וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומור מופראו

אדר ריכטר

12.5.2008 / 13:12

יש שיגידו נמאס. אבל כשפראו בלאו עושים הדפס של ז'קט גי'נס על טי שירט אותנו זה מצחיק. על זוג הצבעוני השמש עוד זורחת

בדיוק כשכבר היה נראה שסיימנו להתרגש מטכניקת ההדפסים התלת מימדית של פראו בלאו שהמעצבת הלנה בלאונשטיין מפתחת בשנים האחרונות (שמלווה אותם כבר כמה שנים טובות), שכבר הבנו את הרמז, ושהשמלה המפורסמת עם הדפס שרשרת הפנינים כבר עשתה יותר מדי סיבובים בעיר, קיבלו בלאונשטיין ובן זוגה פיליפ בלאו, פרס על העניין הזה. ומכיוון שנוסחה מצליחה לא מחליפים, גם בקולקציית הקיץ הנוכחית נראה את טריק הדפס החולצה על ז'קט על חולצה.

"אפשר ללכת רחוק בדימיון עם הטכניקה שפיתחנו של הדמיה והדפסה תלת מימדית על בד מיקרופייבר" מסבירה בלאונשטיין "הקיץ הזה הלכנו על הדפס של ז'קט ג'ינס מולבש מעל טישירט, חולצה שמדמה ז'קט ג'ינס מעל טי שירט פסים, שמלה עם הדפס קומבניזון תחרה וגרביים עם הדפס של נעל גבוהה עם שרוך". כמו בכל עונה, כל פריט כזה מוצע במהדורה מוגבלת, ממנו מיוצרים 50 יחידות בלבד.

את הפרס על המצאת הטכניקה, קיבלו פראו בלאו מטעם משרד התרבות, במסגרת תחרות פרס המצוינות בקטגוריית עיצוב ופיתוח בתחום הטקסטיל. התחרות התקיימה באוגוסט 2007, טקס הענקת הפרס התקיים לפני חודש. אני תוהה: איך מעצבים שני אנשים קולקציה אחת? "כשמעצבים ביחד, מעצבים באהבה", עונה בלאונשטיין. "אפילו כשאני חוזרת הביתה ומכינים לי ארוחת ערב - גם זה נקרא לעצב ביחד", היא צוחקת.

צבעוניים לנצח

אבל לשמחתנו זה לא מסתיים רק בארוחת הערב. פראו ובלאו עסוקים לפני עיצוב כל קולקציה בסיעור מוחות שוצף. "בעיצוב זה יותר מילים מאשר תכל'ס עבודה. אנחנו מדברים הרבה על הקולקציה לפני שאנחנו עושים אותה. פיליפ בהכשרתו הוא מעצב גרפי, אני בוגרת שנקר ובד"כ אני מנחה אותו בקווים כלליים מה אני רוצה לראות בחומרים ובעיצוב. אני מתייעצת איתו בקשר לבדים, רעיונות ובעצם בהכל".

חוץ מהפריטים המודפסים, כוללת קולקציית הקיץ גם ליין שהוא אינטרפטציה על בגדי גברים, כמו למשל מכנסי גברים קלאסיים עם פנסים, אבל בפרופורציות של שרוואל, או חולצה גברית קלאסית עם עניבה, תפורה בתוך החולצה. לצד זו קיימת גם קולקציית קז'ואל, מתונה יחסית, מבדי דריל, כותנה-לייקרה וג'ינס.

עוד לפני שהצבע הפך לטרנד של הקיץ הזה וליפסטיק צהוב הפך ללהיט, עיצבו הלנה ופיליפ בגדים עליזים. הם מעולם לא נכנעו למציאות האפורה של תל אביב, והקפידו תמיד על קולקציות צבעוניות, קיטשיות, כמו גם הקולקציה הנוכחית. אבל לא תמיד יש ביקוש לקולקציות מופרעות. שאלתי את בלאונשטיין האם פעם הם עיצבו מופרע יותר, אדג'י יותר והתמתנו עקב דרישת או אי-דרישת הקהל?

"אנחנו לא יכולים להיות מנותקים מהמציאות. המציאות מכתיבה הרבה דברים. כשאני מעצבת אני קודם חושבת על הלקוחות שלי ואיך הבגד יראה במידה 44 למשל. אנחנו כן חושבים בצורה מסחרית, אבל בכל זאת מנסים לשמור על הרוח של פראו בלאו. הרבה מנסים להגיד לי שהתמתנו, אבל אני אומרת שאנחנו משתנים, אין מה לעשות. אבל אני עדיין לא מוותרת על האגו שלי בעיצוב, לצורך התמסחרות".

קבלו חגיגות

לרגל הולדת בתם המשותפת לונה (עליה נאמר: "הכי חשוב זה ללמוד להיות אמא, זה יותר קשה מאשר להיות פראו בלאו"), הצגת עבודתם בתערוכה במוזיאון חיפה, לרגל קבלת הפרס וחגיגות יומולדת 3 לחנות במתחם גן החשמל, פותחים פראו בלאו בשבוע חגיגות, שיכלול הפתעות, מתנות והנחות. השבוע ייפתח ב-23ב בארוע חגיגי שיכלול ליצן ועוגה, מוזיקה ומתנות וייחתם ב-30 במאי .

את הקטלוג היפה והאופטימי צילם אנטולי מיכאלו, דיגמנה יוליה פלוטקין והסטיילינג הצבעוני הוא של נטשה קייצ'וק.

מחירים

חולצות: 279-899 ש'
מכנסיים:499-849 ש'
חצאיות: 549-849 ש'
ז'קטים:599-799 ש'
גרביים:199-299 ש'

פראו בלאו, רח' החשמל 8 ת"א, טל' 03-5601735

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully