וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלבוש הנכון למתפשטת

אדר ריכטר

6.5.2008 / 13:15

יאיר ניצני עושה מצחיק, אישתו דרורית, מעצבת בגדי חוף בקו הצדיק, עם נסיון לספק הרבה עבודה לבדואיות שרוקמות לפרנסתן

דרורית ניצני לא מחבבת נשים שמזלזלות בחוף הים כסביבה אופנתית ופוקדות אותו בפראו או בבגד חוף מבד מגבת. היא כן מתחברת לנשים שיכולות להרשות לעצמן לנפוש כמה שיותר ומגיעות לחוף הים כשהן מתוקתקות ומאובזרות. רצוי בלי סט של בגד חוף עם בגד-ים תואם. מה שבעיניה יוצר מראה "שמרני, זקן, לא נועז".

לנשים כאלה, מעצבת ניצני בת ה-41 בגדי חוף עם אמירה, שאינה פוגעת בסתלבט. לפני כשנתיים היא עמדה לפני נסיעה לחופשה באיים המולדביים. מול הארון הפרטי שלה היא ניסתה לארוז מזוודה חכמה, עם בגדים אופנתיים, שישרתו גם את שעות הבוקר בים וגם קוקטייל על הבר בלילה.

כל זה הוביל לישיבה מול מכונת התפירה. ניצני, שלא למדה אופנה באופן מסודר החלה מעצבת ותופרת לעצמה שמלות קלילות, שליוו אותה לאורך כל היום בחופשה - מבוקר עד ערב. כשחזרה הבינה שהיא מצאה סוף סוף את הנישה שלה בעיצוב בגדים. לפני כחצי שנה היא פתחה סטודיו והקיץ היא משיקה קולקציית חוף שלמה. "נפל לי האסימון שאני צריכה להתעסק בבגדי חןף, שהם לא סטים לבגדי ים, שמלות ומכנסי חוף, הכל מבדים קלילים, ובצבעוניות חיה שמתאימה לשמש".

ילדים זו טירחה

לפני 10 שנים היא התחילה ולא סיימה לימודי אדריכלות. הטעימה הזאת הספיקה לה כדי להגיע להתעסקות בעיצוב אופנה. "במשך השנים נולדו לי 3 בנות והתחלתי לעצב להן בגדים. התחברתי עם מיכל ברזילי-גיסין (שהיו לה רק בנים) והיה לה רקע בעיצוב, ובמשך כמה שנים מכרנו בגדי ילדים, תחת המותג dream".

כשהשתיים הבינו שלעצב לילדים זה לא גן משחקים, "כי התפירה עולה כמעט כמו בגדים למבוגרים, וההתעסקות עם חנויות בגדי ילדים מסובכות כלכלית והתישה אותנו", הן עברו לעצב בגדי נשים. לפני 4 שנים נפרדו דרכיהן וניצני עברה ללמוד עיצוב תלבושות אצל רקפת לוי. "למדתי אצלה במשך שנה וזה פתח לי את הראש מחדש ותרם לה מאוד בעיצוב הקולקציה הראשונה".

מכיוון שהבד המתנופף ברוח הים, הוא החלק העיקרי והחשוב בעבודה שלה, ניצני משתדלת לעבוד עם הבדים היוקרתיים ביותר שמיובאים מאיטליה ומהודו. לפעמים קצת וינטאגם ולפעמים משי מודפס של אמיליו פוצ'י ומעצבי-על אחרים.

משי על לייקרה

הקולקציה שלה כוללת מכנסי חוף, מכנסיים קצרים, גופיות ושמלות, בעיקר מבד המשי, שמחירו מותאם בעיקר ללקוחות שיוצאות יותר מפעם אחת בשנה לנופש (ולא לטורקיה). לשאלתי, האם נשים מהזן היוקרתי הזה, לא יעדיפו לממן בגד חוף של מעצב על עולמי, היא עונה ש"ברור לה שקהל היעד שלה חשוף מאוד לקולקציות מעצבי על מחו"ל, אבל לפעמים הן רוצות לבוא מוכנות מהבית ולא להגיע לריביירה ולהתחיל לחפש בגדים. ולבגדים כאלה אין הרבה מענה כאן".

חלק מפריטי הקולקציה נשלחים לבדואיות בדרום, שמוסיפות עליהם רקמות חוט וחרוזים. "אשת הקשר שלי היא בחורה בשם דלילה, יהודיה שהפכה לבדואית והיא מעבירה את הבגדים לנשים רבות. זו הפרנסה היחידה שלהן. לכן אני גם משתדלת להעביר להן כמה שיותר עבודה".

המפתח לגזרות של ניצני הוא גזרות משוחררות והרבה בד, "בגדי חוף שעם הנעליים הנכונות והתכשיט הנכון, יכולים להיראות ממש כמו שמלות ערב".


מחירים:
שמלות משי: 1,500-2,500 ש'
מכנסיים: 1,800 ש'
גופיות משי: 1,131 ש'
חצאיות: 1,700 ש'

"mio", ה' באייר 42, ת"א, 'מובילה', מושב בצרה, 'דידי', רח' תגור 55, נווה אביבים, ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully