וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי לחובבות הסאטן

לירוי שופן

14.4.2008 / 16:32

לירוי שופן בודק לג'רי שי את התפרים ומתאהב במכנסיים חכמים ובטופים מרהיבים. המעצבת מצידה משקיפה דרך חור של כפתור

תחזיקו חזק – אפשר למצוא בקולקציה של ג'רי שי צבעים שחורגים מהלבן, שחור ואפור. אמנם היא מעידה על עצמה שעדיין קצת קשה לה עם צבעוניות מתפרצת, ולכן הדפסים פרחוניים או צבעי ניאון אין אצל נסיכת המונוכרומטיות, אבל הפלא ופלא העונה לצד קשת הצבעים חמורי הסבר, יש אצלה הבלחות מדודות של ירוק עז, סגול וכחול כהה.

המעריצות יכולות להירגע, היא לא עוזבת את שדה בדי הטישו והבגדים ה'ארכיטקטיים' המזוהים איתה ועם שאר אגודת 'המעצבים התל אביביים'. היא פשוט מנסה לתת לעצמה, ולקהל, מעט נחת צבעוני.

"אני לא יודעת מה יש לי העונה עם כפתורים", מציינת שי תוך שהיא מציגה את הפריטים שלה. ובאמת, לצד עבודת "פליסה" נרחבת, על כמעט כל פריט יש נוכחות מסיבית של כפתורים בכל וריאציה אפשרית – החל מכפתור סגירה בודד ועד לחולצה בצבעים כהים עם שורת כפתורים באלכסון שהולכים ונהפכים לצפופים לכיוון הצווארון.

להוציא את בגדי "הבייסיק", נדמה ששי מקפידה שלא יהיה משעמם בעין והעונה חוץ ממינון גבוה במיוחד של כפתורים וקפלים משורטטים, היא ממשיכה לשחק עם קווי תפר מקוריים, כמו מכנסיים מעולים בגזרה צרה מאוד עם מותן גבוה שקיבלו פרשנות משלהם לטריק "התפר המסתובב".

תשואות

נדמה שידה חזקה במיוחד ביצירת החלקים התחתונים – אם נמשיך עם המכנסיים, אז יש למנות עוד זוג אחד מוצלח במיוחד במראה כמעט מחוייט, בגזרת סיגר צרה ומחמיאה. יפות מאד הן גם חצאיות עיפרון מדוייקות מג'ינס אפור, שיכולות לשרוד לנצח בארון.

השמלות והחלקים העליונים של שי לעומת זאת, לא שומרים על רמה אחידה. כצפוי, אפשר למצוא עיצובים טובים מאוד לשמלות קז'ואל מבד ג'רזי רך, בעיקר בכחול כהה. שי בחרה בחוכמה לא להעמיס עליהן משחקי בד מיותרים, אלא לכל היותר להוסיף קשירת מותן שיוצרת חלק עליון נפול שחושף טפח מפתה. לציון גבוה במיוחד זוכה גם שמלת פליסה (ברור, עם כפתורים לכל האורך) שיש לה צווארון מעוגל וגבוהה וצורתה נשברת על ידי חגורת שרוך דקיקה.

והסתייגות

אבל יש גם מספר הסתייגויות – משום שכל דגם מגיע במספר דוגמאות בד, יש חולצות שהן הברקה בבד מסויים ואילו פספוס בבד אחר. הדוגמה הבולטת ביותר, היא חולצה חסרת שרוולים עם צווארון "ליצני", שדווקא הגרסה הסגולה שלה מסאטן מפספסת אותה לגמרי וגורמת לה להראות פשוט מצועצעת. אותה חולצה בבד כותנה דקיק נראית הרבה יותר טוב.

כדי שמבקרי אופנה יפסיקו לנג'ס, צריך להפסיק לזרוק לפיהם השוקק, פריטים עם תפרים לא מספיק עדינים, על בדי סאטן או מכנסיים שפינות החיבור שלהם בישבן לא עשויות בשלמות, מה שנראה מרושל בעת הלבישה ובסופו של דבר, מעיב על עיצובים מוצלחים וזה ממש חבל.

שי עשתה העונה בחירת צבעים טובה, במיוחד הבחירה בירוק הכהה, אבל זו בעיה כשקולקציה מצומצמת יחסית מכילה בתוכה מספר גוונים של אותו הצבע. עדיף היה ליצור כמה פרטי מפתח באותו גוון, כדי שהקולקציה תוכל לדבר עם עצמה ולהעביר רעיון עיצובי שהוא חד פעמי לעונה הספציפית. גם אין בצבע בלבד כדי לחדש לחלוטין את הקולקציה – צבע יכול לתת מבט אחר על עיצוב מסויים, אבל הוא לא מחליף קונספט עיצובי.

מנגד הורגשה אחידות בפונקציונליות: הניסיון לדרוך על איזור הביניים העדין שבין בגדי יומיום מעוצבים לבין כאלו שאמורים לשמש לאירועים מיוחדים, הניב פריטים שרובם מצליחים לתפוס את שני הקצוות האלו, או כמו שהיא אומרת "בגדים שעובדים מסביב לשעון".

לג'רי שי יש את זה וכדאי ללכת לראות מה יש לה להציע. שווה גםלעקוב ולחכות לשלב שבו היא תעז ותאתגר יותר את הקהל שלה. זה קורה לאט לאט והכיוון, עד כה, ניראה טוב.

מחירים:
מכנסיים: 480-650 ש'
חולצות: 450-480 ש'
שמלות: 750-800 ש'
חצאיות: 500-650 ש'

ג'רי שי, רח' אבן גבירול 48, תל אביב

  • עוד באותו נושא:
  • ג'רי שי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully