וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קסרה?

לירוי שופן

21.4.2008 / 0:04

מותג מקומי, בינוני בגודלו, הצליח לבלבל את הכותב הנכבד: זה פרחה שיק או טרנדי, קליל ורצוי? מה שכן, הצילומים שווים יחס

החיפושים אחר קסארה נידונו למוטיב חוזר. לא היה מאוד קל למצוא את סטודיו החברה הממוקם ברחוב אילת שביפו (וללכת שם לאיבוד כמו שרק תל אביבי יכול ללכת לאיבוד ביפו) אבל הרבה יותר קשה הוא למצוא את האחראי לעיצוב הקולקציה בקסארה. המותג מנוהל ומתופעל על ידי משפחה אנרגטית במיוחד, שאביהם נמצא שנים לא מעטות בעסקי הטקסטיל, ובשנים האחרונות החלו בייצור ושיווק של קולקציות סדורות תחת שם המותג קסארה ומשיקים העונה קטלוג מושקע למדי. כאמור, שאלת האחראי על הייצור נתקלה פעמיים בתשובה "יש לנו מעצבים, יש לנו תדמיתנים, אנחנו שולחים את הדגמים למזרח ומקבלים את הקולקציה מוכנה" למרות שנשאלה אל שני בני משפחה שונים. גם הניסיון להתעקש על דמותם האנושית של בעלי מלאכת העיצוב עלה בתוהו יחסי. לא נורא, נדמה שמקפידים בקסארה על מראה טרנדי וסופר מסחרי ופחות על אמירה עיצובית.

למותג אין חנויות משל עצמו והוא מפיץ לבוטיקים שונים ברחבי הארץ (דן ועד אילת) כמו זה של ענת מיקולנסקי בתל אביב ובשאר העולם (יש המספרים עד נסיכויות המפרץ). הקולקציה מורכבת משני קווים עיקריים – בייסיק וקו שמהווה את הליבה האופנתית של המותג ומציעה מענה ממצה לכל אופנה חולפת.

הקו הבסיסי עושה את מה שעושים המותגים הגדולים ממנו בלא פחות הצלחה . יש בו גופיות נאות מבד טישו, עם או בלי שילובי תחרה, מיני חולצות טי מודפסות, ואפילו מספר שמלות ג'רזי מכותנה / לייקרה או ויסקוזה שיצליחו בקלות להשתלב בכל מלתחה. בעיה התגלתה באיזור המכנסיים "המחוייטים" (שאינם מחוייטים כלל) שרובם ניחנו בקו מותן נמוך מאוד ויצרו מראה המוני במיוחד ויתאימו בעיקר לנערות שדופות וחסרות טעם.

ירדתם נמוך

בעוד שהקו הנ"ל שמר על אחידות מסויימת, אם כי לעיתים קצת מוגזם, הרי הפריטים המיוחדים יותר חולקו לשתי קבוצות עיקריות – כאלו שהם הברקה 'פרחית' מעולה וכאלו שנראים הדבר כי "לואו – טקי" בבחינת רמת הטעם ומשכו את הטרנד אל מעבר לגבולות הגיוניים ועלולים ליצור מראה באמת 'פרחי'.

לצד ההברקות ניתן למנות בלייזר מ-ע-ו-ל-ה בצבעוניות מוגזמת ובדפוסי פרחים צפופים וניאוניים, שבעלי הכישרון יכולים ליצור ממנו מראה שיתכתב עם הצבעוניות התזזיתית של פראדה לקיץ הנוכחי, חולצת בלון מקסימה בכחול, עוד מספר שמלות אמפייר במשחקי שכבות נאים ושמלה בדפוס פרחוני ונאיבי באורך הברך שמטפסת מעל לרוב הפריטים האחרים.

את הפריטים הבעייתים אפשר להדגים על ידי מכנס אפור בגזרת בוי פרינד (הגזרה הכי מטופשת וחסרת עמוד שדרה שמעידה לרעה על הלובשת אותה יותר מאשר על המעצב אותה) שהוחלט לשדך לו פסי פייאטים הזויים ועוד איזה דפוס מרגיז, והפכו את המכנס הפשוט למשהו שאפילו הסטיילנג הנאה ברוב הקטלוג לא הצליח להתמודד איתו. היו גם שמלות פליסה שונות שהפרידו באופן בולט מידי, גם בצילומים, את החזה של הדוגמנית ויצרו מראה זול. חבל כי דווקא יש שם פוטנציאל לשמלות קולר נאות ופרקטיות.

קריאה לסינון

אם בסטיילינג אנחנו עוסקים, אז במערכת התעקשו הצופות כי נעשתה בקטלוג עבודה מרשימה. אז אפשר להסכים חלקית שחלק מן התמונות משחקות לא רע בין הקונספט הפתייני לזה הילדותי, וכי המראה הכללי הוא באמת "מגניב". אבל בכל זאת – הרושם העיקרי שנחרט בזיכרון הוא שהלכו על מראה מתבקש ודווקא מותג כל כך טרנדי היה צריך להשקיע ולהבליט את יתרונו היחסי על פני שאר חברות האופנה השונות.

פריטים מוצלחים יש שם, ואפילו המחירים המשודכים להם שומרים על הגיון בריא. פשוט היד המעצבת (מי שהיא לא תהיה) צריכה אצבע קצת פחות קלה על ההדק, ולסנן קצת דגמים זולי מראה. הרי כל אחת צריכה איזה פריט סורר בארון כדי להרגיש באמת טוב עם עצמה, אבל לא כל אחת צריכה לצעוק "אני פרחה". שאלה של מינון, אתם יודעים.

לבירור פרטים על הבוטיק הקרוב בו נמכרים בגדים של המותג : 03-6810814

מחירים לדוגמא:
טי שירטס 79- 99 ש'
מכנסיים 199 ש' ומעלה
שמלות 249 ש' ומעלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully