וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיק של הפיפטיז

לרה רוטר

4.5.2008 / 15:47

לאיילת גלאור יש טעם מצויין והיא הסתובבה איתו באירופה ואספה פריטים נפלאים לחנות הווינטאג' החדשה והמסעירה שלה "סטלה"

איילת גלאור (38) פטישיסטית לווינטאג' על כל גווניו, פתחה לפני כשבוע את "סטלה", חנות חדשה שהיא גן עדן צרוף למי שמעריכה פריטי אופנה ישנים וטובים.

כבר מחלון הראווה נשקפים כ-20 זוגות נעליים של "מיו-מיו", “איב סאן לורן" ו"ג'יבנשי", כשלצידם זוגות אנונימיים יותר שנבחרו בזכות העיצוב המוצלח.

פשפוש קל בקופסת האקססוריז, מגלה זוג עגילים של "ג'יבנשי" משנות ה-50, העשויים אבן חומה בהירה בצורת דמעה, סיכה מוזהבת שבמרכזה אבן כחולה-שחורה מבית היוצר של "בלנסיאגה" ועוד מיני עגילים, סיכות, שרשראות וצמידי וינטאג' מתקופות שונות וגם שרשרת פלסטיק אחת שחורה של H&M שעליה גולגלות שחורות.

גלאור, ששבה לפני כשנה מז'נבה, שם חיה בעשר השנים האחרונות, החלה את איסוף פרטי הוינטאג' כתחביב. “שיטוט בשווקים תמיד היה הבילוי האהוב עלי. עם הזמן כמות הפריטים שרכשתי פשוט עלו על גדותיהם והתחלתי לעבוד עם חנויות יד שניה שונות בז'נבה, למכור להם פריטים, להחליף וכיוב'. מכיוון שאהבה נוספת שלי היא לשמוע סיפורים, התחברתי עם בעלי החנויות ולמדתי מהם המון על זיהוי פריטי וינטאג' ועל ניהול עסק שכזה. לזה התווספה קריאה בספרים כמו FASHION VINTAGE הסוקר את הסגנונות האופנתיים של כל תקופה ותקופה משנות ה-20 ועד שנות ה-90 ולאט לאט גיליתי שיש גם תערוכות של אופנת וינטאג' ברחבי אירופה".

הבד הוא הקובע

על פי גלאור השיא האופנתי הוא האופנה של שנות ה-50. מהפיפטיז והלאה האופנה החלה כבר לחזור על עצמה בצורות שונות. מכאן שפריט ייחשב לווינטאג' כאשר ימלאו לו 20 שנים ואז מחירו גם יעלה בכ-30%.

"חזרתי לארץ בידיעה שאני הולכת לפתח כאן חנות כזו. בחרתי באזור שינקין בתל אביב, כי אני מאמינה שיש פה קהל שיעריך את מה שאני מביאה”. מסבירה גלאור. את הפריטים הלא ממותגים היא דגה בעיקר לפי הבדים. "גזרה לא מדויקת, ניתן לשפצר, לכן השיטה שלי היא ללכוד בעיניים את הבדים המעניינים וללכת לפיהם". את האופנה האירופאית היא מעריכה במיוחד, מכיוון שלטענתה באירופה אפנה היא חלק אינטגרלי מהתרבות כולה.

פריטים נוספים ששווה להתמקד בהם בחנות: תיקי שאנל משנות ה-70 וה-80 העשויים זמש אדום או עור שחור, חגורת וינטאג' של סוניה ריקל משנות ה-80, נעלי רפטו מוזהבות על עקב, אוברול סטרפלס לבן ואנונימי עם כתפיות, מכנסי עטלף ושמלת עטלף לבנה של כריסטיאן דיור משנות ה-60, המעוטרת רקמת חרוזים באזור החזה. הרשימה עוד ארוכה וגלאור מבטיחה כי החנות תתרענן פעם בחודש.

כמה – איפה

בגדים: 50-1,000 ש'
נעליים: 150-1,000 ש'
תיקים: 150-800 ש'
חגורות: 100-450 ש'
אקססוריז: 80-500 ש'

'סטלה', רח' אחד העם 51 א', תל אביב. טל': 03-6297160.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully