרטיס הביקור" קבעה אסי ומאז נראה שהצבע מסרב להתקלף.

המצאת השמות המורכבים לגוונים החדשים שהיא משיקה מדי עונה, היא אחד העיסוקים המשעשעים החביבים עליה ביותר. "השם, לא פחות מהצבע, מלווה את הנשים בתחנות חייהן", היא מסבירה. אסי יודעת שנשים תמיד יזכרו איזה צבע לבשו לחתונה ובאיזה צבע של ציפורניים נחתמה המשכנתא. היא לקחה על עצמה להפוך את הזיכרון הזה למעניין ומשעשע. "כל דבר יכול להיות השראה", היא מסבירה ומוסיפה שעכשיו היא בתקופה של אקססוריז וכל עיוות או חרוז למילה "נעליים", למשל, יכול להיות יריית פתיחה מצוינת לסדרת גוונים חדשה. "זה הופך את השפה לגלובלית, זה זכיר, זה רץ בפה וזה משהו לדבר עליו".

הידיים הענוגות של אנג'לינה ג'ולי

כמו בחברות תכשיטים יוקרתיות, שמתגאות בסלבס שבחרו דווקא אותן, גם באסי מקפידים לעקוב אחרי ההעדפות הצבעוניות של הידועניות.

למרבה ההפתעה לא תמיד האופי האקזוטי של הסלב מתאים לבחירת גוון הלכה ולהיפך. ג'ניפר לופז, למשל, אוהבת בעיקר את הלבנים והבהירים, כמו גוון ה"מרשמלו" ולא אדומים חושניים כמו שאולי היינו מצפים. את אלה דווקא תוכלו למצוא על ידיה הענוגות של ג'יזל, שמעדיפה את האדומים הכהים ביותר, בצבע יין עמוק, על גבול השחור, שהיו מאוד אופנתיים בחורף שעבר. בטווח שבין שתי אלה אפשר למצוא את הצבע המועדף על אנג'לינה ג'ולי - pink glove service – ורוד שקוף למחצה של עלי כותרת, ואת מדונה שאוהבת את a list הגוון האדום, הקלאסי והנערץ.

לצד הקולקציות הקבועות והעונתיות, מוציאה אסי גם מהדורות מוגבלות. בהתאם להלך רוח הקיץ, יושק העונה ליין הניאון בצבעי צהוב, ורוד דיסקו וכתום זרחני. בעלות ציפורניים עם פחות כוח סבל, יכולות תמיד ללכת על קולקציית הכלות, שכוללת צבעים בהירים כמו הגוון בעל השם העקרוני no pre-nup – "בלי הסכם ממון" או על האופציה הרומנטית יותר של Happily ever after – "באושר ועושר עד עצם היום הזה".

הלכה של אסי משווקת רק בסלוני יופי ואצל קוסמטיקאיות במחיר 65 ש'

  • עוד באותו נושא:
  • אסי
  • לכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully