וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האותיות הקטנות

לרה רוטר

3.5.2008 / 8:54

וואלה! אופנה בודקת לעומק את המוצרים החדשים של רונית רפאל. אם זה עובד, חשוב מה יש בפנים? ולמה זה לא מוכח

האייקון רונית רפאל (42), 20 שנה בתעשיית היופי ומי שהקימה בשנת 2005 את מרכז היופי הבינלאומי הראשון שלה, בז'נבה שוויץ בנוסף לזה הישראלי עתיר הפופולריות, יוצאת עם סדרת מוצרי טיפוח יקרים במיוחד שאמורים להשלים את טיפולי היופי גם בבית באופן יומיומי. בגיל 23 רפאל פתחה את מכון היופי הראשון שלה בעקבות טיפול קוסמטי שעברה בגיל 18 שבמהלכו נגרמה לה כוויה כימית בפנים. ההתמודדות עם המקרה הובילה אותה לרצון להתמקצע בנושא. היום בבעלותה חמישה מכוני יופי ברחבי הארץ, מכון אחד בז'נווה, שוויץ, מלון טיפולים וספא בוורבייר אשר באלפים השוויצרים וכעת היא מתכננת לחלוש גם על פני לונדון, ספרד, רוסיה וארצות הברית.

בנוסף לטיפולים הניתנים במכונים, רפאל הרגישה צורך, לפני כשלוש שנים, לתת מענה לטיפול קוסמטי ביתי ויומיומי למטופלות והתחושה הזו הובילה אותה לייצר את סדרת התכשירים החדשה L.RAPHAEL, הכוללת קרם עיניים, קרם יום, סרום וקפסולות לטיפול אינטנסיבי.

פרופ' מאיר שיניצקי, מדען במכון ויצמן העוסק בחקר ממברנת התא, הוא היועץ המדעי של רפאל "ההקפדה שלי היא על כך שלא יהיו הצהרות שאין להם ביסוס. המרקחה הסופית אמנם נעשית במפעל בשוויץ, אבל אני הוא זה הממליץ על מרכיבי התכשירים, מערבב את המרכיבים הפעילים ומאשר אותם. אני מייעץ לרונית אילו חומרים אכן חודרים לעור ומה הצפי שלהם לעזור לעור מזדקן" מוסר הפרו"פ "אבל כל העניין הזה הוא בגדר המלצה. זה מקביל לרוקחות. אם אדם סובל ממיגרנות, למשל, אפשר לנסות לתת לו תרופות כאלה ואחרות עד שאחת מהן תועיל. אותו הדבר בתחום הקוסמטיקה. חומר מסוים ייחשב כיעיל נגד הזדקנות העור על סמך מחקרים אבל עדיין אין זה אומר שיש פתרונות חד משמעיים. על ריכוז החומרים בתכשירים, אנו שומרים מכל משמר. לא היינו רוצים שתהיה כמות גדולה מדי ומזיקה או פחותה ובלתי יעילה. לדוגמה, ישנו סיפור על חברת מזון גדולה, שלא אנקוט כעת בשמה, שיצאה בהצהרה שמוצרי המזון שלה מועשרים באומגה 3 שזהו חומר שתורם לבריאות. אחרי בדיקות, התגלה שריכוז החומר כל כך נמוך ושההצהרה היתה בגדר מסע פרסומי בלבד. שום יתרון בריאותי לא יכול היה לנבוע מריכוז אומגה 3 ברמה כל כך נמוכה. את זה אנחנו לא עושים.”

פיקוח של פרו"פ זה יקר

הסדרה של רפאל מתבססת בעיקר על מרכיב אחד, לציטין מביצה, שמצוי בתכשירים בריכוז גבוה. מרכיב זה, משמש כמוליך חודר אפידרמיס במוצרים ורשום כפטנט של רפאל. הריכוז הגבוה שלו במוצרים, אמור להועיל נגד סימני ההזדקנות. “אנחנו בשום אופן לא גורסים שהתכשירים יכולים להעלים קמטים או אקנה" רפאל ממהרת להסביר "תכשירי קוסמטיקה הם חלק מאורח חיים שלם שצריך לכלול גם דיאטה נכונה ושתייה מרובה של מים ומהווים 10 אחוז מהתוצאה הסופית של שיקום העור. מה שכן מיוחד במוצרים שלי הוא הלציטין שבעזרתו הצלחנו להחדיר אומגה 3 ורטינול אל תך העור בריכוזים גבוהים יותר מאשר חברות קוסמטיקה אחרות הקיימות בשוק וכל זאת בעזרתו של פרופ' שיניצקי".

יש לשים לב שהמוצרים של רפאל כוללים גם רכיבים כמו LINALOOL, ETHYLPARABEN ו- BENZIL SALICYLATE שהם לפי מחקרים בעלי פוטנציה סרטנית או כחומרים אלרגניים לבני אדם. שימוש של שבוע בסרום של הסדרה אמנם הניב תוצאות, העור קיבל מראה בריא וחלק יותר, אך השאלה "מה על חשבון מה" עדיין עומדת על כנה. מרונית רפאל מדגישים שהמרכיבים משמשים את כל תעשיית הקוסמטיקה והם מאושרים לשימוש ע"י משרד הבריאות.

"אני בן אדם מאוזן" מצהירה רפאל "וכמו שאמרתי, קרמים זה חלק מאורח חיים. מי שרוצה קוסמטיקה טבעית, שיחיה בתך גינת הירק האורגנית שלו, יאכל ממנה וירקח ממנה קרמים. המחקרים עוד רחוקים מלהראות שתכשירי קוסמטיקה קונבנציונליים אכן מזיקים לבני אדם".

"אין לי בעיה עקרונית עם ההצהרות של חברות הקוסמטיקה הטבעית" אומר פרופ' שיניצקי ומיד מוסיף "אבל ההצהרות שלהם לא מבוססות לחלוטין. אני לא נתקלתי במוצר טבעי שאכן עושה את כל מה שהוא מבטיח. כיום, השפעה של מוצר, ניתנת למדידה. יש כלים כמותיים למדידה. אם לוקחים נתח של עור ומודדים את העובי שלו לפני ואחרי הטיפול אפשר לעמוד במדויק על יעילותו של המוצר. רב החברות הטבעיות לא בודקות את ההשפעה. אתה צריך להראות שהתכשיר עושה משהו ויש במעבדות כלים מפותחים המבוססים על שיטות ספקטראליות של אור כדי לבדוק את זה. חיצונית, רוב המוצרים עושים אפקט ראשוני, אבל צריך לבדוק מעבר לזה, כמה מהחומרים הצליחו לחדור את השכבה הסלקטיבית של העור ומאלה שחדרו כמה מהם אכן הועילו”.

לכו תסמכו על משרד הבריאות

אך גם לפרופ' שיניצקי יש ביקורת על עבודתם של משרדי הבריאות בכל הנוגע להתרות ואיסורים בשימוש בחומרים. "מי שיושב ובודק את מרכיבי התכשירים הם בסך הכל פקידים שעושים סימן וי לפי רשימות. האיסור וההיתר לשימוש בחומרים, הוא שרירותי, זו מערכת בירוקרטית על כל מה שמשתמע מכך. ישנם כמה סיפורים על האבסורד של המערכת. למשל, חברת קוסמטיקה הוציאה מוצר שכלל מרכיב שהושמט בטעות, בשנה מסוימת, מרשימת החומרים המותרים לשימוש. מיד הורדו כל המוצרים שלה מהמדפים כשבעצם לא היתה עילה ממשית להיסטריה. דוגמה נוספת היא דווקא מתעשיית יצור שמני מאכל שמשתמשים בה בחומר הקרוי 'האקסן' שהוא חומר מותר לשימוש. להאקסן יש תוצרים נלווים שהם טובים יותר ובריאים יותר ומתאימים גם הם לשימוש בייצור השמן, אך משום מה, לא מותרים לשימוש. אז כל תעשיית ייצור השמנים מבוססת על האקסן. ככה זה, ככה זה עובד ואלו החוקים”.

המוצרים מסדרת L.RPHAEL מפותחים במעבדות בשוויץ, "זה תהליך מאד יקר” מסבירה רפאל את מחירם הגבוה של המוצרים ומוסיפה "האוויר בשוויץ עולה כסף. אבל הרמה והאיכות של השוויצרים, אין לה תחרות. גם השילוב של פרופ' שיניצקי עלה כסף והמרכיבים עצמם הלציטין, האומגה 3 והרטינול הם מרכיבים לא זולים בכלל. כל זה מייקר את המוצרים".

טכניקות הרקיחה בשוויץ הן כבר עניין שמעבר לפיקוחו של פרופ' שיניצקי שאחראי רק על הרקיחה של החומרים הפעילים (לציטין, אומגה 3 ורטינול). ואחרי כל זה, השאלה עומדת בעינה: האם להמשיך ולמרוח תכשירים הידועים כמכילים חומרים שהדעות עליהם חלוקות על העור על מנת שיראה חלק ומבריק או שמא רצוי לעבור לתכשירים טבעיים שהם זולים בהרבה, גם אם יש סיכוי שהם לא ממש עושים את העבודה שהובטחה.

ועוד: ההבטחות של חברות הקוסמטיקה הקונבנציונליות הן, כפי שהודגם לעיל, הרבה פעמים בלתי מדויקות או מניפולטיביות וגם עניין זה צריך להיכנס לשיקול הסופי כי למשתמשת אין דרך להוכיח אם תכשיר הוא באמת יעיל ועושה את העבודה. למרות שקיימים מכשירי מדידה לתוצאות מוכחות, אף חברה, אפילו זו של רונית רפאל, לא טורחת להוציא נתח מההכנסות על-מנת לבדוק ממש את יעילות המוצרים. בשביל מה להן?

מחירים: קרם עיניים PERFECTION - לתיקון אינטנסיבי, מכיל: 15 מל', מחיר: 878 ¤. קרם יום PERFECTION - לחות ותיקון, מכיל: 50 מל', מחיר: 978 ¤. סרום PERFECTION - תיקון ומיצוק, מכיל: 30 מל', מחיר: 968 ¤. טיפול אינטנסיבי PERFECTION, לכל סוגי העור שנראים עליהם סימני הגיל תוכנית טיפולים בת 12 ימים, מחיר: 1488 ש''ח.
את מוצרי L.RAPHAEL ניתן לרכוש במרכזי "רונית רפאל-מדע היופי" ובאמצעות חיוג ישיר:
1-800-802-802


www.ronitraphael.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully