וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמות עגולה

לרה רוטר

21.4.2008 / 12:24

לימור דיאנה חסון מאתגרת את עצמה ומנסה לעצב בגדים על בסיס עיגולים. פטיש שני: התמכרות וצבירת ערימות בדים

במרכז הסטודיו של לימור דיאנה חסון (36) יש ערימת בדים בגוונים תכלכלים, ורודים ולבנים. מאז הפכה לאם לפני כשנה, היא פשוט לא יכולה לעמוד בפיתוי שעושים לה בדים עם ניחוח תינוקי. הקולקציות של המותג שלה, "נונה אלגה" עצמן, נולדות בדרך משתרשרת: מהדגם הראשון נולד זה שאחריו וחוזר חלילה. נונה אלגה בתרגום מאיטלקית זה "סבתא אלגה". עניין הדורות הוא קונספט.

לחסון היסטוריה ארוכה ומכובדת בתחום האפנה שהחלה כבר בגיל 12 כשביקשה מהוריה מכונת תפירה לבת המצווה. “אני אוהבת בדים" היא חושפת את הפטיש "רק השבוע הייתי צריכה להסביר לרואה החשבון שלי למה יש ערימות של בדים מיותרים בסטודיו". ב-1995 היא סיימה את לימודיה במגמה לעיצוב אפנה ב"שנקר", את הסטאז' עשתה ב"הגרה", את לימודי התואר השני סיימה ב- IFM בפריז וכששבה לארץ הצטרפה למותג "קום איל פו" כמעצבת. העבודה ב'קום איל פו' היתה עבורה בית ספר עד שבשלב כלשהו הרגישה שהאש לעצב לא בוערת כבר בעצמותיה. האגו לוטף, המשכורת היתה טובה אבל הרעב לאפנה נפקד. אחרי שלש שנים יצאה לדרך עצמאית משלה וב-2006 פתחה את "נונה אלגה".

קום איל פו - השיעור

משפתחה את המותג שלה, לקח לה זמן להתנקות מהקו של "קום איל פו". הקולקציה הראשונה שעשתה היתה לדבריה מאד דומה למה שהיתה רגילה לעשות עבורם. "למדתי המון ב'קום איל פו', בעיקר למדתי לחשוב על הלקוחה. המון מעצבי אפנה עושים בגדים שהם היו רוצים ללבוש ובעשייה כזאת מעורב הרבה אגו. נוצרים בגדים שמעידים על המעצב ועל אופיו. החשיבה על נוחות ועל עיצוב מחמיא ללקוחה, נותרים בצד. מהבחינה הזו, למדתי להשאיר את הגחמות שלי מעודנות ולתת את הדעת בעיקר על נוחות, גזרות מחמיאות ובדים נעימים. אם נכנסת לקוחה ומודדת משהו ומתחילה לסדר ולמשוך את הבגד אני מיד אומרת לה שהפריט הזה לא בשבילה. שפת הגוף שלה מעידה שלא נוח לה בבגד ומבחינתי עדיף שתבחר בפריט אחר”.

בכל זאת, בקולקציות של "נונה אלגה" שמכילות פריטים המעוצבים לטובת הלקוחה, יש תמיד פריטים שמיועדים לצילומים של הפקות אפנה שבהם החשיבה על הגזרה המחמיאה, הבד הנעים וכיו' חשובה פחות מהעיצוב. הפריט הזה העונה הוא שמלה שחורה, בעלת שרוולי עטלף רחבים, שרוך כיווץ במותן ובד נשפך שנוצרה במיוחד עבור צילומים. היא תפורה מבד של 100% פוליאסטר ובגרסתה היומיומית עשויה מויסקוזה בשילוב לייקרה. יש גם ז'קט אפור, תפוח ומעניין מניילון שנקשר מאחורה. שאר הבגדים עשויים מבדים נושמים התואמים את האקלים המקומי.

פרפר - נחמד

את ההשראה לקולקציות מקבלת חסון מצורת העיגול. היא מאתגרת את עצמה ומנסה לבנות גזרות על בסיס עיגולי בד שלמים. לקיץ הזה, בנתה חצאית לבנה מתנפנפת בגובה הברך משני עיגולי בד התפוסים בחגורת מותן.

עיגולים ימצאו גם במפתח הצוואר כמו למשל בשמלת מקסי ישרה העשויה רשת כותנה. אלמנט נוסף שנתן את ביטויו כהשראה לעיצוב הקולקציה הוא הפרפר. “המחשבה היתה לבנות קו של פריטים שיקראו להם 'פרפר ופרח'" אומרת חסון. אפקט הפרפר משתקף מהמון פריטים. החל מחצאיות וגופיות משי מעופפות בצבעים של ורוד, לבן וחום או שחור לבן ואפור ועד לחולצות, שמלות ועליוניות שגזרתן בנויה משני מעוינים שחוברו יחד בקו אמצעי.

הצבעוניות היא מונוכרומטית אבל יש גם בגדים בגווני פסטל רכים ובארבע סלסילות שנמצאות על מדף קטן בחנות אפשר למצוא פריטים מעונות קודמות, בצבעים רכים וילדותיים המוצעים במחירים מפתים ביותר שנעים בין 99 ש"ח ועד-129 ש"ח.

טווח מחירי הקולקציה החדשה: החל מ- 176 ש"ח לגופיה ועד- 990 ש"ח לשמלה. נונה אלגה, רח' ברזילי 12, ת"א. 03-5601257.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully