וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוברים לקרקע

לרה רוטר

1.5.2008 / 16:13

מרגש לראות כמה מעצבי נעליים בעיני עצמם, מתחילים לעבוד ולייצר, מאז פתיחת הקורסים להכשרה בתחום. ציוני אפילו

צריך היה בית ספר אחד לעיצובנעליים כדי שכל הכשרונות שרצו לעצב על אימומים ואפילו לא ידעו שהם כאלה, יפרצו ויצעדו בנתיב החדש. למשל ליאורה פרס (45), אם לארבעה ילדים מהוד השרון ופיזיותרפיסטית בעבר שסיימה תואר בתחום והחליטה לשנות עיסוק אחרי ארבע שנים כפיזיותרפיסטית ו-12 שנה כתועמלנית בתחום התרופות בחברת "טבע".

"רציתי עיצוב ולא ידעתי עיצוב של מה. עד שראיתי מודעה של בית הספר 'אקילס' לעיצוב נעליים ונפל הפור. נרשמתי למחזור השני והאחרון”. סגירת "אקילס" מבחינתה הוא כאב לב גדול. "היה שם אוסף גדול של מורים טובים, אבל האווירה בזמן שלמדתי שם כבר היתה אווירה של סוף, לא ידענו מה קורה, חשנו שהדברים עומדים על הסף. מהבחינה הזו אני שמחה שנינה רוזין וגל שוקרון, מצוות 'אקילס', הצליחו להקים את בית ספר 'הגילדה' לעיצוב נעלים, כי אם לא, זה היה יכול להיות הסוף של עיצוב הנעליים בארץ”.

התפרן הסודי

את הנעליים היא מייצרת מעור. מכיוון שהן בנויות על פי צורת האינסוף, גזרתן היא כזו שהעור הפנימי יוצא החוצה במקומות מסוימים, מה שהצריך אותה להקפיד על עבודה עם עורות טובים גם בחלק הפנימי של הנעל.

היא מעצבת על אימום כי היא "לא יודעת לצייר". בונה נעל בתלת ממד מחומרים זולים וזו משמשת לה כדגם. את התפירה, לעומת זאת, היא מוציאה החוצה לתפרן סודי משלה שלקח לה המון זמן למצוא. "הבנות מהמחזור הראשון של 'אקילס' למדו אצל אודי שפיגל והוא זה שתופר להן. הוא היה כמו אבא שלהן ויש להן קשר אליו. אני מצאתי מישהו מקסים ומעדיפה לשמור אותו לעצמי” היא מחייכת.

ובכל זאת, את אחת מבוגרות בית הספר, מיכל מילר, מעצבת נעליים עולה בפני עצמה, נתנה לה עזרה גדולה בניהול העסק החדש ובהפיכת קולקציה לראויה ללבישה. "כשמכרתי את הזוג הראשון התקשרתי להודות לה” ליאורה אומרת ומוסיפה "יש אנשים שלא רוצים לעזור כי מפחדים שתיקח להם את המקום, מילר היא בדיוק ההפך מזה, היא אדם מקסים ואני חבה לה הרבה”.

קולקציית הביכורים של פרס, היא פיתוח פרוייקט שעשתה לפרויקט סוף השנה ב”אקילס”. טבעת מביוס זו טבעת שאין לה גבול בין הפנים לחוץ וזו היתה לה כמקור להשראה. השאלות מה הפנים, איפה החוץ והקשר ביניהם, הן שהעסיקו אותה בעיצוב ובניית הנעל. שלושה דגמים הועמדו לבסוף, סנדל, נעל קשירה ונעל סירה. תך הקפדה על עבודה מדויקת וגימורים טובים, עשתה פרס עד כה 150 זוגות נעלים בסך הכל. הצבעוניות של הקולקציה כוללת שילובי צבעים כמו שחור עם כסף, קאמל עם זהב וכחול רויאל עם כסף ולנועזות יותר, העמידה פרס גם נעל העשויה עור נחש בשילוב עור שחור.

מידות: 36-42.
טווח מחירים:
665-695 ש"ח.
להשיג: ב"קווים”, סוקולוב 40, רמת השרון. טל בק, דיזנגוף 204, ת"א. אוסישקין 44, רמת השרון. “חדר משלך", עמק רפאים 8, ירושלים. או דרך המעצבת בטל': 054-3150732.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully